Start med ASP

Tags:    asp

Jeg har ingen erfaring med ASP, men vil gerne begynde at lave hp's i det

Men jeg har læst i en artikel at man skal bruge sin windows cd for at få det pro. som man skal bruge for at se ASP file på ens computer, men jeg har kun recovery cd'er til mit "windows xp home"
så hvordan kan jeg komme igang med ASP?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har ingen erfaring med ASP, men vil gerne begynde at lave hp's i det

Men jeg har læst i en artikel at man skal bruge sin windows cd for at få det pro. som man skal bruge for at se ASP file på ens computer, men jeg har kun recovery cd'er til mit "windows xp home"
så hvordan kan jeg komme igang med ASP?


som du selv siger skal de filer kun bruges til at se ASP på din comp. du kan stadig godt lave asp, og så uploade dem.

hvis du leder efter nogle artikler, er udvikleren et godt sted! :)

- Morten Jørgensen




Jeg har ingen erfaring med ASP, men vil gerne begynde at lave hp's i det

Men jeg har læst i en artikel at man skal bruge sin windows cd for at få det pro. som man skal bruge for at se ASP file på ens computer, men jeg har kun recovery cd'er til mit "windows xp home"
så hvordan kan jeg komme igang med ASP?


En Rcovery CD ligger hele moliviten ind på din HD. Og, og, og der
er ingen IIS server på XP Home. Du siger at man skal bruge ASP filer på PC'en.
Det kan du altid. Fordi ASP er server baseret så den sætter ikke nogen krav til
browseren. Selfølgelig skal man ikke have en browser der ikke kan køre JavaScript.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Jeg har ingen erfaring med ASP, men vil gerne begynde at lave hp's i det

Men jeg har læst i en artikel at man skal bruge sin windows cd for at få det pro. som man skal bruge for at se ASP file på ens computer, men jeg har kun recovery cd'er til mit "windows xp home"
så hvordan kan jeg komme igang med ASP?


Du kan jo altid køre asp over apache, søg på google på "apasp.dll" eller "aspap.dll" kan ikke helt huske det, så burde du kunne finde nogle japanske sider hvor der er et link til en zip fil. Når du har fundet den installere du apache (http://www.webcafe.dk/artikler/apache/). Og så skal jeg nok hjælpe dig med resten, send en mail til kaare@webguys.dk når du har fået apache til at virke og du har hentet den dll fil. Så skal jeg nok lige forklare dig resten på 0 komma 5.

Mvh
Kaare



t