Problemer med frames

Tags:    html css

Hej alle :-)

Jeg hat et lille problem med frames som jeg håber i kan/vil hjælpe mig med.
Jeg har en side med 2 frames oven på hinanden. Jeg har lavet siden til 1024x768.
Hvis jeg så kigger på siden med en opløsning på f.eks. 800x600 overlapper den nederste frame
den øverste, så man ikke kan læse al tekst i øverste frame.
Jeg ønsker ikke scroll bar i hverken øverste eller nederste frame, men kan leve med hvis der
kommer en scroll bar på hele siden (hvis det kan lade sig gøre) så begge frames ser ud som en
side der scrolles.

Håber min forklaring er tydelig nok til senariet og at i kan/vil hjælpe..

MVH
Svend



5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ideen med frames er at man kan scrolle på forskellige steder og ikke kun det hele på en gang. Derfor er løsningen: Lad være med at bruge frames når der ikke skal bruges frames :)



[Hvis du absolut vil bruge frames vil jeg anbefale at bruge procenter istedet for specificerede pixel-bredder/hoejder. Men det kraever at du skal vaere meget omhyggelig med layoutet for at faa det til at se ordentligt ud i forskellige oploesninger.



Hvis du absolut vil bruge frames vil jeg anbefale at bruge procenter istedet for specificerede pixel-bredder/hoejder.


det går meget ind på :]
hvis du laver en to-frames system med en menu frame og en indhold frame så er det en god idee at bruge faste højder/længder i selve menu farames beskrivelse og en stjerne-tegn (*) i indhold-frame. stjernen fortæller at framen skal bruge alt ledig plads...

men i øvrigt er det en relativt dårlig idee at bruge frames overhovedet - nemlig fordi at hvis du laver browser-biledet mindre opstår der en stor chance for totalt ulæslighed :/

bregovic =]



Vis os noget kode, så vi kan se det (husk også frames-indexet...)...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Vis os noget kode, så vi kan se det (husk også frames-indexet...)...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk


Hmm, nu er det vel ligemeget hvad der er i de sider der læses ind i frames'ne, men mere et spørgsmål om selve frames-indexet ?

Så her kommer de ;-)

<html>

<head>
<title>IT-Status page</title>
</head>

<frameset rows="245,250,*" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
<frame name="hovedramme" src="http://it-support.sciatl.dk/itstatus/itstatusmain_rss.html" target="main" scrolling="no" noresize>

<frame name="hovedramme1" src="http://getafix/bb3.html" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="16" >
<noframes>
<body>

<p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p>


</body>
</noframes>

<frameset>
</frameset>
</frameset>

<frameset cols="*">

</frameset>

</html>

Håber det kan give lidt mening ?
MVH
Svend[Redigeret d. 09/05-03 09:57:07 af Svend]



t