Gemme XML på database

Tags:    xml

Jeg har et spørgsmål ang. XML

Jeg skal finde ud af hvordan man indsætter en XML fil (og dens data) ned i en Access Database ved hjælp af SQL.

Jeg har prøvet at kigge på nettet men har ik fundet noget resultat på dette problem, andet end et kursus i hvordan man kan gøre (som jeg ik rigtigt kan bruge til noget).

Jeg arbejder i Java, så vil være meget glad hvis nogle kunne give mig kodeeksempel fra java, eller link.

Håber at få noget respons.




6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmmmm....
Hvorfor gemme xml data i en database, specielt i en Access, den er meget lidt smidig. Husk på at hvis du gemmer det som en streng har det en begrænsning på 255 karakterer. Hvis du vil til at gemme et xml dokument som en binær streng, så held og lykke med at læse det igen. Hvorfor gemmer du ikke bare stien til dokumentet i databasen og så filen et andet sted?

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Jeg har et spørgsmål ang. XML

Jeg skal finde ud af hvordan man indsætter en XML fil (og dens data) ned i en Access Database ved hjælp af SQL.

Jeg har prøvet at kigge på nettet men har ik fundet noget resultat på dette problem, andet end et kursus i hvordan man kan gøre (som jeg ik rigtigt kan bruge til noget).

Jeg arbejder i Java, så vil være meget glad hvis nogle kunne give mig kodeeksempel fra java, eller link.

Håber at få noget respons.



Hej
Du skriver du gerne vil have noget kodeeksempel fra Java.

Jeg syntes du skal prøve at kigge på dette link.
Det har alt hvad du skal bruge. Dog skal du lige læse/lære en del først,
men det er jo også meget sjovere så kan man det selv.

Kig her den er dug frisk ny version:
http://java.sun.com/webservices/docs/1.3/tutorial/doc/index.html
Dette er omkring Webservice og XML i Java.
F.eks Java API for XML eller det er kort hedder JAXP / Der er alt det du vil vide

Vi lever for at kode



[Redigeret d. 27/10-03 23:27:11 af Jesper Vig Meyer]



Jeg har et spørgsmål ang. XML

Jeg skal finde ud af hvordan man indsætter en XML fil (og dens data) ned i en Access Database ved hjælp af SQL.

fra Java over xml til relativ database skal man bruge JDO
http://java.sun.com/products/jdo/javadocs/javax/jdo/package-summary.html
velbekommen
Nils



Det har jeg skam også tænkt på... men da det er nødvendigt at kunne tage forskellige data op fra forskellige xml filer, er man nød til at kunne gemme det et sted før man udtrækker det.

Det er et projekt jeg arbejder med iøjeblikket, hvor en svømmeklub modtager en xml fil med en masse tider for deres svømmere.. og da man er nød til at kunne se noget statistik på alle svømmernes tider, er det nødvendigt at denne gemmes.

Men håber da stadig at der er en løsning på dette.





Hvorfor ikke transformere ved hjælp af et XSLT? det burde kunne løse alle dine problemer.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



[Håber at få noget respons.

java.jar.jar.jar
http://www-1.informatik.fh-wiesbaden.de/~turau/DB2XML/
dette er et værktøj som creare xml ud fra database indhold
det er freeware
Nils



t