tcl/tk

Tags:    programmering

Jeg læste lidt om tcl/tk og der stod at man kunne med tcl/tk lave et GUI til tekstbaserede enkelt og nemt. der stod bare ikke hvordan!!

så mit spørgsmål er:
Er der nogle der erfaring med at lave et GUI i tcl/tk til tekstbaserede programmer (helst i C++)??


******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror at du ville have mere succes med at bruge GTK til at lave den grafiske brugerflade med.
http://www.gtk.org
Derinde er der også en tutorial til at lave simple programmer.
Held og lykke.
-AH

[Redigeret d. 03/11-03 22:09:50 af A.H.]



Jeg vil lige påpege at tcl/tk er et meget gammelt sprog, nogle ville sige forældet. Jeg vil foreslå nu inden du kommer for godt igang at du springer over til python, det er utrolig stærkt.
Der er officielle gtk bindings til python, nemlig pygtk som du uden tvivl ville kunne få fat i hos din lokale gtk pusher (www.gtk.org)

Jeg vil give ham ret i at tcl/tk virkelig er forældet og du burde prøve noget andet, ved ikke lige er selv ved at finde ud af hvad jeg skal bruge men ihvertfald IKKE tcl/tk, jeg tror win32 api vil være godt men er lidt svært at komme igang med, men jeg har egentlig ikke særlig meget erfaring


[Redigeret d. 28/12-03 03:06:28 af KOEN]



Jeg vil lige påpege at tcl/tk er et meget gammelt sprog, nogle ville sige forældet. Jeg vil foreslå nu inden du kommer for godt igang at du springer over til python, det er utrolig stærkt.
Der er officielle gtk bindings til python, nemlig pygtk som du uden tvivl ville kunne få fat i hos din lokale gtk pusher (www.gtk.org)



Jeg læste lidt om tcl/tk og der stod at man kunne med tcl/tk lave et GUI til tekstbaserede enkelt og nemt. der stod bare ikke hvordan!!

så mit spørgsmål er:
Er der nogle der erfaring med at lave et GUI i tcl/tk til tekstbaserede programmer (helst i C++)??


******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************


http://www.gtk.org



t