Login!!

Tags:    html css

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum at poste dette spørgsmål.
Men så må i bære over med det!!
Jeg har fundet et login-script med 3 medhørende filer:
Login.js
Fold kodeboks ind/udKode 

Login.htm
Fold kodeboks ind/udKode 

Beskyttet.htm
Fold kodeboks ind/udKode 

Den kvikke vil nu kunne konkludere at "Beskyttet.htm" slet ikke er særlig beskyttet.. For ved at skrive stien eks. http://domæne.dk/beskyttet.htm kan man komme ind på sitet udenom password delen..
Hvordan kan man beskytte sitet så man ikke kan komme til beskyttet.htm uden at komme igennem password delen??
På forhånd tak
Jakob Rostved

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal ind og benytte en eller anden form for server Script, så du kan drage fordel af Sessions eller Cookies.. eksempelvis Asp, php eller asp.Net..

På denne måde kan du eksempelvis skrive i en txt fil der ligger i brugerens .... & Settings/Brugernavn/Cookies/domæne.dk.Txt
Og på hver side have en kontrol om brugeren har lov til at se denne side, ud fra oplysninger i Cookien..

Men find et passende server script først, og der efter spørg i et forum til dette.. Så er jeg sikker på det er mange der kan hjælpe dig..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Du kan godt arbejde med cookies i javascript, men det er frygtelig usikkert at anvende klientside scripting til at autorisere brugere - da brugeren jo umiddelbart bare kan få fingre i dine js filer og kigge på adgangskoden :)

Jeg anbefaler at du kigger nærmere på f.eks. ASP / ASP.NET, PHP eller JSP.

Mvh. Thomas Lykke Petersen

t