Nu kan du hente Vista

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Nu kan du downloade en gratis prøveversion af Windows Vista, der kan bruges helt frem til sommeren 2007. Den eneste anke; produktet er ikke helt færdigt.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=27044



Når du får det installeret så upload lige et par screenshots, vil gerne se hvor meget der er ændret siden den Longhorn beta 1 jeg har :D



Jonas, du kan bare kigger på dem MS selv har:

http://www.microsoft.com/windowsvista/features/default.mspx



Shafh, jeg er helt lost på hvad du snakker om :). Påstår du at Linux skulle have færre problemer med drivere end Windows? For det er da godt nok det stik modsatte af hvad jeg oplever! Jeg har ikke megen erfaring med Linux, for det første har jeg aldrig haft driver problemer med Windows (7, 9, 13), og for det andet synes jeg at der er en klar tendens på diverse forums, chatrum osv. til at det er drivere til Linux folk står og mangler. Så er det deres trådløse netværkskort der ikke virker pga. manglende driver, så er det deres TV-kort osv. Faktum er vel også at der som regel vil blive fremstillet drivere til det mest brugte OS først, og der kan Windows jo nok stadig ikke overgåes på de fleste områder :)



Mvh.

Kasper (TSW)



Wheee enlig kan jeg ;)



Kasper, skal også lige sige at mine erfaringer med Linux heller ikke er enorme. Men da jeg skulle installerer Fedora Cora 4 på min sekundære pc havde linux alle drivere jeg havde brug for, som standard installerede drivere, undtagen grafikkortet som er et små ukendt et!

Jeg kan godt regne ud at der nok findes flere drivere til Windows på nettet med oplevelsen af at alt var klart når OS'et var installeret (med linux) var nu rimelig fantastisk!



Tør selvfølgelig ikke sige om jeg selvfølgelig har været heldig :D

Når jeg skal installere Windows XP på den skal jeg til gengæld frem med driverne. Både grafikkorts-, netværks- og lyddriver skal installeres.

I dette tilfælde må du da indrømme linux er kraftigt foran!




Men har nok været lidt for hurtig på tasterne da jeg skrev det før. Har ikke hørt fra andre. En helt tredje ting er nu også at Linux har en utrolig let installation! Efter min mening selvfølgelig :P



Helt personligt HADER jeg windows og microsoft generelt. Der er for mange fejl, og kører generelt langsomt. Men så kommer mit spørgsmål så: Er det rigtigt, at har hørt, at EU havde lavet en retssag ud af vista, på det grundlag, at det var imod markedsføringsloven. Vista skulle (eller får ved det ikke) mappoint (navigationsprogram) som standdard og mange andre førhen dyre programmer til samme pris som uden windows normalt koster. De vil derfor udkonkurrere de andre styresystemer som mac og linux. Og så har vi balladen!!! Så får Microsoft monopol, og de kan selv bestemme priserne på deres produkter. Nu er Apple også ved at putte intel processorer i deres maskiner, og kan køre vista.

Jeg har kun Windows fordi mit arbejde kræver det, og det er svært at kommunikere men windows-computere med en anden.



User
Bruger #194 @ 17.06.06 03:31
øhh.. nu har jeg lige downloadet Vista Beta 2 fra download.windowsvista.com.. men hvordan får jeg en product key? :S



<< < 12 > >>
t