hjælp med tagwall!

Tags:    asp

Jeg har lavet en tagwall ved hjælp af en toturial på www.activeserverpages.dk, men kan ikke få den til at virke.. spørgsmålet er: Hvad gør jeg forkert??
sourcekoden kan ses på: http://nopaste.php-q.net/4583


-Lars som synes at i alle skulle besøge #koma & #koma.dk

Nu skriver jeg lige sådan at folk (Kenman) ikke tror jeg bare har copy/pasted tagwallen fra www.activeserverpages.dk - jeg har selv skrevet alt ind, men med støtte fra toturialen - hvis jeg havde copy/paste ville jeg jo heller ikke få den fejl!?[Redigeret d. 04/02-03 22:09:36 af lars88]



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fejlen jeg får kan i se på: www.friserverplads.dk/lektion/da/tagwall.asp

Den laver stadig fejl:(


Hej,

Prøv at kigge på linie 9...

tempConn ="PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Acces Driver (*.mdb)};DBQ="Server.MapPath("tagwall")

1. Der mangler et & tegn
2. Parameteren i Server.Mappath, pege på en fil, i dette tilfælde en Access fil, altså f.eks. tagwall.mdb....denne parameter laver en "url sti"(/blabla/tag.mdb) om til en fysisk sti(D:\\blabla\\tag.mdb)...så derfor hvis du BARE skriver tagwall.mdb, så skal tagwall.mdb ligge i samme bibliotek som ASP siden.

3. HUSK, at hvis du bruger IIS/Personal Webserver på en NTFS disk, så skal din IUSR have skrive adgang til filen, ellers vil du ikke kunne lave update/insert/deletes....

Linien kommer til at se således ud(hvis databasen er i samme bibliotek som ASP'en):

tempConn ="PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Acces Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("tagwall.mdb")

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen[Redigeret d. 13/02-03 22:11:12 af Thomas Nielsen]



Jeg har lavet en tagwall ved hjælp af en toturial på www.activeserverpages.dk, men kan ikke få den til at virke.. spørgsmålet er: Hvad gør jeg forkert??
sourcekoden kan ses på: http://nopaste.php-q.net/4583


-Lars som synes at i alle skulle besøge #koma & #koma.dk

Nu skriver jeg lige sådan at folk (Kenman) ikke tror jeg bare har copy/pasted tagwallen fra www.activeserverpages.dk - jeg har selv skrevet alt ind, men med støtte fra toturialen - hvis jeg havde copy/paste ville jeg jo heller ikke få den fejl!?[Redigeret d. 04/02-03 22:09:36 af lars88]


Hej.

Har lige kikket koden igennem.

Der er fejl linie 28: re.AddNew fjern denne linie. re findes ikke.
I linie 38: Response:Redirect("tagwall.asp") skal være Response.Redirect("tagwall.asp").


Hvilken fejl får du???

Kim Pedersen



Jeg har lavet en tagwall ved hjælp af en toturial på www.activeserverpages.dk, men kan ikke få den til at virke.. spørgsmålet er: Hvad gør jeg forkert??
sourcekoden kan ses på: http://nopaste.php-q.net/4583


-Lars som synes at i alle skulle besøge #koma & #koma.dk

Nu skriver jeg lige sådan at folk (Kenman) ikke tror jeg bare har copy/pasted tagwallen fra www.activeserverpages.dk - jeg har selv skrevet alt ind, men med støtte fra toturialen - hvis jeg havde copy/paste ville jeg jo heller ikke få den fejl!?[Redigeret d. 04/02-03 22:09:36 af lars88]


det er nemmere hvis du siger hvilken fejl du får.. :)



Fejlen jeg får kan i se på: www.friserverplads.dk/lektion/da/tagwall.asp

Den laver stadig fejl:(



t