Menu

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Er der nogle der ved hvordan man laver en menu, som virker ligesom den der netop er kommet på udvikleren eller http://www.computercity.dk , altså når man trykker kommer der en undermenu.

Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.



ja...:D

Du kan gøre følgende:
hvis du bruger php, kan du sætte et tag efter adressen... f.eks. minside.php?menuid=computer
Hvis du gør dette, kan du lave en menu-vælge-funktion i dit php-script, som tager det tag (menuid=computer), og derefter siger at der skal være en eller flere undermenuer. Dette kan gøres ved hjælp af en if-sætning.

Sådan har jeg i hverfald haft gjort det før...

---------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg



ja...:D

Du kan gøre følgende:
hvis du bruger php, kan du sætte et tag efter adressen... f.eks. minside.php?menuid=computer
Hvis du gør dette, kan du lave en menu-vælge-funktion i dit php-script, som tager det tag (menuid=computer), og derefter siger at der skal være en eller flere undermenuer. Dette kan gøres ved hjælp af en if-sætning.

Sådan har jeg i hverfald haft gjort det før...

---------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg


Kan du give mig et styk kode som eksempel.....???

Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.



Det kan jeg da godt... Der tages udgangspunkt i det fra før... dvs. tag'en er: menuid=computer

Fold kodeboks ind/udKode 


Dvs. at hvis tag'en er "computer", udviddes menuen. Hvis den ikke er "computer", bliver der bare skrevet computer, uden under katagorier.

Håber det hjalp, ellers må du lige poste igen...


---------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg



Jeg kan ikke få den til at udskrive andet end:

computercykel

Dette kunne jo godt virke som om at den ikke kan finde variablen.....???

Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.



[Redigeret d. 19/05-03 21:44:00 af Jan L]



ja... hov... lille fejl. Det virker nu.

Fold kodeboks ind/udKode 


---------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg



Nu har jeg fået det til at virke, så kommer mit andet spg. Nu har jeg nogle links, og når man trykker så kommer under emnerne. Men, hvordan laver jeg disse til links? Hvordan får jeg mit link til at forsvinde eller blive erstattet så der ikke står

computer
computer
compag
fujitsu

altså computer optræder to gange, skulle helst kun være der en gang


Ville blive meget glad hvis du kunne hjælpe mig....

Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.



var det sådan noget ligende du mente?

Fold kodeboks ind/udKode 


Her kan du vælge at klikke på computer, og undermenuen kommer frem. Hvis du klikker på den igen, lukkes undermenuen.

---------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg



Er der nogle der ved hvordan man laver en menu, som virker ligesom den der netop er kommet på udvikleren eller http://www.computercity.dk , altså når man trykker kommer der en undermenu.


du kan også gøre det ved hjælp af div's, hvor du så sætter display:none;, og ved hjæp af noget onclik ændre til display:block;

håber du forstår

adam

Køb en zebra - og kald den plet




Nu ser det jo ikke så pænt ud hvis alle menu punkterne står efter hinanden, så jeg prøvede med noget <br>, men der kom selvfølgelig en fejl, skal jeg bruge tabeller istedet, eller skal jeg bruge noget tredje. Ville helst bruge <br>, da dette er det letteste.


Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.



Nu ser det jo ikke så pænt ud hvis alle menu punkterne står efter hinanden, så jeg prøvede med noget , men der kom selvfølgelig en fejl, skal jeg bruge tabeller istedet, eller skal jeg bruge noget tredje. Ville helst bruge , da dette er det letteste.


Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.


Fold kodeboks ind/udKode 


virker da fint nok...

---------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg

[Redigeret d. 19/05-03 22:55:51 af Jimmi Westerberg]

[Redigeret d. 19/05-03 22:56:35 af Jimmi Westerberg]



<< < 12 > >>
t