Ændre class runtime, er det muligt?

Tags:    html css

Hej, er det muligt at ændre min class runtime? Det vil sige at jeg har en class="kategori", når jeg så trykker på et link vil jeg gerne ændre denne til class="valgtkategori", det medfører blandt andet at baggrundsfarven ændres så man kan se hvilken man har valgt, kan det lade sig gøre, eller er der en workaround?


(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej, er det muligt at ændre min class runtime? Det vil sige at jeg har en class="kategori", når jeg så trykker på et link vil jeg gerne ændre denne til class="valgtkategori", det medfører blandt andet at baggrundsfarven ændres så man kan se hvilken man har valgt, kan det lade sig gøre, eller er der en workaround?


(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)


Det er muligt at angive hvordan et link skal opføre sig når du enten har/ikke har besøgt/klikket på linket....

Eks.
Fold kodeboks ind/udKode 




det kan gøres med javascript, fx:
Fold kodeboks ind/udKode 


håber det hjælper

adam

Køb en zebra - og kald den plet




Hej Brian Hvarregaard !!!
Jeg er ret sikker på du kan gøre det med JavaScript.

Ps har ikke glemt din menu, lægger kode op så snart jeg lige finder den

* Life is a dream in a programmers heaven *



Det jeg leder efter er i forbindelse med en tab menu lavet med CSS, når jeg har trykket på min "Artikel" tab så skifter denne class fra "tabs" til "selectedtab" (se eventuelt www.dotninjas.dk)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Det jeg leder efter er i forbindelse med en tab menu lavet med CSS, når jeg har trykket på min "Artikel" tab så skifter denne class fra "tabs" til "selectedtab" (se eventuelt www.dotninjas.dk)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)


På dotnijas har de lavet det i ASP, dvs. at man loader en ny side for hver tab og så har man bare i ASP sørget for, at den aktive tab anvender en anden style klasse.



Sådan... det var lige det jeg manglede

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



t