Hvilken distro?

Tags:    linux

<< < 12 > >>
Hejsa!

Jeg overvejede om denne post skulle lægges i "Religionskrig", men det blev her. Jeg har langt om længe besluttet mig for at jeg vil til at lege lidt med Linux. Hvilken distribution skal jeg vælge? Jeg har ingen erfaring med Linux overhovedet, så det må godt være lidt begyndervenligt, men ikke overdrevent. Jeg hælder mest til Debian, men hvad siger i?

/Andreas Møgelmose

----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.



14 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har aldrig prøvet andet end Debian, men for mig er den ideel. Den bruger få ram, er meget flexibelt og har det vidunderlige apt-getsystem. Som workstation har den også opfyldt alle mine krav (det skal dog også nævnes, at jeg ikke spiller Counter-Strike med mere.). Jeg har altid hørt folk omtale Redhat som den mest brugervenlige, måske sammen med Mandrake. Men jeg har også hørt folk anbefale Slackware. Valget af distributionen kommer i høj grad an på, hvad formålet med maskinen er. Til en gamermaskine, tror jeg at en distribution som Redhat/Mandrake er god. Men til en lidt mere "simpel" workstation (det betragter jeg min som værende), vil jeg klart anbefale Debian, som dog godt kan være lidt indviklet.

Så min konklussion er, at man skal vælge den distribution der opfylder ens behov mest (med hensyn til spil, ramforbrug, mm.).

------------------
Jonathan Holst
http://phphacker.dk - Yet Another 1337 h4x0r




SuSu .....
Den kan simpelt hent køre HTTP, FTP, POP3,
SMTP, NNTP, SNTP, NTP, IMAP, TELNET, SSH, RSH, RLOGIN, IRC og meget
Det kan min win95 box også ;)
Mvh,
Thomas Nielsen

hæhæhhh, din win95 box sokker :)

du skal vælge debian.
1. apt. alt andet er skrot, når man kender apt
2. no industry. debian stammer fra intuisiaster. det er lidt latterligt, at dem som har lavet 0,2% arbejdet skal have de xxxkr rh eller suse koster.
3. fora, guides, stabilitet, performance, debian.

mvh: jakob



Det blev Debian. Tak for svarene.


/Andreas Møgelmose

----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.




SuSu .....
Den kan simpelt hent køre HTTP, FTP, POP3,
SMTP, NNTP, SNTP, NTP, IMAP, TELNET, SSH, RSH, RLOGIN, IRC og meget
Det kan min win95 box også ;)
Mvh,
Thomas Nielsen
hæhæhhh, din win95 box sokker :)

du skal vælge debian.
1. apt. alt andet er skrot, når man kender apt
2. no industry. debian stammer fra intuisiaster. det er lidt latterligt, at dem som har lavet 0,2% arbejdet skal have de xxxkr rh eller suse koster.
3. fora, guides, stabilitet, performance, debian.

mvh: jakob



1. apt. alt andet er skrot, når man kender apt

hmm endnu en newbie der ikke kender slackware´s pkgtool jowjow...




<< < 12 > >>
t