Sideopsætning med CSS

Tags:    html css

Efter en artikel om emnet på en konkurrende side (ingen links ^^) er jeg begyndt at lave en ny hjemmeside, hvor jeg istedet for Tabeller, bruger CSS til at opsætningen.
Dette virker da og¨så nogenlunde. Men nu er jeg stødt ind i et problem.

Jeg har defineret en top bar. Lidt ala banner plads, en venstre menu og en højre menu.
Og så selve midterområdet, altså selve indholdet på siden, er simpelthen defineret ud fra en margin left, margin right og en margin top.

Mit problem er nu, at når man resizer sit vindue, så går det ud over indholdsområdet på siden, som simpelthen skrumper ind, istedet for at der kommer en scrollbar i bunden.

Mit problem er at jeg gerne vil ha siden til at fylde helen skærmen hos brugere, også for dem med fx 1200x1024, og at dem med 800x600 også har skærmen fyldt ud.

Men hvis jeg sætter width til 100%, så skrumper indholdsområdet, når skærmen resizes...

mit sprøgsmål er så: hvordan angiver jeg at siden skal være ligeså bred som skærmen er, men aldrig under 800 i bredde.
dvs at hvis en bruger med 1200 bruger et lille browser vindue, på fx 600 i bredde, så skal han scrolle med en scollbar for at se det hele, istedet for at udseende fuckes op.




5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er ikke helt sikker på præcis hvad det er du vel. Men det lyder til at de problem klares lettets ved at definere din side ved hjælp af frames ?
CSS er ikke det bedste til at definere arbejdsrummet, men suverænt til at styre layout.

Håber det her kan hjælpe.



Er ikke helt sikker på præcis hvad det er du vel. Men det lyder til at de problem klares lettets ved at definere din side ved hjælp af frames ?
CSS er ikke det bedste til at definere arbejdsrummet, men suverænt til at styre layout.

Håber det her kan hjælpe.



Egentlig ville jeg ikke ha vist siden, men jeg kan godt se at mit problem er lidt svært at forstå. så i kan må prøve at kigge på siden.
Prøv at resize jeres browser vindue mens i er på siden, så kan i se hvad jeg mener,
http://www.goldenboyds.dk/DS2.dk/



Nu har jeg været inde og kigge på din side. Lige meget for stort eller lille mit vindue er, så skrumper midten ikke. Jeg får en bar i bunden af vinduet.
Og så vidt jeg kan se er det, det du vil have.. ?

Du har måske klaret den selv... ??

Over and Out....





Nu har jeg været inde og kigge på din side. Lige meget for stort eller lille mit vindue er, så skrumper midten ikke. Jeg får en bar i bunden af vinduet.
Og så vidt jeg kan se er det, det du vil have.. ?

Du har måske klaret den selv... ??

Over and Out....



Ja, undskyld til alle, at jeg ikke opdaterede denne forum post. Jeg har sidenhen bare defineret at min side altid er 1024 bred. Og så må folk med mindre skærme bare scrolle til siden..





Ja, undskyld til alle, at jeg ikke opdaterede denne forum post. Jeg har sidenhen bare defineret at min side altid er 1024 bred. Og så må folk med mindre skærme bare scrolle til siden..


Ja, du har lavet en side der lige nøjagtigt IKKE kan være i 1024 :) (pga. scrollbar)



t