Hvordan laver man en smart view source kode box?

Tags:    asp

Jeg skal bruge en smart script som kan finde et bestemt tag i noget kode some f.eks
Fold kodeboks ind/udKode 
også lave en slags box omkring (med noget table & css fis ) og derefter tage alt inde i taget og udskifte forskellige tag eks:
< ville blive til < osv og måske endog kunne highlighte koden. og scriptet må ikke være i PHP ( har set noget lign i PHP som her : http://www.dreamcoder.dk/source.php?page=/index.php ), kan ikke være php da dette ikke understættes af serveren.

For at uddybe: hvis man skriver " dette er <br> en <p>string med</p> <strong>html</strong> tag's" ville outputet til browseren blive "dette er <br> en <p>string med</p> <strong>html</strong> tag's" og til det formål har jeg leget med Server.HTMLEncode() og det fungere jo udemærktet ved alm html kode men sagen er at jeg også skal kunne vise source kode som <% response.write ("test") %> dette kan ikke lade sig gøre med Server.HTMLEncode(). og jeg ville da blive taknemlig over at få koden til et sådan system der kan alt det .
på forhånd tak




1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg skal bruge en smart script som kan finde et bestemt tag i noget kode some f.eks
Fold kodeboks ind/udKode 
også lave en slags box omkring (med noget table & css fis ) og derefter tage alt inde i taget og udskifte forskellige tag eks:
< ville blive til < osv og måske endog kunne highlighte koden. og scriptet må ikke være i PHP ( har set noget lign i PHP som her : http://www.dreamcoder.dk/source.php?page=/index.php ), kan ikke være php da dette ikke understættes af serveren.

For at uddybe: hvis man skriver " dette er en <p>string med</p> <strong>html</strong> tag's" ville outputet til browseren blive "dette er <br> en <p>string med</p> <strong>html</strong> tag's" og til det formål har jeg leget med Server.HTMLEncode() og det fungere jo udemærktet ved alm html kode men sagen er at jeg også skal kunne vise source kode som <% response.write ("test") %> dette kan ikke lade sig gøre med Server.HTMLEncode(). og jeg ville da blive taknemlig over at få koden til et sådan system der kan alt det .
på forhånd tak


Du kunne nøjes med <XMP></XMP>
Eks.:
<html>
<head>
<STYLE>
XMP
{
FONT-WEIGHT: bolder;
FONT-SIZE: 10px;
COLOR: blue;
FONT-FAMILY: Tahoma
}
</STYLE>
</head>
<body>
<XMP class=xmp>
<br>tester<br>tester<br>
</XMP>
</html>
MVH/
Tony Boye ¿:)



t