Hjælp til tabel

Tags:    html css

Ok, har en meget større tabel, men bare for at gøre det enkelt vil jeg beskrive mit spørgsmål sådan her:

Hvis jeg har følgende tabel:
Fold kodeboks ind/udKode 


de to første rækker, skal blive ved med at have samme højde, mens den sidste skal tilpasse sig resten af de 100% .. hvordan gøres det ?



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er et irriterende punkt at arbejde med mht. tabeller, og det virker aldrig. Jeg har desværre ikke lige nogen løsning, udover førnævnte.

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/



Prøv evt. med følgende kode:

<table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td height="800"><table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td height="20" bgcolor="#FF0000"> </td>
</tr>
<tr>
<td height="30" bgcolor="#FFFF00"> </td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="#0000FF"> </td>
</tr>
</table></td>
</tr>
</table>


det virker ihvertfald i IE, jeg har desværre ikke andet at teste på nu, og jeg er lidt usikker på om man må definere højde som 100% i alle browserne. Men forsøg om det ikke dækker dit behov..

---
If It Ain\\'t broken - don\\'t fix it.



Du sætter en højde på de der skal have en fast højde. Sådan nogle opgaver med tabeller kan dog godt være "lidt" drilske.

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/



Har prøves, men syntes ikke jeg kan få det til at lykkes ..
her er den tabel jeg vil gøre det med:

Fold kodeboks ind/udKode 


[Redigeret d. 28/10-03 17:07:31 af Kasper Nielsen]



Det er et irriterende punkt at arbejde med mht. tabeller, og det virker aldrig. Jeg har desværre ikke lige nogen løsning, udover førnævnte.

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/


Ved man kan gøre det med css og og noget andet, har gjordt det før for lang tid siden.
Kan man opnå ligeså godt resultat med det ?? ..
hvis ja, hvordan gør jeg så ?



så vidt jeg ved er det ikke valid html at sætte en height i din <table> kode, så derfor skal du gøre det i en <td> i stedet.

Prøv at lave en tabel uden om det hele med en enkel celle hvor du sætter <td height="100%">
herefter laver du en tabel inden i denne celle og sætter du en fast højde på de første 2 rækker (<td>;) du laver i denne tabel. Den sidste <td> skal du så ikke definere nogen højde i.
Så burde det løse dit problem....


----
If It Ain\\'t broken - don\\'t fix it.



Prøv evt. med følgende kode:

<table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td height="800"><table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td height="20" bgcolor="#FF0000"> </td>
</tr>
<tr>
<td height="30" bgcolor="#FFFF00"> </td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="#0000FF"> </td>
</tr>
</table></td>
</tr>
</table>


det virker ihvertfald i IE, jeg har desværre ikke andet at teste på nu, og jeg er lidt usikker på om man må definere højde som 100% i alle browserne. Men forsøg om det ikke dækker dit behov..

---
If It Ain\\'t broken - don\\'t fix it.

højde må ikke skrives i %



t