er C# værd at satse på?

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Efter videre læsning trækker jeg dette tilbage :)

[Redigeret d. 04/01-04 22:50:07 af Jeppe Andersen]



Ville gerne høre jeres mening om C#...
Er det værd at satse på? tænkte mere på, .NET er jo ikke så udbredt pt. mellem almindelige brugere, og vil det nogensinde blive det rigtigt? Også at C# er afhængigt af windows jo...


Jeg er selv igang med at lære C# samt ASP.NET. Dette er dog blot for at udfordre mig selv, men at jeg lige netop har valgt C#, er pga. det virker som et ret godt sprog, der findes nogle virkelig gode editors/compilers - til windows og der er ihvertfald et par stykker, på vej til Linux.
Så ja, jeg mener det er værd at satse på det, og jeg har selv gjort det :)


--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin



Jeg synes det er en mærklig måde at stille det op på!
Du burde først tænke på hvilken type opgaver du vil havde løst, og dernæst tænke på, hvilken sprog der ville være mest hensigtsmæssigt ud fra opgavernes krav!
Desuden hvorfor egengtlig stille spørgsmålstegn ved et så udbredt et sprog som C#? Sidst men ikke i mindst, mener jeg at .Net teknologien sørger for at sprogene (under Windows) får mindre betydning i forhold til hinanden. Det skulle vist bliver et spørgsmål om, hvilken syntaxer du bedst kan lide at anvende end hvilket sprog der er bedst! jeg mener der er en udmærket artikel der dækker .Net området her på udvikleren - tag hellere at kigge lidt på den!

Søren Klit Lambæk

NB: Jeg er ikke sur! Jeg er bare meget træt ;)



Puha, man må sq gerne være træt på denne tid! :D


--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin



Er C# langsomere end C++?



Er C# langsomere end C++?


Jeg synes det er lidt langsommere, men det er ikke noget man opdager på de nye hurtige computeren.



Er C# langsomere end C++?

Jeg synes det er lidt langsommere, men det er ikke noget man opdager på de nye hurtige computeren.


Det er klart at det er lidt langsommere. Der er jo tale om managed code, dvs. lidt efter samme princip som java virtual engine. Men jeg vil sige at hastigheden er imponerende høj det faktum taget i betragtning. Der kunne sun godt lære noget.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Jeg mener også at det der gør en væsentlig forskel fra sprog som C++ og til sprog som C#, er at syntaksen og metoden til at lave avancerede programmer er blevet meget mere transparent. Det betyder at almindelig dødelige som mig selv nemt kan sætte mig ind i sproget og begynde at bygge en stabil applikation. Det kan være svært i C++ altid at gennemskue koden da ALT ALTID skal forkortes mest muligt således man ikke kan se noget logik i koden.

Det må sigen at C# er fremtiden, naturligvis fordi Microsoft har så utrolige summer i ryggen af sproget at det bare presses igennem på verdensplan. Man kan også se at sproget udvikler sig med forrygende hastighed, når man kigger på nye produkter fra Microsoft som Yukon (den nye SQL Server, når den bliver udgivet), denne version er klargjort til at benytte C# direkte sammen med dens komponenter, det samme er gældende med Longhorn (den nye windows). Det vil sige alle nye produkter er på forhånd gjort klar til at benytte .NET teknologi og dermed C# som en naturlig forlængelse. Et andet eksempel er Microsofts 'Reporting Services', der er en rapporterings modul der forbinder til SQL Serveren og laver rapportering, dette produkt kan ikke benyttes uden Visual Studio .NET og C#...

Så Ja...... C# er et sprog der er værd at satse på

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Lad mig også lige nævne i forbindelse med Longhorn at .NET bliver standard API'et til Windows og det gamle Win32 API vil blive emuleret i Longhorn. Det betyder at .NET applikationer rent faktisk kan blive væsentlig hurtigere end C++ applikationer hvis de gør stor brug af Windows API funktioner.

Hvilket sprog man ønsker at vælge til at kode .NET i er lidt hip som hap, men C# har den store fordel at det er skrevet direkte til .NET og ikke konverteret til at understøtte det som det er tilfældet med de fleste andre sprog. Derudover er C# det nyeste sprog på stammen og visse ting såsom f.eks. event håndteringen er rigtig lækker til sammenligning med andre sprog.
Hvis man alligevel skal igang med at .NET plejer jeg at anbefale C# .. også selvom man er erfaren C++/VB/Delphi haj.
Og det skyldes netop at sproget ikke er det store problem at lære (det er frameworket der tager klart længst tid at blive fortrolig med) og det er udelukkende fordi C# har en meget transperant syntax og generelt er meget gennemtænkt.

Og ja, .NET applikationer er lidt langsommere .. det er dog ligemeget hvilket sprog de er skrevet i .. Managed C++ er præcis lige så langsomt som C# eller VB.NET for den sags skyld.
Hastigheden er dog ikke noget problem og du skal ud i nogle ret ekstreme tilfælde før det har nogen betydning, det du istedet bør se på er at du får en mangefordobling i produktivitet på bekostning af en smule hastighed.



Jeg mener også at det der gør en væsentlig forskel fra sprog som C++ og til sprog som C#, er at syntaksen og metoden til at lave avancerede programmer er blevet meget mere transparent. Det betyder at almindelig dødelige som mig selv nemt kan sætte mig ind i sproget og begynde at bygge en stabil applikation. Det kan være svært i C++ altid at gennemskue koden da ALT ALTID skal forkortes mest muligt således man ikke kan se noget logik i koden.

Det må sigen at C# er fremtiden, naturligvis fordi Microsoft har så utrolige summer i ryggen af sproget at det bare presses igennem på verdensplan. Man kan også se at sproget udvikler sig med forrygende hastighed, når man kigger på nye produkter fra Microsoft som Yukon (den nye SQL Server, når den bliver udgivet), denne version er klargjort til at benytte C# direkte sammen med dens komponenter, det samme er gældende med Longhorn (den nye windows). Det vil sige alle nye produkter er på forhånd gjort klar til at benytte .NET teknologi og dermed C# som en naturlig forlængelse. Et andet eksempel er Microsofts 'Reporting Services', der er en rapporterings modul der forbinder til SQL Serveren og laver rapportering, dette produkt kan ikke benyttes uden Visual Studio .NET og C#...

Så Ja...... C# er et sprog der er værd at satse på

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Det vil sige det rent faktisk er smart at skifte til .Net nu, og så lære C# i stedet for at bruge oceaner af tid på at lære Delphi?

At komme fremtiden i møde er jo nøglen til alt.


-----------------------------------------------
Sex er som Quake, Singleplayer er godt. Men multiplayer er bare bedre.
-----------------------------------------------



Det er dig selv der skal træffe beslutningen, men for mit eget vedkommende er svaret JA! (men hvorfor lægge sig fast på kun eet sprog?, man kan sagtens håndtere et par sprog eller tre)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



<< < 12 > >>
t