<DIV> Hjælp </DIV>

Tags:    html css

Hey!

Jeg er lige begyndt på at bygge min side op via <div> i stedet for tabeller...

Og har nu flg. problem:
Jeg skal have flere div's på samme linie... Det vil den ikke de kommer bare efter hinanden oppe fra... Og så den højde jeg har defineret, retter den sig ikke efter.

Her er min body kode...

<div style="width:15px; height:15px; background-image:url(data/grafik/corner1.jpg)"></div>
<div style="height:15px; background-image:url(data/grafik/top.jpg)"></div>
<div style="width:15px; height:15px; background-image:url(data/grafik/corner2.jpg)"></div>

Hvordan får jeg dem til at stå på samme linie?
og hvorfor er den ikke 15 i højde som jeg har angivet?

Mvh
Aksel



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey!

Jeg er lige begyndt på at bygge min side op via <div> i stedet for tabeller...

Og har nu flg. problem:
Jeg skal have flere div's på samme linie... Det vil den ikke de kommer bare efter hinanden oppe fra... Og så den højde jeg har defineret, retter den sig ikke efter.

Her er min body kode...

<div style="width:15px; height:15px; background-image:url(data/grafik/corner1.jpg)"></div>
<div style="height:15px; background-image:url(data/grafik/top.jpg)"></div>
<div style="width:15px; height:15px; background-image:url(data/grafik/corner2.jpg)"></div>

Hvordan får jeg dem til at stå på samme linie?
og hvorfor er den ikke 15 i højde som jeg har angivet?

Mvh
Aksel


font-size:0px; gør at du kan lave den lavere
position:absolute;left:100px;top:100px; gør at du selv kan bestemme hvor den skal være




Jeg tror du bruger <div> et sted hvor det er smartere at bruge <table>


ja, især at ikke alle browsere kan forstå den meget indvikled css-positionering. og der _er_ meget nemmere med table - man har meget storre kontrol og forstålighed over sin egen side :]

pilgrimens ord: avanceret css er fantastisk og mulighedsfuld - men der er stædiveg masser af version 4 browsere i brug...

bregovic =]




Så ser mi kode sådan her ud:

<div style="position:absolute;left:20px;top:20px; width:15px; height:15px; font-size:0px; background-image:url(data/grafik/corner1.jpg)"></div>

<div style="position:absolute;left:35px;top:20px; height:15px; font-size:0px; background-image:url(data/grafik/top.jpg)"></div>

<div style="position:absolute;right:20px;top:20px; width:15px; height:15px; font-size:0px; background-image:url(data/grafik/corner2.jpg)"></div>

Problemet er så... den div i midten kommer ikke frem.... Hvorfor det?

Mvh
aksel



du skal give den en width

(eller evt right:35)[Redigeret d. 03/05-03 21:05:05 af Jesper Kristensen]



Det virker når jeg gir den en width, men ik når jeg kun bruger rigth.... Men når jeg gir den 100 % i width kommer den til at gå længere end den sidste div... (om bagved den og ud af billedet)

Hvordan klarer jeg den? Jeg blir nød til at bruge procenter da det skal passe til alle opløsninger.

Mvh
Aksel[Redigeret d. 03/05-03 22:43:09 af Aksel]



Jeg tror du bruger <div> et sted hvor det er smartere at bruge <table>



t