dns

Tags:    asp

hvordan får jeg min computer til at forstå at når jeg går ind på addresse "www.hej.dk" så går den til et bestemt vebsted. jeg bruger iis 4 til win2k server. skal jeg lave om på netværks indstillinger? eller hvad

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvordan får jeg min computer til at forstå at når jeg går ind på addresse "www.hej.dk" så går den til et bestemt vebsted. jeg bruger iis 4 til win2k server. skal jeg lave om på netværks indstillinger? eller hvad

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com


Hej Jeppe,

Prøv det her:

Åben filen: C:\\WINDOWS\\system32\\drivers\\etc\\hosts med "Notesblok" (eller andet tekstprogram)

Tilføj på nedereste linie:
127.0.0.1 www.hej.dk

Det skulle virke.

Det kunne være jeg skulle give en lille forklaring.

Når du starter din browser og skriver en inet adresse (www.bla.bla), så kikker windows i filen hosts.
Hvis den finder et sådanne navn, vil den gå til den ip adresse som står på samme linie.

Det vil sige. Hvis du skriver "127.0.0.1 www.mincomputer.dk", og bagefter gå til "www.mincomputer.dk" i din browser, så lander du på din egen hjemmeside.

Udefrakommende vil ikke kunne skrive ”www.mincomputer.dk”, for så at lande på din hjemmeside. Til det skal du bruge en fast IP-adresse og en DNS-pegning. (www.Wannafind.dk)

Håber det var til at forstå.

- Kim Pedersen[Redigeret d. 07/08-02 19:05:16 af Kim Pedersen]



t