Database VS hjemmesider

Tags:    asp

User
Bruger #661 @ 19.05.02 12:44
Hej Alle

Jeg har et større problem med databaser op i mod hjemmesider. Det er sådan at når jeg laver en hjemmeside som skal hente data i en access database så kommer der ikke nogen data frem. Jeg har fulgt anvisningerne i forskellige bøger og hæfter og det hjælper mig ikke. Jeg er helt på bar bund og er ikke hjemme vant i html så jeg ved ikke hvor fejlen ligger. Håber der er nogen der kan give mig et hint om hvad det er jeg gør forkert

Hilsen Mickey



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Mickey,

Hvis du gerne vil have kvalificeret hjælp, bliver du nok nødt til at skrive lidt mere om hvad du HAR gjort, så kan vi andre lissom bedre "gætte" os til hvad der mangler...

Men: har du lavet en forbindelse til din database? Hvis ja,

har du så lavet en korrekt SQL sætning, så du er sikker på, at den burde returnere nogle data? Hvis ja,

har du så lavet en funktion eller anden form for iteration, der sørger for at vise de data, der eventuelt måtte være i databasen? Hvis ja,

så må jeg skuffe dig og sige at jeg (og sikkert alle andre) er nødt til at se lidt kode (gnæk, gnæk) for at hjælpe dig...


Mickey wrote:
Hej Alle

Jeg har et større problem med databaser op i mod hjemmesider. Det er sådan at når jeg laver en hjemmeside som skal hente data i en access database så kommer der ikke nogen data frem. Jeg har fulgt anvisningerne i forskellige bøger og hæfter og det hjælper mig ikke. Jeg er helt på bar bund og er ikke hjemme vant i html så jeg ved ikke hvor fejlen ligger. Håber der er nogen der kan give mig et hint om hvad det er jeg gør forkert

Hilsen Mickey





User
Bruger #661 @ 23.05.02 19:39
Hej Alle

Jeg har et større problem med databaser op i mod hjemmesider. Det er sådan at når jeg laver en hjemmeside som skal hente data i en access database så kommer der ikke nogen data frem. Jeg har fulgt anvisningerne i forskellige bøger og hæfter og det hjælper mig ikke. Jeg er helt på bar bund og er ikke hjemme vant i html så jeg ved ikke hvor fejlen ligger. Håber der er nogen der kan give mig et hint om hvad det er jeg gør forkert

Hilsen Mickey


Hej Igen

Jeg skal prøve at beskrive lidt bedre. Jeg kører Win98 og Frontpage2000. Jeg har ligeledes installeret PWS og den fortæller mig at den kører. Den skriver ligeledes at Web-udgivelse http://mickey er aktiv og min hjemmemappe er E:\\Mitsted. Når jeg så har lavet min hjemmeside og skal udgiv den så er det at jeg har en masse problemmer. Jeg kunne godt tænke mig at lave et intranet privat hvor det er at vi kan trække oplysninger fra diverse databaser.

Jeg tror ikke at det er så meget koderne der er et problem, men mere det at udgive den til en server som i mit tilfælde er min egen pcer. Når det er at jeg skal udgive siden vil den have en sti om hvor det er den skal udgives henne "nu knækker filmen igen for mig" den starter med noget der ligner http://??????? og hvad så og hvor hen??? det oplyses at jeg skal spørge administratoren og han ved det ikke for det er jo også mig. Den begynder også at tale om FTP og når jeg vil lave en forbindelse med wincommander så spørger den efterbrugernavn og password og det kender administratoren heller ikke. Så jeg er ved at give op. Nu er det jeg håber at der er nogen kan hjælpe mig i det der er nogle ting som jeg godt kunne bruge ved web modelen.

Hilsen Mickey





t