Kun 5000 Wii-konsoller til Danmark

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Allerede fra lanceringen i dag vil der være mangel på Nintendos nye spillekonsol Wii, som skal konkurrere med Playstation 3 og Xbox360. Den danske distributør kan kun skaffe lidt over 5000 konsoller.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29310



Shafh:
Har selv sådan en controller, til PS1...
Nintendo laver jo størstedelen af spillene til sine egne maskiner, derfor vil de jo nok også ligge vægt på at udnytte de ting som maskinerne kan.
Til playstation findes der langt flere producenter, og disse vil fortsat producere spil efter det de har solgt på tidligere... Der vil gå en del år før man kan se rigtig mange spil der udnytter tilt funktionen i PS3, men der kommer et spil samtidig med PS3 hvor man styre en drage v.h.a. tilt...

Mht. din 7 player kommentar:
Man har ikke tidligere lavet 7 player spil til konsoller, da de ikke har kunnet trække det. Men nu kan PS3'eren trække 7 spillere, tror du så ikke også at man begynder at udnytte det?

Folk vil i dag have vildere og vildere grafik, og på det punkt kan nintendo ikke følge med...

PS3's 8 core processor køre på 4,6GHz, og wii's på 729MHz, du kan selv regne på hvilken maskine der har den hårdeste grafik...



Indlæg senest redigeret d. 10.12.2006 22:55 af Bruger #4442
Altså PS3 er uden tvivl den stærkeste maskine, og det får man jo også lov at betale for. Der blev tidligere sagt at den koster det doppelte af Wii. Men det kan da godt vise sig at være bedre da den er mere tidsholbar. Det har jeg ikke argumenteret imod.
Men Wii har jo fået utrolig stor succes i Asien og utrolig gode anbefaglinger herhjemme. Og det er uden tvivl nok ikke grafikken de vinder på, men at det altså er standard med denne fysiske controller som giver spilleren en hel ny oplevelse. Jeg vil ikke ud for dette sige at playstation 3 er dårligere end Wii, men jeg må da sige at det tegner godt for wii, men selvfølgelig ser jeg nok stadig at PS3 ikke bliver overhalet.

Vdr. 7 players delen har du nok ret at vi måske ser flere spil. Men vil da også sige at tidligere konsoller også kunne trække det. Du kunne eks. til PS1 få et stik som gjord det muligt at spille flere end to spillere. Men da det var noget folk først skulle købe udover playstationen blev det aldrig en stor succes.

Jeg tror dog stadig ikke vi ser spil egnet til disse fysiske controllers. Så skal folk først ud og købe nye konsoller. Det vil der ikke være mange der gør. Og så vil det være en dyr omkostning når der ikke så mange der er interesseret.



Nu bliver jeg lige nødt til at rette dig lidt Nick ;). Wii'en kan sagtens få Linux ( wiili.org ) og PS3 kan self godt få linux, da den kører linux fra den dag man køber den ;).



Jonas: PS3 er testet med Red Hat, Fedora Core 5 og Gendoo (mener jeg den hedder).

Shafh:
Da tidligere konsollers computerkraft var noget begrænsede blev spillene mindre jo flere spillere der skulle på samme konsol. Jeg har Bomberman World, hvor man kan spille op til 8 spillere samtidig. Dette spil har dog ikke ret meget andet end en lillebitte 2D verden og få forskellige verdener.
Man har endnu ikke set fulde 3D spil såsom GT eller NFS hvor man kan spille med mere end to spillere ad gangen. Dette tror jeg vil ændres. Fodboldspil, ishokeyspil og andre i samme genre kan med fordel spilles af flere personer, dog har kvaliteten af disse spil været lave grundet den lille regnekraft.

Hvad angår prisen, så er PS3 dyr, meget dyr. Men skulle man købe en pc'er med samme specs ville den koste det dobbelte. Sony taber også 2-300 $ per konsol de sælger. Teknologi er dyrt, men prisen bestemmes af udbud og efterspørgsel, og efterspørgslen er enorm og udbudet minimalt. Sony har produceret 10-11 PS3'ere til europa indtil videre.



Jonas: PS3 er testet med Red Hat, Fedora Core 5 og Gendoo (mener jeg den hedder).


Jepper, det hedder Gentoo og er en dejlig linux distro :P



Mere end 2 spiller spil til PS blev sådan set aldrig produkseret selvom det var muligt.

Vdr. Nintendo blev der da. Har selv prøvet bomberman world, men sådan skal bombermann jo være. Var selv i tiderne små fan af mombermann så jeg ville da også se det helt forkert med mere 3d grafik. Så det faktisk heller i 2d.
Men man lavede da advancerede 3d til nintendo som udnyttede 4-player funktionen. Som sagt MarioCar 64 som nok er nintendo 64 mest populæreste spil. Det var da med flot grafik, samlignet andre Nintendo 64 spil, og det virkede da fint.


