Mads S. 18-03-03 20:32:
Personligt har jeg heller ikke meget til overs for håndteringen af administrationen. Det kan bl.a. nævnes, at jeg engang ventede omkring 3 uger på at få godkendt en bog-anmeldelse, hvilket er uacceptabelt.
3 uger er lang tid for at få godkendt en boganmeldelse, det er vi helt enige om. Men hvis det er alt der skal til for at du ikke kan tage administrationen seriøst tror jeg ikke rigtigt jeg vil kommenterer yderligere.
--
Kenneth Kallesen 21-03-03 15:02:
Hey nu vil jeg blande mig igen!! Der har vi det eksempel som jeg sagde oppe i sidste kommentar jeg postede og det er det du siger Daniel, du siger nærmest "MARK PAS PÅ HVAD DU SIGER ELLERS BANNDER JEG DIG" <snip>mere af samme skuffe</snip>Dette er jo nærmest ligesom Saddam Hussain: "sig din mening og du dør!"
Kenneth Kallesen
Jeg ville finde ud af hvad du mente med tidligere post, men kunne desværre ikke finde dit argument deri. Jeg fandt istedet en fællesnævner i form af dine diskutable perspektiveringer. I din tidligere post som jeg citerer her:
Jeg synes selv at noget bare er Co-Admin for at have magt! jeg siger ikke det er det her på siden men f.eks ofir chatten !! der bliver næsten alle kicked hvis man siger bare to forkerte ord!! er det en retstavnings eksame vi er til eller en chat ??? jeg spørger bare!
Du kritiserer co-admins, for ofir chat.. Hvor seriøst kan vi tage os af det ?
I din anden post sammenligner du en ganske normal dansker der ligger et stykke frivilligt arbejde med Saddam Hussein. Igen, beklager, men jeg kan virkelig ikke følge dig...
jeg er også blevet banned på jeres Channel før, fordi jeg havde skiftet navn 2 gange UNDSKYLD vi er her Co-Admins !!
Der er ingen grund til at udskylde fordi den almene bruger er her, de/i/os er jo ligesom formålet med sitet... Hvis det er sandt hvad du skriver at du kun skiftede navn to gange vil jeg da gerne undskylde, for så bør det ikke (og plejer ikke) at resulterer i et ban. Jeg vil meget gerne se et stykke log for dette

--
Kenneth Kallesen 21-03-03 15:49:
Oki nu kan det være nok!! hvis i gerne vil af med os hvorfor så ikke sige det ???
Har nogen ud over dig overhovedet bragt dette på banen ?
men oki hvorfor vil i Co-Admin ikke indse når i har lavet fejl??
Du siger du er blevet banned fra kanalen, derfor går jeg ud fra du er der engang imellem... Du burde derfor have set at bl.a. jeg selv har undskyldt ved flere lejligheder, f.eks. da jeg for nylig gik over stregen med noget der skulle have været en joke.
--
Mark H. Jensen 21-03-03 17:02:
Jeg synes et forum er det rette sted - I var klar til at ydmige mig, ved at ligge en IRC-log op - så jeg fortsætter her i forummet, og forsvarer I ikke her, betragter jeg diskussionen som vundet.
Som tidligere nævnt har vi andre ting ud over udvikleren. Det var mig der nævnte log filen, men jeg er p.t. ret pressen mht. skolearbejde da jeg har under 30 dage tilbage.
Jeg mener ikke at du på ingen måde vundet denne duskussion, eller den vi havde på kanalen for den sags skyld. Jeg har brugt et stykke tid på at finde mine log backups for at kunne fremvise denne føromtalte fil. Den er nu blevet uploadet i to udgaver: En komplet, og en rippet så det kun er kernen der er med. Der er foretaget en generel redigering i den, og det er fjernelsen af private /notice's og kodeord.
www.loftager.dk/udv/mhjlog/log1text.txt - den fuldstendige
www.loftager.dk/udv/mhjlog/log2text.txt - den "hvor der sker noget"
* Jeg får dem afvist, får det at vide over 2mdr., efter de var blevet posted
Se venligst:
http://www.udvikleren.dk/eforum/thread.php?f=8&t=116 her kunne du f.eks. have bedt mig om at uddybe, eller kontaktet mig via det interne postsystem, eller via email, eller via... Der er nok muligheder.
