Enkeltbruger database til .NET apps

Tags:    c#

Jeg er igang med første større .NET applikation og skal have fundet en database at bruge. Synes at Access databaser er tunge at danse med og fylder for meget.

Er der nogen af jer der har gode bud til hvad jeg kan bruge.
Det er udelukkende enkeltbruger brug, dvs. database skal kunne køre lokalt på Windows XP maskiner.

Det bedste forslag får point :)
-------------------------
/Flemming Christensen



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Access kan være godt nok alt efter hvad man skal bruge dem til, og specielt hvis det er enkeltbruger, så er det måske endda det eneste alternativ hvis ikke man vil installre en database server. Et alternativ kunne være XML filer, men igen det kommer an på hvad de skal bruges til , altså hvilke oplysninger der skal gemmes. Som jeg ser det så er der følgende muligheder:

MySQL
MSSQL
Access
.XML filer

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Jeg er igang med første større .NET applikation og skal have fundet en database at bruge. Synes at Access databaser er tunge at danse med og fylder for meget.

Er der nogen af jer der har gode bud til hvad jeg kan bruge.
Det er udelukkende enkeltbruger brug, dvs. database skal kunne køre lokalt på Windows XP maskiner.

Det bedste forslag får point :)
-------------------------
/Flemming Christensen


Det afhænger af det data du ønsker at gemme, men jeg ville nok personligt enten vælge en MS Access database, hvis det var forholdsvis komplekse og mange data, hvorimod hvis det var simple og få data ville jeg anvende XML.

Mvh. Thomas Lykke Petersen



I har fået 25 point hver selvom det ikke var det jeg ville høre :)

Men så er de måske nogen af der kan fortælle mig hvordan man kan distribuere en helt tom access database med ens application og så have en mulighed for at applikation foretager en create database eller create table på den tabelstruktur der skal bruges ?

kan man bruge rene sql kommandoer såsom "alter table" i access ?

Hmm. jeg har også hørt om nogle små ood databaser så det kan være jeg lige skal kigge dem.

-------------------------
/Flemming Christensen



I har fået 25 point hver selvom det ikke var det jeg ville høre :)

Men så er de måske nogen af der kan fortælle mig hvordan man kan distribuere en helt tom access database med ens application og så have en mulighed for at applikation foretager en create database eller create table på den tabelstruktur der skal bruges ?

kan man bruge rene sql kommandoer såsom "alter table" i access ?

Hmm. jeg har også hørt om nogle små ood databaser så det kan være jeg lige skal kigge dem.

-------------------------
/Flemming Christensen


Ja, du kan godt oprette tabeller via SQL i Access, men du har ikke mulighed for at oprette databaser, da en MS Access fil jo er en database :)

Mvh. Thomas Lykke Petersen




kan man bruge rene sql kommandoer såsom "alter table" i access ?

Hmm. jeg har også hørt om nogle små ood databaser så det kan være jeg lige skal kigge dem.

-------------------------
/Flemming Christensen

Ja, du kan godt oprette tabeller via SQL i Access, men du har ikke mulighed for at oprette databaser, da en MS Access fil jo er en database :)

Mvh. Thomas Lykke Petersen


Takker :)

-------------------------
/Flemming Christensen



t