mandrake 10.1

Tags:    linux

<< < 12 > >>
har hentet mandrake og har pakket den ud, da den kommer som ace fil og brændt de 3 cdér ud og prøver at boot op, men den booter ikke op og den står som cdrom som første boot device, har prøvet cd 1 og cd 2

18 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
kig efter filen autorun.inf i roden af cd'en.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

der ligger en på cd 1, men har debian liggende på harddisken, men den skal jo slettes, men der regnede jeg med at jeg kunne inden jeg instalerede

Nej nu tænker jeg også bare om du på cden har en mappe som det hele ligger i? For det er jo forkert. Alle filerne skal ligge i roden af cden.
Slot\\\\

der ligger en på cd 1, men har debian liggende på harddisken, men den skal jo slettes, men der regnede jeg med at jeg kunne inden jeg instalerede

Nej nu tænker jeg også bare om du på cden har en mappe som det hele ligger i? For det er jo forkert. Alle filerne skal ligge i roden af cden.
Slot\\\\

alle filer ligger i rod mappen

Slot\\\\

Prøv at sætte second boot device og third boot device til at lave en boot fra cdrom.

Slot\\\\

Slot\\\\

Prøv at sætte second boot device og third boot device til at lave en boot fra cdrom.

Slot\\\\

Smid lige det link du brugte til at downloade fra.
Slot\\\\

Har du prøvet at lave en boot diskette?
Edit: ok..det har du vist ik prøvet..men på den første cd i mappen dosutils er der et program der hedder rawwrite..det kan du bruge til at lave en bootdiskette med...du skal bruge den fil der hedder cdrom.img til at lave disketten med..den fil ligger i mappen images.

[Redigeret d. 12/02-05 17:10:00 af Jonas (Decko)]

Har du prøvet at lave en boot diskette?
Edit: ok..det har du vist ik prøvet..men på den første cd i mappen dosutils er der et program der hedder rawwrite..det kan du bruge til at lave en bootdiskette med...du skal bruge den fil der hedder cdrom.img til at lave disketten med..den fil ligger i mappen images.

[Redigeret d. 12/02-05 17:10:00 af Jonas (Decko)]

har prøvet at lave den diskette og den prøver at boote, men siger boot failure

nu lykkedes det for at få den til at boote op på diskette, og den starter med at man kan trykke F1 eller enter
jeg trykker enter og så skriver den bootfailure.. hvilken cd skal være 1,2,3 har prøvet med alle, men var nemmere hvis jeg vidste hvilken cd der muligvis var defekt

nu lykkedes det for at få den til at boote op på diskette, og den starter med at man kan trykke F1 eller enter
jeg trykker enter og så skriver den bootfailure.. hvilken cd skal være 1,2,3 har prøvet med alle, men var nemmere hvis jeg vidste hvilken cd der muligvis var defekt

Du skal brænde alle cd´er som img filer. Jeg havde selv det samme problem indtil jeg fik dem brændt som img filer. Nu er mit problem bare det samme som i dette indlæg:

http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=10&f=10&t=181

<< < 12 > >>
t