fedt abstrakt grafik.

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hej, jeg har siddet og surfet lidt og så faldt jeg på http://www.morph.dk/.

Hvordan laver man sådan noget grafik som han har lavet?

Jeg kan kun lave sådan noget her: http://jth.users.whitehat.dk/gfx/bg4.gif men jeg kan ikke få alt muligt 3d noget ind osv. det er det jeg allerhelst vil.

Jeg har PSP, Photoshop og Blender

Tak på forhånd! :)



12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den slags vil jeg skyde på et skabt vha. en masse filtre over et eller andet som man ikke har vidst hvad var :)

Det er aldrig til at sige desideret hvordan sådan et stykke gfx er skabt, men man har vel lov at gætte :)

Kig på www.deviantart.com
Der er bl.a. et par tutorials om hvordan man laver noget abstrakt grafik i 3Dmax.



Hvad for noget grafik på morph.dk du snakker om? noget specifekt eller bare alt hvad han har lavet?

Somregel for fede abstrakte billeder bruges et 3D program (evt. 3D Studio Max, Maya, Cinema 4D, Lightwave osv) det kan dog også laves i Blender 3D, er jeg 99,99% sikker på. Når folk så har lavet fx nogle krystaller eller hvad som helst, "render" de deres objekt og åbner det i evt. Photoshop eller et andet photo program og kopiere objekterne samt de roder rundt med blender settings (som kan give mange fede effekter). Der kan også sagtens laves abstrakte billeder i photoshop og andre 2D programmer, men de bliver dog ikke ligså fascinerende som hvis de startes med at blive lavet i et 3D program... Det er i hvert fald min mening.


Der er dog massere måder at lave abstrakte billeder på, jeg forklarede bare en måde som jeg elsker.


Ps. Kom med et eksempel på hvilke af morph.dk's værker du snakker om, og jeg ser på det, og kan måske svare på hvordan det er lavet.



Okay nu bliver jeg nød til at give et "konret svar"...

Så her kommer en lille tut:
(Til Photoshop) Det bliver ikke det samme som det billede du postede, men noget lignende.

Lav et billede (400*400)... (så begynder vi)
Start med at lave en selection, en ring, i midten af billede. Hvis du ikke har en hvid baggrund på, tegn nu den ring helt hvid...
Inverse din selection (Shift+Ctrl+I)...
Vælg to farver, du kan j bruge dem han bruger i hans billede... (To slags blå...
Vælg Filer > Render > Clouds... Vælg Så Filer > Render > Different Clouds...
Tryk nu Ctrl+F 3 gange...
Kopier din selection (Ctrl+C) og lav et nyt lag... Sæt din kopi ind (Ctrl+V)...
Duplikér Laget... (Layer > Dupliucate Layer).
Og gør det igen. Vælg dit andet nederste lag... (Hedder sikkert Layer 2) Vælg nu: Filer > Blur > Radial Blur... Sæt Amount til 75. Method til Zoom og Quality: Good...

Vælg lavet over(Layer 2 Copy)... Vælg nu igen Filer > Blur > Radial Blur... Sæt Amount til 50. Method til Spin og Quality: Good...
Sæt nu layerets "Mode" til Screen...
Og link Layer 2 og Layer 2 Copy... Vælg så Layer > Merged Linked (Crtl+E) tag så dit øverste lag og sæt dens mode til Linear Dodge...
Hold nu Ctrl inde og vælg dit øverste lag igen... lav så et nyt lag... Vælg nu dit Fill tool. Og vælg Fill metoden til Pattern! Jeg har kun Standard Patterne, så vælg nummer 3 (fra venstre)... og fyld dit nye lag med det... Og sæt det nye lag til Multiply... Tryk nu Ctrl+L Og skriv i Input levels:

120 0,8 200

Vælg så Filer > Liquify.. Tryk W...
Sæt indstillingerne sådan:

Brush Size: 50
Brush Destiny: 50
Brush Pressure: 100

Før så musen over noget af det blå (eller hvilken farve det nu er) hold musen inde, og kør musen rund på slærten, giv slip og gør det igen og igen andre steder... Sørg for at der ikke kommer nogle hvide kanter....

Tryk OK, og i sæt lagets fill til 55...

Så er det færdigt...

Jeg syntes det er virkelig GRIMT... Men det er bare for at give ideer til hvilke effekter/værktøjer du kan bruge til at lave disse abstrakte billeder....

Se det her:
http://jollej.dk/LoL-Tut.jpg





Det er nok ik helt let at lave alt det grafik, men adobe photoshop 7.0 er rimelig let at komme igang med. Du kan også finde tutorials på http://www.good-tutorials.com

- Lenny



hehe.. er igang med en artikel om 3d abstrakt grafik herpå udvikleren. artikel er snart færdig, of den fortæller dig alt det gode at vide. f.eks hvilke programmer og hvordan man lige laver de sidste touch ups i photoshop.

del 1 af artiklen. fortæller hvordan man kan få diverse programmer (lovligt naturligvis) og hvad du skal bruge.
Desuden handler del 1 mest om 3d.

del 2 omhandler touchups og ting du kan gøre med ps omkring din 3d figur

Skriver del 1 færdig idag hvis jeg ikke får andet at lave :)



Fedt nok.. du skriver lige når den kommer ud ikke?..



Fedt nok.. du skriver lige når den kommer ud ikke?..

:)

Jojo.. det skal jeg nok :)



Forresten, det er en god idé at skjule de lag du ikke arbejder i, når du gennemfører denne tut,....

Og lige:

Er det ikke et godt nok svar?!?! Eller?

[Redigeret d. 11/03-04 18:20:25 af Julius Bier Kirkegaard]



Julius Eksemplet er næsten være end hans eget eksempel ;)

Mange laver først en 3d render i et 3d program. Derefter bliver det smidt ind i et billedbehandlingsprogram og efterbehandlet.

Du kan også sagtens bruge et almidelig billede feks og arbejde ud fra det, eller almindelig 2D grafik.

Der er en del teknikker som kan bruges.

Brushing, filtre, belnding mode, forskellige tools osv.

Der er en del tuts her på siden om emnet.

http://www.tutorialman.com/tutorials.php?category=Digital%20Art Så det bare din kreativitet der sætter grænsen :)




Julius Eksemplet er næsten være end hans eget eksempel ;)

Det ved jeg sq da godt...
Og desuden kan jeg godt 3d og stuff... Har gået på kurser og andet i både PhotoShop og 3ds Max!
Men nu var det dét billede han postede, og så ville jeg prøve at give et eksempel på hvordan man kan lave noget der lignede, og uden et 3d program, da det lyder til han ikke har et.

Jeg kunne da godt ha' skrevet noget om 3d, men nu var det ikke det han spurgte om, billedet han postede ligner ikke 3d, men meget andet på den side er, enig.

Undskyld hvis jeg lyder lidt, men jeg svarede jo bare på spørgsmålet :D



<< < 12 > >>
t