* Jeg fik ikke en grund for at de var blevet afvist (well.. det gjorde jeg, men ikke nogen jeg kunne følge dem i, sammenlignet med andre artikler her på sitet) - og der er igen noget som spiller et pus, når I referer til en side med kvalitets-artikler, er det ikke jeres egen, men Delpgi3000!! FLOT!
Du fangede ikke helt hvorfor der blev referet til d3k.com. Du ville (virkede du til) have at artikler blev hurtigt og ukritisk godkendt. Derfor gav jeg dig et krystal klart eksempel på et site der engang var virkeligt godt, men nu er blevet ødelagt fordi der kommer det usleste slamkode, som jeg ikke engang ville kunne præstere en dag jeg kommer hjem fra byen, op i artiklerne og den ene rekvalme artikel efter den anden. Derfor tager det tid at få godkendt artikler her, og derfor kan godkendelseskriterierne ændres løbende.
Et direkte eksempel på du ikke har lagt nok arbejde i artiklerne:
[16:14:42] <MarkHJensen> Du bruger to min på at læse de artikler igennem og jeg brugerr min 30min på at skrive hver enkelt
For at ordentligt forklare hvordan databaser skal bruges ville jeg jo nok mene at 30 mins arbejde ikke er alt der kræves.
* Pga. jeg brokkede mig over jeg ikke fik en forklaring jeg kunne acceptere, angreb 4-5 admins mig, med at jeg skulle skrive klagebrev på tre sprog, i tre farver og med tre forskellige layouts, anbefalede mig psykolog, mm.
- Den ene dag sagde en, i sjov, at du skulle "skriv en skriftlig klage, på min 5 sider i 3 eksemplarer i 3 forskellige farver, med plads til kommentarer på alle sider". I bagklogskabens lys kan vi godt se at du ikke så det sjove idet, og derfor beklager vi selvfølgelig hvis du følte dig trådt på der. Du burde nok heller ikke have svaret med "Luk røven mansword" - du kunne f.eks. have bedt ham om at være mere seriøs istedet.
- Psykolog. Det er som nævnt i tidligere post undertegnede der stod for den udtalelse, som jeg står ved idag. Det jeg sagde var: "Søg professionel hjælp. Det er sørgeligt hvis du mener at det ligger til menneskets natur at svine folk til fordi de ikke vil godkende noget arbejde man har lavet, istedet for at overveje om ens arbejde ikke var tilstrækkeligt. Hvis du oplyser mig hvilken by du bor i, skal jeg ringe rundt til venner og finde et sted du kan få denne hjælp.". Det var sørgeligt at jeg følte mig nødsaget til at tilbyde dette, men jeg vidste vitterligt ikke hvad jeg kunne gøre. Du lyttede ikke til argumenter og svarede ikke på spørgsmål uden at et evt. svar blev krydret med diverse profane udtryk jeg ikke vil gentage her.
- Kasper, Daniel og undertegnede var så vidt jeg husker de eneste admins der var der. Resten af de personer der modargumenterede var almene brugere der blot var uenige med dig.
* Da jeg blev smidt ud fra kanalen, fik jeg fra anonyme kilder et par beskeder fra channen, hvor der bl.a. stod at I have åbenbart havde min artikel alligevel, på trods af I påstod I ikke havde den.
Jeg tænkter kunstnerisk frihed... Du blev kicked en gang, og det var d. 4 feb hvor diskussionen sådan set var ovre. Grunden til du røg ud var du joiner, og som det første flamer windows i caps. I sig selv er dette ikke nok til at blive sparket ud, men som du havde flamet alt med puls var det hvad der fik bægeret til at flyde over.
