php og xml

Tags:    xml

Hej, hvis jeg nu har en html fil som hedder skal vi sige default.htm. Og i den har jeg lavet div tabeller. Kan jeg så bruge <?php include("default.html"); inde i min index.xml? eller er der en anden måde at lægge "html" filer ind i et xml document?

Vær sød at svar HURTIGTS mugligt!
----------------------------------------------------
Frederik, 12 år koder i øjeblikket php og css
----------------------------------------------------



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej, hvis jeg nu har en html fil som hedder skal vi sige default.htm. Og i den har jeg lavet div tabeller. Kan jeg så bruge <?php include("default.html"); inde i min index.xml? eller er der en anden måde at lægge "html" filer ind i et xml document?

Vær sød at svar HURTIGTS mugligt!
----------------------------------------------------
Frederik, 12 år koder i øjeblikket php og css
----------------------------------------------------


Ikke sådan uden videre, det kan lade sig gøre hvis du brugre en DTD gør du det ?

Hvis ikke kan du f.eks lave et CDATA afsnit i din xml fil f.eks:

<![CDATA[

Her kommer indholdet i din html fil

]]>

Alt der står i CDATA afsnit betragtes af XML parseren som tekst og bliver derfor ikke fortolket men bliver skrevet som det står i xml filen.

Hvis du bruger en DTD kan du lave en såkaldet entitet som kan bruges til at indlejere html filen.

Hvis du bruger en DTD så vil jeg da gerne vise dig hvordan man laver entiteter i en DTD.

Men det kræver at jeg kan se alt din XML kode og din html fil.

Men når entiteten er oprettet vil du så kunne henvise til html filen på samme måde som du bruger andre entiteter f.eks denne som er en html entitet for blanke tegn  

Du vil med andre ord kunne lave en forkortelse for hele html filen.

MVH
Claus Pryds
http://www.cws-webservice.dk



t