Tabeller

Tags:    html css

Jeg har lavet en tabel i HTML. Nu vil jeg så have låst en kolonne fast til en bestemt bredde, så jeg er fri for hele tiden at skrive <br>

Min kode ser ud som følger

Fold kodeboks ind/udKode 


Det er kolonnen som er markeret med fed som skal fastlåses til størrelsen 700px.


Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren. [Redigeret d. 24/04-03 18:15:58 af Jan L][Redigeret d. 24/04-03 19:28:48 af Jan L]



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har lavet en tabel i HTML. Nu vil jeg så have låst en kolonne fast til en bestemt bredde, så jeg er fri for hele tiden at skrive

Min kode ser ud som følger

Fold kodeboks ind/udKode 


Det er kolonnen som er markeret med fed som skal fastlåses til størrelsen 700px.


Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren. [Redigeret d. 24/04-03 18:15:58 af Jan L]


Fri for hele tiden at skrive, hvad?

Du kan ikke først skrive at tabellen skal være 800px og derefter sige at tabellens eneste kolonne skal være 700px... det giver ingen mening og det er udefineret hvordan de enkelte browsere vil forholde sig til det.

Du kan eksempelvis skrive
Fold kodeboks ind/udKode 
inde i table tag'et for, at angive at cellernes dimensioner skal overholder, men husk nu at de stadigvæk overholde de ydre dimensioner.



Ikke helt paa den maade

Du skal nok taenke i raekker istedet naar du laver tabellen paa den maade.
Selvom du arbejder dig "nedad" i tabellen vil den stadigt rette sig til en bestemt bredde som er enten den specificerede eller den bredeste.

Jeg har udbygget dig eksempel en lille smule saa det skulle virke:

<table width="800px" BORDER=1>
<tr>
<td COLSPAN =2>test</td>
</tr>
<tr>
<td width="700px" align="center">test2</td>
<TD></TD>
</tr>
</table>





Jeg har lavet en tabel i HTML. Nu vil jeg så have låst en kolonne fast til en bestemt bredde, så jeg er fri for hele tiden at skrive

Min kode ser ud som følger

Fold kodeboks ind/udKode 


Det er kolonnen som er markeret med fed som skal fastlåses til størrelsen 700px.


Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren. [Redigeret d. 24/04-03 18:15:58 af Jan L]

Fri for hele tiden at skrive, hvad?

Du kan ikke først skrive at tabellen skal være 800px og derefter sige at tabellens eneste kolonne skal være 700px... det giver ingen mening og det er udefineret hvordan de enkelte browsere vil forholde sig til det.

Du kan eksempelvis skrive
Fold kodeboks ind/udKode 
inde i table tag'et for, at angive at cellernes dimensioner skal overholder, men husk nu at de stadigvæk overholde de ydre dimensioner.


Hvis du kigger nærmere på koden, vil du se at der er to rækker med en kolonne i hver. Først angiver jeg at tabellen skal være 800px, og dernæst skal den første række altså være 800px. Dette skal den næste række også, men kolonnen i rækken skal være 700px. Kan man ikke gøre det på denne måde???

Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren. [Redigeret d. 24/04-03 19:23:11 af Jan L]



Jeg fatter ikke helt dit spørgsmål.. men du vil have den kolonne til at være 700 px ikke ?
så skal du bruge
Fold kodeboks ind/udKode 




------
Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren ---> http://www.flash.udvikleren.dk



t