hjælp til SQL-streng

Tags:    databaser

Jeg har nedenstående 2 tabeller...

vaerdi_tabel
id(PK)
vaerdi_id(int)
vaerdi_navn(char)


navne_tabel
id(PK)
navn(char)
forsvar(int)
midtbane(int)
angreb(int)

Jeg skal have trukket data ud så de værdier der står i forsvar, midtbane og angreb bliver "oversat" til det navn der står i vaerdi_tabel.vaerdi_navn. Jeg skal bruge det sammen med PHP således jeg får skrevet
Navn: et navn
forsvar: vaerdi_navn
midtbane: vaerdi_navn
angreb: vaerdi_navn

Det jeg har svært ved er at se hvordan jeg får lavet strengen således at vaerdi_id bliver undersøgt for både forsvar, midtbane og angreb, er det overhovedet muligt...?



2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har nedenstående 2 tabeller...

vaerdi_tabel
id(PK)
vaerdi_id(int)
vaerdi_navn(char)


navne_tabel
id(PK)
navn(char)
forsvar(int)
midtbane(int)
angreb(int)

Jeg skal have trukket data ud så de værdier der står i forsvar, midtbane og angreb bliver "oversat" til det navn der står i vaerdi_tabel.vaerdi_navn. Jeg skal bruge det sammen med PHP således jeg får skrevet
Navn: et navn
forsvar: vaerdi_navn
midtbane: vaerdi_navn
angreb: vaerdi_navn

Det jeg har svært ved er at se hvordan jeg får lavet strengen således at vaerdi_id bliver undersøgt for både forsvar, midtbane og angreb, er det overhovedet muligt...?

Hej,

Det kan sagtens lade sig gøre :-)
Hvis jeg har forstået dit tabel design korrekt, så refererer "forsvar", "midtbane" og "angreb" til en "vaerdi_id"....korrekt?

Hvis dette er tilfældet så kan du hente dine oplysninger ved følgende sql udtryk:
Fold kodeboks ind/udKode 


Dit recordset vil indeholde 4 kolonner (navn, forsvar, midtbane og angreb).


/Michael.



Nu er jeg ikke helt sikker på hvad det er du vil, men kan det være noget i denne retning?
select navn,forsvar,midtbane,angreb from navne_tabel where vaerdi_tabel.ID = navne_tabel.ID;
-AH

[Redigeret d. 11/03-04 05:24:00 af A.H.]



t