Tilpasning af iframe i et vindue

Tags:    html css

Hej

Jeg har et frameset med 2 frames, hvor der i den ene frame er en iframe. Jeg kan ikke få den iframe til automatisk at tilpasse sig efter hvor stort browservinduet er. Ovenover iframen er der en dropdownmenu lavet med javascript og css. Dette er også grunden til at jeg bliver nødt til at bruge en iframe, da en normal frame ikke kan overlappe en anden frame, som fx når menuerne "folder sig ud". Det er meningen at man skal kunne scrolle i iframen, og så vil dropdownmenuen stadig blive, og samtidig skal iframen automatisk tilpasse browservinduets frame, som nævnt ovenfor.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

MVH
Martin



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg har et frameset med 2 frames, hvor der i den ene frame er en iframe. Jeg kan ikke få den iframe til automatisk at tilpasse sig efter hvor stort browservinduet er. Ovenover iframen er der en dropdownmenu lavet med javascript og css. Dette er også grunden til at jeg bliver nødt til at bruge en iframe, da en normal frame ikke kan overlappe en anden frame, som fx når menuerne "folder sig ud". Det er meningen at man skal kunne scrolle i iframen, og så vil dropdownmenuen stadig blive, og samtidig skal iframen automatisk tilpasse browservinduets frame, som nævnt ovenfor.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

MVH
Martin


du kan angive height og width i %. Så følger den automatisk med. Hvis du vil have den helt ud til kanterne så det ligner en rigtig frame skal du også sætte leftmargin og topmarin (IE) til 0 (marginwidth og marginheight i NS)



Hej

Jeg har et frameset med 2 frames, hvor der i den ene frame er en iframe. Jeg kan ikke få den iframe til automatisk at tilpasse sig efter hvor stort browservinduet er. Ovenover iframen er der en dropdownmenu lavet med javascript og css. Dette er også grunden til at jeg bliver nødt til at bruge en iframe, da en normal frame ikke kan overlappe en anden frame, som fx når menuerne "folder sig ud". Det er meningen at man skal kunne scrolle i iframen, og så vil dropdownmenuen stadig blive, og samtidig skal iframen automatisk tilpasse browservinduets frame, som nævnt ovenfor.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

MVH
Martin


Her er en kode på en iframe du måske kan bruge.
Fold kodeboks ind/udKode 

bare paste den ind og tilpas den, så skulle det virke
Linvale
- Hvis du tror, du er ved at blive sindssyg, må du være helt normal, for en sindssyg tvivler aldrig på sin fornuft.

[Redigeret d. 15/07-03 16:32:54 af Jacob]



t