At kasper skulle have artiklen liggende bunder i en misforståelse.
[16:27:14] * MarkHJensen has quit IRC
[16:27:19] <@KasperTSW> lol
[16:27:37] * @KasperTSW finder en kopi af hans artikel frem...
[16:27:41] <@KasperTSW> 
Ret tydeligt at Kasper jokede, og ikke var i besiddelse af artiklen. ikke sandt ?
Jeg håber det var tydeligt nok!! Og så ikke mere "løb uden om argumenterne"-fis, med den undskyldning at vi ikke har nogen - jeg synes de er rimelig tydelige!!
Nej jeg kan ikke se dune argumenter tydeligt. Som jeg tidligere har bedt dig må du meget gerne lave en punktopstillet liste (lidt i stil med den i dit indlæg her. blot sagligt uden "kunstnerisk frihed").
Daniel: Hvad er det præcist du siger vi er dårlige til at 'sige' ? - Du formulerer dig ikke særligt klart.
Mark: Jeg forstod det da stjerneklart første gang - måske er det dig som ikke vil se det ?? Så behøver du ikke finde argumenter; Ja - smart strategi - jeg har bare ære nok til ikke selv at gøre det!
Det var dig der kritiserede, og det er derfor hos dig "bevisbyrden" ligger. Vi har gentagne gange bedt dig om at komme med saglige argumenter, men dette er ikke sket endnu. Såeeh, jeg ved ikke helt hvad det er du mener vi skal argumenterer imod.
Daniel: Det kan da godt være der er nogen der kan lave en side der er bedre end Udvikleren.dk, og der findes sikkert flere af dem allerede. Men med den indstilling du fx har, tvivler jeg på at du ville være mand for det.
Mark: Han burde altså gøre det ?? Hvorfor... Hvis alle som var utilfredse med noget skulle lave noget nyt - fatter du ikke hvor mange produkter der ville være på markedet, o.l.!!
Ej okay der! - klart vores fejl. Vi opgiver lige kærester, venner, skole, arbejde og så videre for at lave ubetalt arbejde. Jeg giver en kvajer... eller noget....
Du kan kalde det hvad du vil!! En del folk herinde er enige med mig - og jeg har fortalt historien videre til folk som ikke er her - og, jeg beklager at sige det her - men de storgriner af jer!!
Hvis du beklager at sige det. hvorfor gør du det så ? Jeg efterlyser endnu engang saglighed.
Hvad er det helt præcist I skal ordne internt ?? Hvad er det, som er så svært at forstå - der skal vel ikke holdes top-møde for at fastslå hvad I kan gøre bedre ??
De forslag der kommer ind bliver ofte diskuteret før de kommer på bitchlisten. Vi bliver af logiske grunde nødt til at mødes for at få snakket om eventuelle forbedringer. Hvis du har en fix ide så disse beslutninger kan blive taget uden nogen snakker sammen vil jeg meget gerne høre.
Kig lidt op, påde på min besked - og på hele tråden - og på hvor mange der efterhånden brokker sig over jer admins!!
Jeg tæller lige... I skrivende stund (kl 2) er der 65 indlæg fra 14 forskellige personer. Af dem er der 1 der var utilfreds med en ting. 1 der var generalt utilfreds og nævnte 1 ting. 2 der havde blandede oplevelser, det vil sige enkelte utilfredsheder med admins/coadmins men ellers tilfredse. En der endte med at være utilfreds. og 2 der konsekvent var meget utilfredse. 7-8 der var direkte positive. Hvilket giver, hvis alle der blot var lidt utilfredse med, 6 utilfredse imod 7-8 tilfredse. Hvis vi så kun kigger på dem der som du selv er meget kraftigt imod administrationen "står der" 2-7(8). Hvis vi ydermere tager i betragtning at Udvikleren har et sted mellem 650 og 1000 pseudo-unikke hits hver dag (Iflg. Chart.dk) så ser tingene straks mindre kritiske ud, eller er det blot mig ?
