Hjælp mig med en server!

Tags:    asp

Hej, jeg er glad for spille meget på internettet, og vil gerne prøve til spil som f.eks. CS, og HL at være admin, jeg ved ikke hvordan jeg kan lave min egen server, da der ikke er nogen der kan joine den =/ jeg har fået at vide at det er min IP der ikke er rigtig, ellers ved jeg det ikke. Er der nogen der kan hjælpe mig, bedes de sende til ML4@ofir.dk eller bare skrive her.




MVH Mikkel.



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej, jeg er glad for spille meget på internettet, og vil gerne prøve til spil som f.eks. CS, og HL at være admin, jeg ved ikke hvordan jeg kan lave min egen server, da der ikke er nogen der kan joine den =/ jeg har fået at vide at det er min IP der ikke er rigtig, ellers ved jeg det ikke. Er der nogen der kan hjælpe mig, bedes de sende til ML4@ofir.dk eller bare skrive her.
MVH Mikkel.


Hej Mikkel.

Nu er det her godt nok et ASP forum, men jeg prøver at hjælpe dig lidt alligevel :)
Du skriver at du ikke ved om din IP er rigtig! Har du ADSL eller har du ikke en fast IP ?
Du kan finde din ip her; http://www.myip.dk

For at kunne lave en HalfLife - CounterStrike Server, skal du have fast lokal-ip & åbnet for port 27015 (hvis jeg ikke tager meget fejl).
Hvis du har ADSL, har du sikkert også en Router. Det er her du skal have åbnet for din port udadtil (din lokalnets ip - skal bindes til den port i routeren).
- Find information om hvordan du åbner den port på din Internetudbyders hjemmeside - Eller få en kammerat der har forstand på det til at hjælpe.
Hvis det ikke er muligt at få åbnet en port, prøv da at finde andre åbne porte. Du kan konfigurere din CS-server til at bruge en anden port istedet.

Fiktiv Standart CS-Server:
(din ip her):27015

Hvor din kunne være istedet:
(din ip her):3001

Så skal du blot invitere dine venner til den anden port.

** ROUTER ADVARSEL **
Pas meget på med hvad du foretager dig med din router, da du meget let kan komme til at lave uønskede ændringer (hvilket i værste fald kan foresage at du ikke kan komme på internettet igen).


Håber du kunne det til noget.
Pøj pøj med det.

Mvh.
~ doc.biozork ~



t