Kun 5000 Wii-konsoller til Danmark

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Allerede fra lanceringen i dag vil der være mangel på Nintendos nye spillekonsol Wii, som skal konkurrere med Playstation 3 og Xbox360. Den danske distributør kan kun skaffe lidt over 5000 konsoller.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29310



Når der ikke er flere Wii konsoller i mere på markedet, vil folk købe Playstation 3 og på den måde vil Playstation få solgt flere, og det vil måske betyde at Playstation 3 kommer mer frem end Wii. For folk køber jo ligesom deres bekendte. Og hvis alle andre har Playstation køber man selvfølgelig også sådan en - Også selv om butikkerne har fået Wii tilbage igen.

Sådan spår jeg det vært fald. Hved selvfølgelig ikke i hvor stor stil det sker ;)



Du skal stadig tænke på at wii trods alt er i Danmark nu hvorimod PS3 først kommer engang i foråret.



Og Wii koster 1/3 af PS3 - og er ikke udgivet at Sony ;-)



Man kunne også tale som anti-microsoft personer gør:

Nintendo har alle dage lavet lort, derfor er wii også lort...
Sony har alle dage lavet kvalitet, derfor er PS3 kvalitet...

Derudover: Hvad kan wii som en PS3 ikke kan?



Wii har den der motion tracking controller eller hvad man nu skal sige. Og det er det den sælger på!



PS3's trådløse controllere har det samme...



Ja, men ikke i samme omfang. Såvidt jeg husker har PS3 kun et accelerometer, altså den kan kun vippes frem og tilbage. Ikke ligesom Wii'en hvor du har en cursor på skærmen som styres emd controlleren. Men jeg er faktisk rimelig utilfreds med de satte de i PS3 controlleren. For det gjorde at de blev nødt til at fjerne rumblepacken som efter min mening har været lidt PS'ernes "trademark".



Wii har da utrolig mange ting som PS3 ikke kan, som overstående siger.

Iøvrigt har Nintendo da lavede utrolig mange ting. Playstation var bare lidt mere populær. Jeg sidder stadig tit hos en af mine venner og spiller på hans gamle Nintendo 64. Den er genial. Jeg elsker simpelthen MarioCar. Det er så nice og gennemført spil. Og så er den consol jo udstyret med udgange til 4 spillere. Det har P3 jo ikke. Det gør altså Nintendo til den bedste multiplayer consol på den tid.

Der er da ingen tvivl om at Wii kommer til at vinde meget af markedet denne gang.

Og ja, Steffen har ret. At Wii kommer ud i juletiden er stor fordel for Nintendo!



Jonas:
PS3-controlleren kan vippes frem, tilbage og til siderne. At der som standard ikke er en markør til at bevæge med motionsensing, er blot fordi Sony har valgt at lade styresytemet blive kontrolleret med piletasterne. Hvis man vil have en markør skal man nok vente til der kommer et spil med denne feature...
SIXAXIS (PS3 controllerens navn) kan ikke "ryste" da rystelserne vil forstyrre bevægelses sensorene.

Shafh:
Som jeg skrev: "Man kunne også tale som anti-microsoft personer gør"

PS3 har mulighed for at tilslutte op til 7 trådløse controllere. Altså tre controllere mere end wii...

Udover at PS3 er en spille maskine, har man mulighed for at installere andre styresystemer på den, såsom linux systemer. Dette er ikke muligt på wii'en...

PS3'eren har mulighed for at blive tilsluttet tv-antennen, optage tv-programmer og streame dem via internettet. Der er som standard mulighed for at tilslutte den til internettet hvor man kan surfe, spille, tjekke e-mails, høre/downloade musik og se/downloade film.
Grafikken er også langt bedre på PS3'eren.
På den store (60GB udgaven) er der indbyggede kortlæsere til div. hukommelseskort, samt mulighed for at tilslutte maskinen til op til 5 forskellige computernetværk.
Nintendos Wii har en kortere levetid grundet den lille regnekraft og den noget ringere grafik oplevelse. Hvorimod PS3'eren har en noget længere levetid da dens regnekraft er så stor at det tager mange år før man kan få udnyttet alle krafterne i den.



Nick Frederiksen vdr. svar til Jonas.
Det er muligt at der bliver lavet controllere til ps3 som gør at fysiskebevægelse kan benyttes i spillet, men som det kræver altså at der er nogle der laver spil der er egnet til det! Jeg havde selv sådan et til PS1. Det virkede fint, men der var sku ingen spil der var egnet til det, Racerspil var nok det der var ideen, men spillet var kun lavet til at få signaler fra den klassiske controler så det var renfaktisk et utrolig dårligt produkt! Hved godt PS3 kan tage andre controllere...

Men det er jo her Wii er fantastisk. Her laver man alle spil til det. Og egnet til det!


Svar til mig selv:
Ja okay. Men alligevel er det en forkert udtalelse fra en anti-microsoft person. Men det er sandt at Nintendo aldrig har haft nær så stor succes som PS, som jo altid har været gennembrydende. Men allerede for længe siden, havde Nintendo valgt at lave få forbedringer som ingen andre consol havde, hvilket nok efter min mening nok var det der gjord at den kunne holde.

Jeg tør ikke sige om så meget om lige emne vdr. den nye genneration. Men jeg tvivler nu stadig stærkt på hvor mange spil der bliver lavet til playstation 3 som er skabt til 7 playere.
Og jeg tror nu stadig at Nintendo holde i konceptet i at være en consol for mange spillere.



<< < 12 > >>
t