Du prædiker selv om at vi ikke kommer med argumenter - og som kommer du selv med platte beskyldninger mod folk!! Men er det løgn hvad der står ?? Du er måske lidt magtliderlig ??
jeg savner STADIG konkrete eksempler på hvornår Daniel er magtliderlig. Det er sandt, som han også selv siger, at han til tider er lidt striks, men derfra og så til at kalde ham direkte magtliderlig mener jeg der er et stykke.
Daniel:Men der skal ikke være tvivl om at vi altid gerne vil høre Jeres meninger, og tage dem op.
Mark:Vi har talt - Gør så noget ved det!!!!!
Det du har sagt i denne tråd er kort fortalt at vi er magtliderlige, for langsomme til at godkende/afvise artikler og til at forklare hvorfor.
At du mener vi er magtliderlige er der jo ikke så meget at gøre ved, men vi kan da sagtens tage en snak om konkrete eksempler og hvad du mener vi burde gøre anderledes (Dette er en invitation).
Mht. godkendelses hastighed: Denne har ændret sig efter det nye artikelsystem er kommet i brug. Nu kan co-admins også godkende artikler (hvilket vi ikke gør enkeltvis, men først når flere har læst den igennem).
Til at forklare hvorfor en artikel eventuelt bliver afvist kan vi kun tage til efterretning, selvom jeg ikke kan se hvordan vi kunne have forklaret dig tydeligere hvad problemet med dine artikler var.
Daniel: Og vi er altså ikke så kuleskøre og magliderlige som i antyder.
Mark: Hmmm... JO!! Jeg skal gerne komme med eksempler!! Men for ikke at gøre det for pinligt for jer, så lader jeg jer selv bestemme, om I vil have det!
Der er jo for .... præcis hvad vi har bedt om. Bring it on, please.
Daniel:Vi er helt almindelige mennesker, der faktisk er meget venlige og rare når man kommer ind på livet af os. Det er jo ikke vores hensigt at skaffe utilfredse brugere.
Mark: Skal jeg ikke kunne sige - men i betragtning af I ikke kender mig, og alligevel anbefaler mig en psykolog, synes jeg den kommentar er ganske imponerende dobbeltmoralsk!!
Dobbeltmoralen består i at en så godt som fremmed beskylder os for det ene og det andet hvorefter du bliver opfordret til at søge proffesionel hjælp så du kan komme til at lære folk at kende før du dømmer dem, eller er det helt forkert forstået af mig ?
hmmm... en diskussion over email ?? Nej tak du!! Hvad med en live-diskussion ??
Det har vi jo prøvet og der var, hvordan skal jeg sige det, ikke ligefrem en udbredt opbakning til dit synspunkt. Men du kender irc kanalen, du ved hvordan man slår logging til, du ved hvordan man uploader en log. Du er altid velkommen til at diskutere. Vi kan f.eks. arrangere en aften så alle interesserede kan komme og lytte med i en dertil beregnet kanal ? Du kan kontakte mig enten via email eller her på sitet så vi kan få det arrangeret.
--
Jesper Kristensen 21-03-03 17:08:
Efter at have læst dine indlæg i denne tråd er jeg blevet enig med dem der mener at du ikke gør noget særligt godt.
En ærlig mening at have, men jeg kan dog ikke forstå den. Jeg kender Daniel noget bedre end den almene bruger og har derfor en meget stor tro til hans kompentance, han er meget aktiv bag kulisserne. Derfor mener jeg det er en skam du dømmer ham på et så tyndt grundlag som jeg mener en overvejende del af indlæg i denne tråd er.
--
Mark H. Jensen 21-03-03 17:28:
Når du siger folk kommer fra 2.klasse - må du da også mene at kende dem godt ?? Og indirekte mene de er umodne.. mm... ja... dobbeltmoralen længe leve... eller ??
