Flere brugere i MySql ?

Tags:    databaser

<< < 12 > >>
Jeg er ved at lave et lille webhotel til nogle brugere i mit område. Jeg kan bare ikke finde ud af at få sat min MySql server op til at man skal logge på med brugernavn fx. Pelle, og så skal man KUN havde adgang til 1 database man så kan oprette flere tabeller i ?

Hvordan sætter man den op til det?

- Pelle Ravn

"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?"
"No Its (S)not"



14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ved at lave et lille webhotel til nogle brugere i mit område. Jeg kan bare ikke finde ud af at få sat min MySql server op til at man skal logge på med brugernavn fx. Pelle, og så skal man KUN havde adgang til 1 database man så kan oprette flere tabeller i ?

Hvordan sætter man den op til det?

- Pelle Ravn

"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?"
"No Its (S)not"


SQL:
Fold kodeboks ind/udKode 


Ovenstående SQL syntaks opretter en ny database (user1_db) samt en ny bruger (user1) med kodeordet (user1_pass) og giver den nye bruger fuld adgang til den nye database.

Du kan finde yderligere informationer på MySQL's hjemmeside.

Link: http://www.mysql.com/doc/en/Adding_users.html

\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"



Hvilken fejl får du... Jeg er ikke synsk :o)



Hvilken fejl får du... Jeg er ikke synsk :o)


Kan ikke give dig det præcise hvad der står, da min server skal laves om.. Men det er noget med at jeg skal tjekke brugernavnet som jeg har skrevet, som i eksempelet er "user1_db"...

- Pelle Ravn

\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"



Hvilken fejl får du... Jeg er ikke synsk :o)

Kan ikke give dig det præcise hvad der står, da min server skal laves om.. Men det er noget med at jeg skal tjekke brugernavnet som jeg har skrevet, som i eksempelet er "user1_db"...

- Pelle Ravn

\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"


Jeg skal bruge fejlen ellers arbejder jeg i blinde...

Kan du ikke lukke tråden og åbne en ny når din server er "lavet om" så kan vi se på det til den tid.

Grunden til jeg spørger dette er, at jeg pt. ikke kan tilføje tråden til "Udvalgte tråde" og vil derfor ikke længere kontrollere denne tråd for nye indlæg...



<< < 12 > >>
t