@Brian
Ok, så jeg har en negativ indgangsvinkel til de fleste ting, og jeg er rød som enhedslisten? Godt vi fik det på plads -_-
Helt basalt kan jeg godt se ideen med at sider der tydeligvis har til formål at dele ulovligt materiale lukkes. Det som jeg ikke kan lide ved SOPA er, hvor vidtrækkende den er.
Din analogi til visitions-zoner (som jeg i øvrigt er stor tilhænger af) herhjemme synes jeg er lidt søgt. SOPA er efter min overbevisning meget mere vidtrækkende og omfattende end det! Da jeg er uendelig dårlig til at lave analogier, vil jeg ikke engang forsøge mig med en

Eksempel fra linket til Toms Hardware:
"As an example, imagine a user posts a video clip to the Tom’s Community of a step-by-step guide on how to set up water cooling on an overclocked i7 CPU. Playing in the background behind the voiceover is “Derezzed” by Daft Punk. The studio representing Daft Punk could issue a complaint, without being required to notify us or request a take-down. Tom’s Hardware would be liable and prosecuted solely on a good faith assertion of the copyright owner, without notification, with the site operators subject to possible jail time for not preventing the video from being posted. In short order, the
http://www.tomshardware.com/ domain in the United States would no longer resolve to our servers and visitors attempting to come to Tom’s Hardware would be redirected to a “This site under review for piracy/copyright violations” page."
Vi har helt enige i at meningen med SOPA ikke er at ramme sådanne sider. Men, hvis loven nu engang giver mulighed for at ramme sådan en side, så er en domstol nød til at tage sådan en "complaint" seriøst - og i værste fald kan det tvinge Toms Hardware offline. Det er primært det jeg har imod SOPA