Hjælp til simpelt login system

Tags:    asp

Hejsa .. jeg har følgende kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

det virker fint nok, men hvis user eller pass er forkert laver den siden kan ikke vises fejl ..
vil godt have den til at skrive Forkert brugernavn eller password .. kan man det ?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det har jo ikke så meget at gøre med din SQL-sætning, for når du udfører det op mod db'en, så vil der, hvis du har indtastet rigtigt brugernavn og password komme et Recordsæt retur, hvis der ikke bliver matchet noget, så er rs.EOF = true og rs.BOF = true, skrevet med kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis ovenstående ikke hjælper, så skal vi se noget mere kode! :)

Casper

[Redigeret d. 23/10-03 18:07:56 af Casper Steinmann]

Prøver lige det Casper skrev, men vil da godt se det :)

Ok... Jeg sender det lige i løbet af de næste par timer... hehe... skal jo lige have lavet det inden jeg kan vise dig det...

/Mads

Her er det så:

Filen hvor man skal kunne skrive login navn og pass:

Fold kodeboks ind/udKode 

Koden "logsystem.asp" er her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er sådan jeg ville gøre.. Når så det hele skal bruges til at tjekke om brugeren har lov til at åbne siden bruger du følgende kode i toppen af siden hvor det skal tjekkes:

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du forstår...

P.S. Skriv i denne tråd hvis du ikke forstår det.....

/Mads

Det har jo ikke så meget at gøre med din SQL-sætning, for når du udfører det op mod db'en, så vil der, hvis du har indtastet rigtigt brugernavn og password komme et Recordsæt retur, hvis der ikke bliver matchet noget, så er rs.EOF = true og rs.BOF = true, skrevet med kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis ovenstående ikke hjælper, så skal vi se noget mere kode! :)

Casper

[Redigeret d. 23/10-03 18:07:56 af Casper Steinmann]

Jeg kan godt hjælpe dig med et lidt anderledes, men (tror jeg) mere effiktivt login system end det du har i forvejen...
Skriv lige hvis du er intereseret...

/Mads

Ok... Jeg sender det lige i løbet af de næste par timer... hehe... skal jo lige have lavet det inden jeg kan vise dig det...

/Mads

t