urldecode i xsl

Tags:    xml

Hej.

Jeg har en xml-fil med encodet tekst som er encodet ved hjælp af php funktionen: urlencode(). Kan man direkte ved hjælp af en xsl decode dette tekst og udskrive det "normalt" (ikke encodet)??

Jeg tager sevfølgelig også imod alternative forslag.. Det skal dog nævnes at xml-filen også skal indeholde html-kode. Det er praktisk talt derfor jeg encoder dataen.

På forhånd tak.

Mvh Michael Clausen



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du et eksempel på hvordan din xml fil ser ud samt hvad du ønsker at opnå med den xml fil. Har du kigget på CDATA tagget i xml?? det tror jeg måske kan løse noget af dine problemer. Prøv at give et eksempel på en xml fil, tror jeg har en ide til en løsning...

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

[Redigeret d. 22/12-03 15:31:28 af Brian Hvarregaard]



Min xml-fil kan f.eks. se sådan ud:

<products>
<name>brian</name>
<type>brian</type>
<company>brian</company>
<image>billedurl</image>
<about_text>%0D%0A%3CSTYLE%3E%0D%0A%0D%0Ap%0D%0A%7B%0D%0Atopmargin+%3D+0%3B%0D%0Abuttommargin+%3D+0%3B%0D%0A%7D%0D%0A%0D%0A%3C%2FSTYLE%3E%0D%0A%0D%0A%3CP+align%3Dcenter%3E%3CSTRONG%3EDette+er+min+encoded+html-data%3C%2FSTRONG%3E%3C%2FP%3E%0D%0A%3CP+align%3Dcenter%3E%26nbsp%3B%3C%2FP%3E</about_text>
</products>

Noten: about_text er encoded html-text.

Det skal så via xsl udskrives som almindelig html.

På forhånd tak.



Hmm... værre end jeg troede.... jeg tror måske du skal kige på CDATA tag'et istedet, kan ikke lige gennemskue hvordan XSLT skal decode det igen....

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



t