Ban ip/ignore ip

Tags:    asp

<< < 12 > >>
Hey.....

jeg har en side hvor når folk kommer ind logger den ip'erene, og så kan jeg se dem på en side med hvad tid de kom på og sådan, hvordan gør jeg så at jeg kan lave en knap der hedder ban hvor den så banner ip'et ? [Redigeret d. 11/05-02 21:14:48 af Simon Karberg]



11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey.....

jeg har en side hvor når folk kommer ind logger den ip'erene, og så kan jeg se dem på en side med hvad tid de kom på og sådan, hvordan gør jeg så at jeg kan lave en knap der hedder ban hvor den så banner ip'et ? [Redigeret d. 11/05-02 21:14:48 af Simon Karberg]


Koden til at skaffe brugerens IP adresse har du jo, så du kan bare lave en if stætnig.

<%
If brugerip = 123.456.789 Then Response.Redirect "DuErBlevetBannede.asp"
%>

Personligt syntes jeg det er dumt at bande IP'er. Hvis brugeren sidder hved en offenlig computer (bibilotek, skole, arbejdsplads) bliver ALLE der bruger den computer nægtet adgang. En anden ting er, hvis brugeren ikke har en fast IP, men får en ny hver gang han går på nettet (statisk ip mener jeg det hedder) Men det er jo dit valg.

MVH
Jesper Mikkelsen

[Redigeret d. 11/05-02 21:50:37 af Jesper Mikkelsen]



Hey.....

jeg har en side hvor når folk kommer ind logger den ip'erene, og så kan jeg se dem på en side med hvad tid de kom på og sådan, hvordan gør jeg så at jeg kan lave en knap der hedder ban hvor den så banner ip'et ? [Redigeret d. 11/05-02 21:14:48 af Simon Karberg]

Koden til at skaffe brugerens IP adresse har du jo, så du kan bare lave en if stætnig.

<%
If brugerip = 123.456.789 Then Response.Redirect "DuErBlevetBannede.asp"
%>

Personligt syntes jeg det er dumt at bande IP'er. Hvis brugeren sidder hved en offenlig computer (bibilotek, skole, arbejdsplads) bliver ALLE der bruger den computer nægtet adgang. En anden ting er, hvis brugeren ikke har en fast IP, men får en ny hver gang han går på nettet (statisk ip mener jeg det hedder) Men det er jo dit valg.

MVH
Jesper Mikkelsen

[Redigeret d. 11/05-02 21:50:37 af Jesper Mikkelsen]

Ja det er et problem med de ovennævnte ting. Så ligesom Jesper siger skal du nok tænke dig om en ekstra gang før du sætter den igang. Men selvfølgelig hvis det er en der ødelægger det hele, er dte en god idé ar banne ham. Til Jesper: Mener nu at det hedder dynamisk ip :)
- Jonathan



Hej

Jeg kan godt se at det er så så så så så så så smart at man kan ban' en user. WOW Cool
Lukke hans IP så han ikke kan komme ind på din side. Smart.

Så vil jeg li spørge dig en lillllle bitte ting som du og ca 100000 andre ikke tænker på :o)

Hvor mange har fast ip ?

Er du klar over at man få' nyt IP nummer hver gang man logger af og på nette, hvis man ikke har fast ip ? Nææ

Det vil side hvis du klikker på ban' min ip eks. nu. Så banner du eks 176.176.1.1 wow så kan jeg ikke komme ind på din lille side. Men så snart jeg logger af og på få jeg nyt ip nummer.
Så kan jeg komme ind på din side igen. Men en dag hvor du logger på og få 176.176.1.1 som IP vil du ikke kunne komme ind på din mukke side.

Så tænkt dig li om. Det er meget sværet at stoppe folk i at bruge siden :O)

ps. Tag dig ikke af stave fejl er lidt træt nu :o)


M.V.Hilsen
Smooth
WebSteps.dk



Hej

Jeg kan godt se at det er så så så så så så så smart at man kan ban' en user. WOW Cool
Lukke hans IP så han ikke kan komme ind på din side. Smart.

Så vil jeg li spørge dig en lillllle bitte ting som du og ca 100000 andre ikke tænker på :o)

Hvor mange har fast ip ?

Er du klar over at man få' nyt IP nummer hver gang man logger af og på nette, hvis man ikke har fast ip ? Nææ

Det vil side hvis du klikker på ban' min ip eks. nu. Så banner du eks 176.176.1.1 wow så kan jeg ikke komme ind på din lille side. Men så snart jeg logger af og på få jeg nyt ip nummer.
Så kan jeg komme ind på din side igen. Men en dag hvor du logger på og få 176.176.1.1 som IP vil du ikke kunne komme ind på din mukke side.

Så tænkt dig li om. Det er meget sværet at stoppe folk i at bruge siden :O)

ps. Tag dig ikke af stave fejl er lidt træt nu :o)


M.V.Hilsen
Smooth
WebSteps.dk


jeg ved godt det er på en måde dumt det er fordi på min gamle side der havde jeg en tagwall den blev spammet til TOTALT derfor gider jeg ik have sådan nogen der gør det, men jeg ved godt det med fast ip og det såå men det er jo meget rart at have :)




det er ganske smart at have en ban funktion på sin side, mod fx spam robotter og andre l#rt.




det er ganske smart at have en ban funktion på sin side, mod fx spam robotter og andre l#rt.

men hvordan skal jeg kunne få <%
If brugerip = 123.456.789 Then Response.Redirect "DuErBlevetBannede.asp"
%>
ind i mit script som er
<pre>
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("nyheder.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "SELECT top 10 * from ip ORDER BY dato DESC"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do
%>
<table border=0 width="400" align="center">
<tr>
<td><%=rs("dato")%></td>
<td><%=rs("ip")%></td>
<td><a href="banip.asp">Ban</a></td>
</tr>
</table>
<%
rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</pre>[Redigeret d. 12/05-02 13:00:02 af Simon Karberg]



Ville det ikke bare være nemmere at slette spasserens indlæg?



det er ganske smart at have en ban funktion på sin side, mod fx spam robotter og andre l#rt.

men hvordan skal jeg kunne få <%
If brugerip = 123.456.789 Then Response.Redirect "DuErBlevetBannede.asp"
%>


Jeg mente ikke at linjen skulle bruges præsic som jeg skrev den, jeg mente bare at en IF sætning kunne klare problemet. Du kan jo bare sammenligne brugerens IP med den bannede ip. Dit script ser lidt anderledes ud end jeg troede, jeg troede bare du havde to-tre linjers kode, til at finde brugerens IP, også skrev den ind i en tekst fil.




det er ganske smart at have en ban funktion på sin side, mod fx spam robotter og andre l#rt.

men hvordan skal jeg kunne få <%
If brugerip = 123.456.789 Then Response.Redirect "DuErBlevetBannede.asp"
%>


Jeg mente ikke at linjen skulle bruges præsic som jeg skrev den, jeg mente bare at en IF sætning kunne klare problemet. Du kan jo bare sammenligne brugerens IP med den bannede ip. Dit script ser lidt anderledes ud end jeg troede, jeg troede bare du havde to-tre linjers kode, til at finde brugerens IP, også skrev den ind i en tekst fil.

hvor og hvad skal jeg så sætte ind for at gøre det ?



hmmm ingen svarede :( på det :(



<< < 12 > >>
t