Dynamisk XSLT

Tags:    xml

Jeg har brug for noget kode i XSLT'en der gør, at brugeren kan indtaste et password og brugernavn før han kommer ind på siden, kan sådan noget laves?

Og hvad hvis bruges skal have mulighed for at rette i nogle af de ting der står på siden, foreksempel opdatere en dato eller rette en adresse? Er det noget der er muligt at lave med XSLT når man har et XML dokument?

Mvh.

Kejej



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den 25-05-04 17:49 skrev Tina Holt følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Jeg har brug for noget kode i XSLT'en der gør, at brugeren kan indtaste et password og brugernavn før han kommer ind på siden, kan sådan noget laves?

Og hvad hvis bruges skal have mulighed for at rette i nogle af de ting der står på siden, foreksempel opdatere en dato eller rette en adresse? Er det noget der er muligt at lave med XSLT når man har et XML dokument?

Mvh.

Kejej
-----------------------------------------------------------------------------

Den kode du skal have i din XSLT der skal prompte brugeren for brugernavn/password, skal være almindelig html der er formatteret af dit stylesheet. Jeg foreslår at du laver to forskellige stylesheets et til login og et til den side brugen derefter kommer ind på.

For at kunne rette direkte i et .xml dokument skal du have lavet noget kode der kan åbne .xml dokumentet og gemme det igen. Der kan du benytte enten ASP, PHP, ASP.NET, JScript, JavaScript eller et andet scriptsprog der kan udføret på serveren. Umiddelbart kan du nemlig ikke rette i et xml dokument, det er jo en fil som alt muligt andet.


(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



t