"Fejl"

Tags:    asp

hvad betyder det her:

<pre>
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xd8 Thread 0x534 DBC 0x1476d35c Jet'.

/aasw/login1.asp, line 15
</pre>

Jeg har lavet et login system og når jeg logger ind så siger den det.




3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvad betyder det her:

<pre>
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xd8 Thread 0x534 DBC 0x1476d35c Jet'.

/aasw/login1.asp, line 15
</pre>

Jeg har lavet et login system og når jeg logger ind så siger den det.

Så simpelt som det kan være står der at du har lavet en fejl på linie 15. Andet kan jeg ikke sige ud fra de der oplysninger.
Mvh
Kaare



Her siden med fejlen:
<pre>
1 <%
2 Function checklogin(brugernavn,password)
3
4 Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
5 DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
6 DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("database.mdb")
7 Conn.Open DSN
8
9 set tjek = conn.Execute("SELECT * FROM bruger where brugernavn = '"& brugernavn &"' 10 AND password = '"& password &"'")
11 If tjek.EOF THEN
12 Response.redirect("login.asp?side=login&error=Brugernavn eller password er 13 forkert")
14 Else
15 Session("brugernavn") = tjek("brugernavn")
16 Response.Write ("Du er nu logget ind")
17 End If
18 End Function
19
20 Function sqlreplace(streng)
21 sqlreplace = Replace(streng,"'","''")
22 End Function
23 REM Diverse funktioner slut
24 %>
25
26 <p><font color="#557396" face="verdana"><div 27align="center"><big><big>Login</big></big></font><br><br>
28 <b><% Response.Write Request.Querystring("error") %></b></p>
29 <% If Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" Then checklogin 30 sqlreplace (Request.Form("brugernavn")),sqlreplace(Request.Form("password")) %>
31
32
33 <form ACTION="login.asp" METHOD="POST">
34 <div align="center"><center><table>
35 <tr>
36 <td class="skrift">Brugernavn: </td>
37 <td>
38 <input TYPE="text" SIZE="20" NAME="brugernavn" CLASS="bottom" style="font-family: 39 Verdana; font-size: 10 pt; border-style: solid; border-width: 1"> </td>
40 </tr>
41 <tr>
42 <td class="skrift">Password: </td>
43 <td>
44 <input TYPE="password" SIZE="20" NAME="password" CLASS="bottom" style="font-family: 45 Verdana; font-size: 10 pt; border-style: solid; border-width: 1"> </td>
46 </tr>
47 <tr>
48 <td COLSPAN="2" ALIGN="RIGHT">
49 <p align="center"><a href="opret.asp">Ikke tilmeld!</a></td>
50 </tr>
51 <tr>
52 <td COLSPAN="2" ALIGN="RIGHT">
53 <input TYPE="submit" VALUE=" Login " CLASS="bottom" style="font-family: Verdana; 54 font-size: 10 pt; border-style: solid; border-width: 1"></td>
55 </tr>
56 </table>
57 </center></div>
58 </form>
59 </body>
60 </html>
</pre>

Hvis der er fejl i linie 15 så har jeg lige skrevet linie nummerene fordi jeg kan ikke rigtigt se hvad fejlen er...



Kan faktisk heller ikke helt se hvad der er galt, men det har noget med SQL forespørgslen at gøre, der er noget der ikke helt stemmer ved at chekke om brugernavnet passer ved at bruge EOF prøv at lave en løkke der tæller en op hver gan den kører igennem og hvis så den variabel er størrer end 0 så skriver du at man er logget ind.

Mvh
Kaare



t