konvertering af string til xpath

Tags:    xml

Hej,
Jeg har en string som skal fortolkes som node-set, men det eneste jeg får ud ved at skrive min string i et <xsl:value-of select="string" statement er, at jeg får den printet ud i stedet for at få indholdet af det ønskede element ud.

Jeg har forsøgt med følgende:

concat('//DataSet/Table_03[01]/', name(.))

dette generere den ønskede streng som dog herefter skal fortolkes som node-set(mit egentlige problem).

vælger jeg <xsl:value-of select="//DataSet/Table_03[01]/." /> får jeg bare alle childs af Table_03[01]..

Hvordan får jeg fortolket min oprindelige string som node-set så den kan anvendes direkte i et simpelt <xsl:value-of />statement?





1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,
Jeg har en string som skal fortolkes som node-set, men det eneste jeg får ud ved at skrive min string i et <xsl:value-of select="string" statement er, at jeg får den printet ud i stedet for at få indholdet af det ønskede element ud.

Jeg har forsøgt med følgende:

concat('//DataSet/Table_03[01]/', name(.))

dette generere den ønskede streng som dog herefter skal fortolkes som node-set(mit egentlige problem).

vælger jeg <xsl:value-of select="//DataSet/Table_03[01]/." /> får jeg bare alle childs af Table_03[01]..

Hvordan får jeg fortolket min oprindelige string som node-set så den kan anvendes direkte i et simpelt <xsl:value-of />statement?



Puha, det er lidt siden jeg sidst drejede hjernen rundt om XPath...

er du sikker på at det ikke skal være: <xsl:value-of select="//DataSet/Table_03[0]/." /> (for den første undernode af <Table_03 /> )

Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår spørgsmålet; forsøger du med XPath at pege på noget som indeholder XPath som peger på noget som du vil har printet ud?

Jeg kunne ellers godt tænke mig at se XML dokumentet :)

Ellers kan du måske finde lidt visdom her: http://www.w3schools.com/xpath/xpath_examples.asp

- karmazilla -



t