Hvordan kommer jeg igang???

Tags:    delphi

User
Bruger #298 @ 05.08.01 00:00
Hvordan kommer jeg bedst, nemmest, hurtigst igang med at programmere i Delphi?????




6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Mikkel...

>Hvordan kommer jeg bedst, nemmest, hurtigst igang med at programmere i Delphi?????

Hmmm, personligt ville jeg få fat på Delphi (hvis du ikke allerede har det), og så ville jeg tjekke de mange rigtig gode artikler om Delphi her på Udvikleren, specielt dem der handler om at starte med Delphi, samt et par andre "nybegynder venlige" artikler. Så er du rimelig godt i gang :-)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



User
Bruger #75 @ 08.08.01 17:38
<quote>Hvordan kommer jeg bedst, nemmest, hurtigst igang med at programmere i Delphi?????
</quote>

Ja, det er rigtigt hvad Kasper siger (selvfølgelig). Ud fra de artikler kan du jo lave et nyttigt program til dig selv, hvori du putter de features, som du kender. Og så kan du jo bare spørge her i fora'ne. Så lærer man meget, især hvordan man skal anvende programmet og hjælpen.

God fornøjelse!


Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk
http://www.tfweb.f2s.com



User
Bruger #121 @ 11.08.01 19:55
<quote>Hvordan kommer jeg bedst, nemmest, hurtigst igang med at programmere i Delphi?????/quote>

Der findes bøger om Delphi på biblioteker, osv.. :-)

Esben
esben.pape.selsing@skolekom.dk



User
Bruger #367 @ 07.09.01 12:43
Uhhh, lyder lovende. Bibiloteker?! :-)

men jeg må antage at der vil være mange mange bøger omkring netop dette emne og sikkert af varierende kvalitet.
Er der nogle der muligvis kan hjælpe lidt og henvise til bøger, som de finder gode for en der starter fra bunden? Bøger som kan bruges for at skabe det nødvendige grundlag for at forstå programmering, på dansk helst? ;-)



<quote>Hvordan kommer jeg bedst, nemmest, hurtigst igang med at programmere i Delphi?????/quote>

Der findes bøger om Delphi på biblioteker, osv.. :-)

Esben
esben.pape.selsing@skolekom.dk</quote>




Indlæg senest redigeret d. 22.06.2006 08:52 af Bruger #367
<quote>Uhhh, lyder lovende. Bibiloteker?! :-)

men jeg må antage at der vil være mange mange bøger omkring netop dette emne og sikkert af varierende kvalitet.
Er der nogle der muligvis kan hjælpe lidt og henvise til bøger, som de finder gode for en der starter fra bunden? Bøger som kan bruges for at skabe det nødvendige grundlag for at forstå programmering, på dansk helst? ;-)
</quote>

Delphi 4 programmering af Per Amdal Steffensen (ISBN: 87-616-0039-3) er nok bogen hvis det skal være på dansk.



<quote>Delphi 4 programmering af Per Amdal Steffensen (ISBN: 87-616-0039-3) er nok bogen hvis det skal være på dansk.</quote>

Ja, det er simpelthen bare en god bog, som jeg tit drager nytte af!
Du kan læse anmeldelser af den og endda købe den på forlaget Systime's hjemmeside:
http://www.systime.dk/

Mvh. /Martin



t