SOPA - Hvad er jeres mening?

Tags:    sopa debat

<< < 12 > >>
Halløj udviklere.

Jeg ved ikke om nogle af jer har hørt om SOPA, basicly er det et lovforslag, et skræmmende et, som skal slå et stort slag for ophavret. Desværre er det bare en fandens mange "bivirkninger", prøve at læs denne artikel på Version2

http://www.version2.dk/artikel/hvad-er-sopa-kom-med-bag-om-kontroversiel-antipiratlov-33506

Jeg syntes det er meget foruroligende, og håber for guds skyld ikke at det er noget der bliver indført, google og facebook har allerede taget stærk afstand fra det http://www.version2.dk/artikel/google-facebook-ebay-og-paypal-overvejer-blackout-mod-antipiratlov-33504

Microsoft & Sony er blandt de store firmaer der støtter op om, meget skræmmende!

Hvad er siger i? Hvad er jeres synspunkt på dette?

Jeg synes at Tom's Hardware har en rigtig god og forklarende artikel om emnet. Det er meget den holdning jeg deler (da jeg selv har sites med bruger-genereret indhold).

http://www.tomshardware.com/news/toms-hardware-sopa-Stop-Online-Piracy-Act-PROTECT-IP-Senate,14393.html

Indlæg senest redigeret d. 03.01.2012 16:24 af Bruger #4265
@Brian
Det der er problemet er at loven giver mulighed for det lukke eksempelvis Youtube. For hvordan skal man sætte grænsen? Det er de færreste hjemmesider der har mulighed for at lægge lige så mange ressourcer i det som Google (Youtube) gør.

Sat på spidsen, kan trolls gå rundt på forums, blogs og lignende, og poste ulovlige links. De kan så håbe at ejerne af siderne ikke når at opdage det, før siden er blevet meldt til "SOPA".

Indlæg senest redigeret d. 03.01.2012 16:23 af Bruger #6788
Tror ikke engang google kunne få det til køre rundt, hvis de skulle bruge så mange ressourcer på at fjerne unlicensed materiale, keep in mind, at det kan være små lyd effekter i helt ordinære bruger videoer som der er copyright på.

Sat på spidsen, kan trolls gå rundt på forums, blogs og lignende, og poste ulovlige links. De kan så håbe at ejerne af siderne ikke når at opdage det, før siden er blevet meldt til "SOPA".

Forskellen på dig og mig er bare, at jeg har en positiv indgangsvinkel til de fleste ting og jeg tror derfor ikke, at loven skal bruges til at banke andre i hovedet, end dem der ret tydelig har en side der deler ulovligt materiale og kun er sat i verden for det ene formål.

Der findes også personer herhjemme i Danmark der troede at politiets mulighed for at oprette visitations-zoner var med det formål at kunne undersøge alle os danskeres lommer. Men det bliver jo så reelt kun anvendt i det korrekte øjemed som også var beskrevet i lovforslaget.

Jeg kan ændre mening den dag jeg ser et eksempel på at USA misbruger loven, hvilket jeg ikke tror de gør.

Der går sgu for meget enhedslisten og buhaaa de store er slemme, i det her.

@Brian

Ok, så jeg har en negativ indgangsvinkel til de fleste ting, og jeg er rød som enhedslisten? Godt vi fik det på plads -_-

Helt basalt kan jeg godt se ideen med at sider der tydeligvis har til formål at dele ulovligt materiale lukkes. Det som jeg ikke kan lide ved SOPA er, hvor vidtrækkende den er.

Din analogi til visitions-zoner (som jeg i øvrigt er stor tilhænger af) herhjemme synes jeg er lidt søgt. SOPA er efter min overbevisning meget mere vidtrækkende og omfattende end det! Da jeg er uendelig dårlig til at lave analogier, vil jeg ikke engang forsøge mig med en ;)

Eksempel fra linket til Toms Hardware:
"As an example, imagine a user posts a video clip to the Tom’s Community of a step-by-step guide on how to set up water cooling on an overclocked i7 CPU. Playing in the background behind the voiceover is “Derezzed” by Daft Punk. The studio representing Daft Punk could issue a complaint, without being required to notify us or request a take-down. Tom’s Hardware would be liable and prosecuted solely on a good faith assertion of the copyright owner, without notification, with the site operators subject to possible jail time for not preventing the video from being posted. In short order, the http://www.tomshardware.com/ domain in the United States would no longer resolve to our servers and visitors attempting to come to Tom’s Hardware would be redirected to a “This site under review for piracy/copyright violations” page."

Vi har helt enige i at meningen med SOPA ikke er at ramme sådanne sider. Men, hvis loven nu engang giver mulighed for at ramme sådan en side, så er en domstol nød til at tage sådan en "complaint" seriøst - og i værste fald kan det tvinge Toms Hardware offline. Det er primært det jeg har imod SOPA

SOPA er det værste jeg nogensinde har set, og håber aldrig NOGENSINDE det kommer videre fra USA til andre lande. At prøve at kontrollere internettet er dybt forkert. Jeg tror på det frie internet, og at lukke megaupload ned, er noget af det mest forkerte jeg der er sket på internettet. Det var en god cloud service, også for os folk, som bare skulle dele lovligt materiale. Og at man kan blokere hjemmesider fordi der måske er noget lyd i baggrunden, som der er copyright på, er jo totalt latterligt. F. eks lavede jeg en video til en af mine venner, hvor jeg forklarede hvordan man bruger CMD. I baggrunden kørte der noget musik, som jeg afspillede fra mit CD-anlæg. Jeg havde altså købt en CD og spillede musik fra den CD. Den video ville være medvirkende til at sider vil blive lukket, bare fordi der er noget lyd i baggrunden. Så hver gang man laver noget på internettet skal man være opmærksom på copyright, det er totalt latterligt. Og internettet er så internationalt, at hvis en lov, i et enkelt land kan påvirke alle de andre lande Og det er også vanvittigt at USAs regering kan andholde en Hollandsk Statsborger, i New Zealand, pga. copyright. . Stop SOPA!

Indlæg senest redigeret d. 21.01.2012 11:15 af Bruger #16945
De prøver og prøver men jeg tror simpelthen ikke det bliver til noget.

<< < 12 > >>
t