Link til næste artikel

Tags:    asp

Jeg har en side hvor alle mine artikler vises. Den henter automasik artiklen i Accessdatabsen. Jeg vil så nedenunder have et link der fører til næste artikel. Siden hedder AdView.asp´, og hvis jeg er inde på artikel 47 hedder den AdView.asp?ad_id=47&. Hvordan laver jeg sådan så den i linket tilføjer 1 til ad_id. F.eks. <a href="AdView.asp?ad_id=47 + 1 +&">.

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/flitsbue/




4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #535 @ 23.06.02 12:15
Jeg har en side hvor alle mine artikler vises. Den henter automasik artiklen i Accessdatabsen. Jeg vil så nedenunder have et link der fører til næste artikel. Siden hedder AdView.asp´, og hvis jeg er inde på artikel 47 hedder den AdView.asp?ad_id=47&. Hvordan laver jeg sådan så den i linket tilføjer 1 til ad_id. F.eks. <a href="AdView.asp?ad_id=47 + 1 +&">.

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/flitsbue/


Oversigts side:
Lad os kalde den oversigt.asp

<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="50%" id="AutoNumber1">
<tr>
<td width="100%">
<p align="center">Oversigt</td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"><center><%
intPage = Request("page")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
intPage = 1
End If

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM TABELENS NAVN"
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("STIEN TIL DATABASEN.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
rs.PageSize = 10 //STØRELSEN PÅ SIDEN
rs.AbsolutePage = intPage
intRecCount = rs.PageSize
intPageCount = rs.PageCount
Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0
Response.Write " <A HREF=""AdView.asp?ad_id="& rs("id") & """>"& rs("TITEL PÅ ARTIKLEN") & "<br></A>"
intRecCount = intRecCount - 1
rs.MoveNext
Loop
End If
rs.Close
Set rs = Nothing

Response.Write "<center>"
If Clng(intPage) > 1 Then
Response.Write "<a href=oversigt.asp?page=" & intPage - 1 & ">Tilbage</a>"
Else
Response.Write "Tilbage"
End If

Response.Write " "

If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
Response.Write "- <a href=oversigt.asp?page=" & intPage + 1 & ">Næste side</a> "
Else
Response.Write "- Næste side"
End If
%>
</td>
</tr>
</table>
</center>

Så skal vi have AdView.asp:

<center>
<%
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("STI TIL DATABASEN.mdb")
If Request.QueryString("id") <> "" Then
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM TABEL WHERE (ID = " & Request.QueryString("id") & ")"
rs.Open strSQL, myConn, 1, 3
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
Response.write "<TABLE WIDTH=""50%"" BORDER=""1"" BGCOLOR=""#FFFFFF"" BORDERCOLOR=""#000000""><TR VALIGN=""top""><TD><FONT><B>" & rs("TILEL PÅ ARTIKLEN") & "</B></FONT><BR><FONT SIZE=""2"">Til føjet af: " & rs("HVEM DEN ER TILFØJET AF") & " den " & rs("DATO") & "</FONT><BR><FONT>" & rs("ARTIKLEN") & "</FONT><BR><center><A HREF=""javascript:history.back(1)"" TARGET=""_top"">Tilbage</A></center></TD></TR></TABLE><BR>"
rs.Update
rs.Close
myConn.Close
Set rs = Nothing
Set myConn = Nothing
End If
End If
%>
</center>

Så skulle det virke.
Mvh
Jesper



Jeg har en side hvor alle mine artikler vises. Den henter automasik artiklen i Accessdatabsen. Jeg vil så nedenunder have et link der fører til næste artikel. Siden hedder AdView.asp´, og hvis jeg er inde på artikel 47 hedder den AdView.asp?ad_id=47&. Hvordan laver jeg sådan så den i linket tilføjer 1 til ad_id. F.eks. <a href="AdView.asp?ad_id=47 + 1 +&">.

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/flitsbue/


Nu kender jeg ik så meget til ASP, men i PHP ville jeg bare tildele en variabel en værdi. fx:

<pre>
$new_id = $ad_id + 1;
</pre>

og så linke med:

<pre>
echo "<a href=\\"AdView.asp?ad_id=" . $new_id . "\\">
</pre>

(Husk at kodeeksemplerne er i PHP. Du må selv lave dem om til ASP....
--
Soccoro
http://www.web-helpers.dk
http://www2002105.thinkquest.dk



Hehe, Jesper. Er vi nogen der er glade for Activedeveloper prik dk?? ;-P


//Jacob



Hehe, Jesper. Er vi nogen der er glade for Activedeveloper prik dk?? ;-P


//Jacob


Jeg vil lige skrive en kommentar til Jacob. Jeg synes ikke det gør noget at Jesper har svaret noget fra en anden hjemmeside. Bare det virker. Jeg tror også at det er mange der bruger Activedeveloper.dk. Derfor får Jesper Pointene. Svaret var det bedste.
Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/flitsbue/




t