Radio med asp

Tags:    asp

Hvordan kan man lave en radio som spiller i et vindue, med asp!
Med Venlig Hilsen:
Chadi



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej.. en winamp radio er jo en radio du joiner via winamp.

Jeg har prøvet at sætte en op og server softwaren var rimelig nem, men kræver serveren står på en forholdsvis god linie!

Jeg kan godt se hvor du vil hen.. du vil have en radio man kan joine via nettet uden nogen form for programmer installeret - til det vil jeg svare at det er svært at lave fordi du skal lave et program der afvikles på clienten og som "fanger" en stream fra din server.. Så jeg ser kun mulighederne med java eller flash (dog ved jeg ik rigtig noget om flash). Java er svært for begyndere og jeg vil ikke anbefale dig at gå i krig med :/

sorry m8, men tror ik det kan lade sig gøre med dine evner..



Det kan du ikke lave i asp.. asp er jo et serverside scripting sprog..

Jeg vil foreslå du laver en netradio som java-applet eller en flash-objekt.

Ved ikke om det er muligt at lave en i javascript.

Så er der selvfølgelig den nemme løsninge bare at smække en winamp-radio op..



[
Så er der selvfølgelig den nemme løsninge bare at smække en winamp-radio op..

ER det muligt at lægge en winamp radio. Altså sådan at det åbner i et vindue?

Med Venlig Hilsen:


Chadi



Nej.. en winamp radio er jo en radio du joiner via winamp.

Jeg har prøvet at sætte en op og server softwaren var rimelig nem, men kræver serveren står på en forholdsvis god linie!

Jeg kan godt se hvor du vil hen.. du vil have en radio man kan joine via nettet uden nogen form for programmer installeret - til det vil jeg svare at det er svært at lave fordi du skal lave et program der afvikles på clienten og som "fanger" en stream fra din server.. Så jeg ser kun mulighederne med java eller flash (dog ved jeg ik rigtig noget om flash). Java er svært for begyndere og jeg vil ikke anbefale dig at gå i krig med :/

sorry m8, men tror ik det kan lade sig gøre med dine evner..


Tak for dit svar!
Med Venlig Hilsen:
Chadi

http://www.chadi.aab-net.dk



t