.htacces HJÆÆÆÆÆLP

Tags:    html css

Davs!

Jeg står foran at opgive 1 månedes intens søgning hvis det her, og min samtale med Tristan, ikke giver bid :( Jeg har brug for en idiot-sikker-guide til .htacces beskyttelse af filer. Jeg har INGEN erfareing med hverken PHP ASP eller førnævnte .htacces. Har prøvet adskillige sider:
webcafe.dk >> azero.com >> og her på udvikleren Men igen af stederne har min tekniske erfaring kunne følge guiden! Så hvis der sidder en som bare venter på at hjælpe en med absolut ingen forståelse så bare slå til! Jeg har adskillige problemer eks. Kan ikke gemme dem ordentligt (de bliver til tekst) og kan ikke PHP......osv.
På forhånd TAK

//Webwizard
[Redigeret d. 15/03-03 13:32:53 af webwizard]



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa.
Jeg syntes det ret svært (læs umuligt) at se hvad problemet er.

1) Har du din egen server?
2) Hvis ikke, hvor har du dit web henne ?
3) Hvad skal du med htaccess?
(Blocke med password, blocke med ip, skrive url om, slå php til, slå php fra, blablablablablablablablabla)
4) Hvad mener du med "den bliver til tekst" .. indholdet er jo tekst.
5) Skriv da i det mindste bare en liiiiiille smule om hvad, hvor og hvorfor.

By.



heh www.webcafe.dk virkede for mig :)



Davs!

Jeg står foran at opgive 1 månedes intens søgning hvis det her, og min samtale med Tristan, ikke giver bid :( Jeg har brug for en idiot-sikker-guide til .htacces beskyttelse af filer. Jeg har INGEN erfareing med hverken PHP ASP eller førnævnte .htacces. Har prøvet adskillige sider:
webcafe.dk >> azero.com >> og her på udvikleren Men igen af stederne har min tekniske erfaring kunne følge guiden! Så hvis der sidder en som bare venter på at hjælpe en med absolut ingen forståelse så bare slå til! Jeg har adskillige problemer eks. Kan ikke gemme dem ordentligt (de bliver til tekst) og kan ikke PHP......osv.
På forhånd TAK

//Webwizard


htaccess har intet med PHP at gøre - det er webserver (Apache) der styrer det.
1) Du laver en fil, i mappen du vil beskytte dine filer i, der hedder: .htaccess
2) I filen .htaccess skriver du f.eks.:
Fold kodeboks ind/udKode 

3) Du laver en fil som hedder brugere, i samme mappe som du lagde .htaccess i.
4) Du går ind på http://wird.dk/site/htpasswd og skriver det brugernavn, og den adgangskode du vil have(Jeg regner ikke med, at du har din egen Linux/Unix Server)
5) I filen brugere skriver du: brugernavn:password (du bytter selvfølgelig brugernavn og password ud med det du fik fra wird.dk).
6) Du gemmer filerne, og prøver at gå ind på addressen på mappen/filerne f.eks. http://url.til.siden/mappe-med-kode.paa/fil.blah - Det skulle gerne ligne f.eks. http://tfan.dk/c/.[Redigeret d. 15/03-03 00:29:55 af Thomas (liu kang)]



Hejsa.
Jeg syntes det ret svært (læs umuligt) at se hvad problemet er.

1) Har du din egen server?
2) Hvis ikke, hvor har du dit web henne ?
3) Hvad skal du med htaccess?
(Blocke med password, blocke med ip, skrive url om, slå php til, slå php fra, blablablablablablablablabla)
4) Hvad mener du med "den bliver til tekst" .. indholdet er jo tekst.
5) Skriv da i det mindste bare en liiiiiille smule om hvad, hvor og hvorfor.

By.


1)Jeg har en side på amok.dk's server
2)^^
3)Jeg vil bare gerne kunne beskytte nogle af mine sider, ikke alle men enkelte
4)Ja selvfølgelig men hvis jeg åbner et dokument i notesblok og fylder alt det skidt der står på webcafe.dk i den og så gemmer filen som ".htacces" kommer filen til at hedde: ".htacces.txt" og det går jeg udfra er forkert?
5)Beklager men vil bare gerne kunne beskytte enkelte af mine sider



Davs!

Jeg står foran at opgive 1 månedes intens søgning hvis det her, og min samtale med Tristan, ikke giver bid :( Jeg har brug for en idiot-sikker-guide til .htacces beskyttelse af filer. Jeg har INGEN erfareing med hverken PHP ASP eller førnævnte .htacces. Har prøvet adskillige sider:
webcafe.dk >> azero.com >> og her på udvikleren Men igen af stederne har min tekniske erfaring kunne følge guiden! Så hvis der sidder en som bare venter på at hjælpe en med absolut ingen forståelse så bare slå til! Jeg har adskillige problemer eks. Kan ikke gemme dem ordentligt (de bliver til tekst) og kan ikke PHP......osv.
På forhånd TAK

//Webwizard


Jeg har fundet ud af at man jo skal have det der Apache server installeret så opgiver men tak for hjælpen alligevel :)



t