Som jeg bad dig om dengang på chatten læs nu hvad folk skriver før du kommenterer. Daniel sagde at argumentet hørte hjemme i anden klasse, han sagde intet direkte om din person.
--
kallesne
<--- det der lærte du vel også i 2 klasse !!! Fedterøvstillæg !! hvad får du af de andre co-admins for at fedte for os ???? det er da klart at vi ingen mening må have her !!! Du er da rigtig dum og naiv hvis du tror at dette kan blive godt med det pis du har fyret af idag!!! hva´ medat vi fik nogle kommentare fra andre co-admins eller OVERSER de denne tråd ??? hallo somebody out there ??? eller skal vi knalde en hel masse lort af inde i channen ups nej så bliver vi banned!!!! så det lader vi være med !!!! jeg bliver her indtil det er blevet banket ind i hovedet på dig at vi har vundet dette slag og pas på din plads som co-admin hvis du taber denne sag det er måske det du er bange for ???? siden du fedter her til sidst men det er ikke slut endnu!!!!!
Jeg synker lige til et lavere niveau for en bemærkning: Har du en stærkt hæmmet opfattelses evne ?
De andre co-admins overser ikke denne tråd. 3 har skrevet i den, 1 er i udlandet, og derfor er der 1 co-admin der har valgt ikke at deltage. Check venligst fakta før du beskylder nogen for noget.
Selvfølgelig skal i ikke "knalde en hel masse lort af inde i channen" men konstruktiv kritik er altid velkommen. Og hvordan er det lige i har vundet dette slag ? jeg var ikke klar over der var et slag igang, jeg er af den opfattelse at dette er en diskussion. Daniel passer jo netop sin plads som co-admin ved at deltage her i tråden, og ved at deltage aktivt i den diskussion på chatten der førte til denne tråd. Der vil jo altid være folk der er utilfredse med en beslutning, bare prøv at åbne en avis med det mindste politiske indhold.
--
Mads S. 21-03-03 18:05:
Godkendelsestiden for atiklerene, var yderst lang, og der blev, såvidt jeg er informeret, udadtil ikke givet en klar begrundelse til afvisningen - kun at "artiklen ikke var god nok". Nu har ikke læst på noget tidspunkt gennemlæst de omdiskuterede artikler, dog forbeholder jeg mig retten til at stille spørgsmålstegn til allerede eksisterende artiklers kvalitet.
Det er rigtigt at der har været for lange svartider, og jeg håber at det har fremgået af denne post at jeg beklager dette på vores alles vegne. Det er også helt rigtigt at der er en svingende kvalitet af artikler her på sitet, for at sige det lige ud var det da sitet startede meget vigtigt at hurtigt få et ok antal artikler hvilket jo logisk og desværre nok har haft indflydelse på kvaliteten. Vi arbejder dog på en artikelserie (Vi=et par coadmins) der bliver en grundig indføring til Delphi. Et projekt vi håber vil inspirere andre til at lave noget lignende for andre sprog

--
christian bekker .A 21-03-03 21:56:
Hmmm øhh det var jo ikke hensigten at starte en krig mod co-admins da jeg lavede denne tråd!
Jeg syntes den nedbombning af co-admin er lidt i overkanten :/
Jeg er enig. Men du vil heldigvis bemærke at det kun er 2-3 brugere der har fortaget denne nedbombning.
---
Kenneth Kallesen 22-03-03 05:32:
jeg bliver faneme sur hvis den Co-Admin som har sagt det til Mark ikke giver ham en undskyldning så er det bare lidt i overkandten af hvad folk skal finde sig i!!
Det mener jeg ikke rigtigt at ud kan udtale dig om efter som du ikke var tilstede da den udtalense faldt. Du kan se omstændighederne i loggen.
--
Som nævnt skrev jeg dette midt om natten, og der er nok en del fejl som min hurtige korrekturlæsning ikke har fanget.
Med håb om en frugtbar debat,
Thomas Nielsen
[Redigeret d. 22/03-03 14:19:25 af Thomas (Darkstar)]