Site på mac!?

Tags:    html css

Hej udviklere..

Jeg har lavet en side på nettet (www.biyun.dk)...

Men jeg har det problem at den ikke kan ses på macintosh computere og da meget af målgruppen bruger mac vil jeg spørge om hvad jeg kan gøre ved dette!?

På forhånd tak!





3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at lave den med de teknologier som mac browsere kan håndtere



Hej udviklere..

Jeg har lavet en side på nettet (www.biyun.dk)...

Men jeg har det problem at den ikke kan ses på macintosh computere og da meget af målgruppen bruger mac vil jeg spørge om hvad jeg kan gøre ved dette!?

På forhånd tak!



Den skulle gerne du på OSX i hvert fald. OSXhar været Apple's styresystem siden 2001 og ´dens indbyggede browser, Internet Explorer (den samme som i Windows, bare i en mac-udgave) burde virke med de elementer du har på din side (HTML4 og Flash).

Det er lidt mere tvivlsomt med OS9, men prøv evt. at lave en tekstbaseret menu i stedet for flash.




Den skulle gerne du på OSX i hvert fald. OSXhar været Apple's styresystem siden 2001 og ´dens indbyggede browser, Internet Explorer (den samme som i Windows, bare i en mac-udgave) burde virke med de elementer du har på din side (HTML4 og Flash).


Desværre.. IE til Mac er langt fra den samme browser som den du kender til Windows. Ud over at Ie til Mac ikke længere udvikles og teamet er lukket ned. Så er de 2 produkter udviklet af 2 forskellige arbejdsgrupper i Redmond og indeholder vidt forskellige renderings motorer.

Ie/Mac's motor er i daglig tale kendt som "Tasman" nor man refererer til forskellen mellem Win og Mac produkterne.

De 2 produkter har med andre ord ofte helt forskellige opfattelse af hvordan ting skal renderes og især hvis man ikke har fået styr på sin DOCTYPE og CSS box model

http://www.alistapart.com/stories/doctype/
http://css-discuss.incutio.com/?page=BoxModelHack

Mvh
/Gensmann
--
All you have to decide, is what to do with the time given to you.




t