Du må altså ikke misforstå hvad jeg siger. Jeg er ikke ude på at sige at wii er bedre end ps3. Tror da ps3 er bedre på mange måder. Og vil da heller ikke sige at wii er bedre. Men de har nu stadig fået gode anmeldelser og den nye wii er da utrolig revolutionerende, hvilket nok giver den gode muligheder for at finde sin plads på markedet. Tror dog stadig at PS-serien vil være den største som altid.



Udover at PS3 er en spille maskine, har man mulighed for at installere andre styresystemer på den, såsom linux systemer. Dette er ikke muligt på wii'en...

Wii-Linux .. nuff said..

PS3'eren har mulighed for at blive tilsluttet tv-antennen, optage tv-programmer og streame dem via internettet.

Dette virker umidelbart ikke som en særlig lovlig feature, da streaming af copyrighted materiale er imod dansk lovgivning... Ergo er det vel ligemeget?

Der er som standard mulighed for at tilslutte den til internettet hvor man kan surfe, spille, tjekke e-mails, høre/downloade musik og se/downloade film.

Opera kommer her i December til Wii

På den store (60GB udgaven) er der indbyggede kortlæsere til div. hukommelseskort

Du kan også tilslutte SD kort til Wii.
Nintendos Wii har en kortere levetid grundet den lille regnekraft og den noget ringere grafik oplevelse.

Wii er ikke lavet til at du skal køre hardcode 3d spil på den, men mere simple spil som Nintendo altid har overlevet med.

edit:
Der kommer ret mange 3d spil til Wii!
UbiSoft har Red Steel til Wii
EA er pt. igang med at udvikle The Godfather spillet til Wii

Hvorimod PS3'eren har en noget længere levetid da dens regnekraft er så stor at det tager mange år før man kan få udnyttet alle krafterne i den.

PS4'eren kommer engang i 2010, så hvorfor ha' al den regnekraft der alligevel ikke bliver udnyttet?

Endvidere koster PS3'eren alt for meget i forhold til Wii!

Dog har PS3'eren nogle plusser, men lad os nu se :)




Indlæg senest redigeret d. 11.12.2006 09:39 af Bruger #1330
Ken, jeg syntes nu også du får PS3 til at lyde utrolig dårlig. PlayStation 3 tror jeg sku nok er en udmærket consol, og bliver sku nok også en stor succes. Men jeg er enig med dig i at Nintendo aldrig har bygget på stor 3d-grafik men mere på gameplay, hvilket jeg også syntes er kanon fedt. Nintendo 64 er stadig en sjov consol, og efter min mening syntes jeg til dels at mange af spilne er tidsløse.

Mario skal jo altid føles som en virsuel computer figur. Han skal jo under ingen omstændigheder kommer til at ligne en virkelig mand. Men jeg kan da også godt se at det er trist at man med den lave regnekraft udelukker store realistiske spil. Men det er altså bare ikke det Wii sælger på! Derfor tror jeg uden tvivl også Wii bliver en stor succes.



Jeg ville ikke købe PS3'en for at køre linux på den. Der er nogle begrænsninger, har jeg hørt fra en gut der arbejder på licenserede PS2 spil, der gør at linux kun vil have adgang til 256 mb ram og ikke vil kunne bruge cell teknologien optimalt



Shafh:
Som jeg mener, har 3D spil aldrig slået igennem tidligere hvis man skulle have mere end to spillere på samme maskine. Med PS3'erens krafter tror jeg man vil se flere racerspil, strategi spil og 1st person shooter spil med 4+ spillere. I takt med at skærmenes størrelse stiger bliver mulighederne for splitscreen også større... Wii kan sælges på at den køre de "gammeldags" spil, men vi får nok ikke lov til at se stor udvikling af spil til den.

Ken:
I dag er det muligt at optage et program på VHS eller DVD, tage båndet/DVD'en med til nogle venner og se programmet der. PS3'eren gør det bare muligt at se programmet uden DVD/VHS/BlueRay Disc. Programmet bliver jo ikke streamet til alt og alle, kun til den der logger på maskinen (aka ejeren).

PS3:
http://ps3.ign.com/articles/614/614682p1.html
Wii:
http://www.wiisworld.com/wii-specs.html

PS3 har langt federe features end Wii...

Playstation (1'eren) udkom i 95. PS2 udkom i 2000 på fem år har man opbrugt al regnekraften på 1'eren der, på sin tid var temmelig kraftig. I dag har man opbrugt regnekraften på PS2'eren. Sony er ikke kommet med noget år på hvornår de regner med at PS4 skulle komme, men tager vi og følger tendensen vil 4'eren nok komme omkring 2013. Til den tid vil PS3'erens krafter også være opbrugt.

Mht. prisen: Der er langt mere i PS3'eren end i Wii, processoren er af så ny en teknologi at denne koster det hvide ud af øjnene. Sony taber 2-300$ per solgt enhed.

Jeppe:
PS3'eren understøtter installation af linux, dette er ikke ensbetydende med at den kan trække de vildeste linuxprogrammer. PS3 vil blive brugt til forskning af kræft, dette fortæller hvad man skal bruge linuxinstallationerne til:
http://www.pcworld.dk/art/7899?a=block&i=84



<< < 12 > >>
t