World of Warcraft runder otte millioner brugere

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Det populære onlinespil World of Warcraft har nu rundet otte millioner brugere - de fleste kommer fra Kina.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29685



Tror i der kommer en tid hvor World of Warcraft kommer til at koste mindre at spille.

Det er et fedt spil, men priser afholder mig fuldstændig fra at spille det, selvom det selvfølgelig er en del af min spil kollektion....



Jeg haaber bestemt ogsaa paa en billigere pris. Men saa laenge der er saa mange der er villige til at betale, tror jeg at vi skal vente laenge! :(



Jep, ingen grund til at sætte priserne ned når folk er så afhængige af det :). Hvis antallet af spillere fortsætter med at stige, så skulle det såmænd ikke engang undre mig hvis de satte priserne lidt op.

Mvh.

Kasper (TSW)



En undersøgelse har vist at folk bliver afhængige af at spille det :(

-Mine venner har droppet næsten alt sport for det spil...



Hvilken undersøgelse har vist at folk bliver afhængige af det spil? Det var dog en forfærdenlig gang pjat at lukke ud.

Afhængighed = din krop kræver at du får et kemisk stof. Hvordan kan World of Warcraft så gøre en afhængig - World of Warcraft er ikke et kemisk stof, er det?

Den eneste måde hvorpå World of Warcraft kan være en direkte afhængighed, er hvis du har en personlighed, som kan blive afhængig af tid - Men alle bliver jo heller ikke ludomaner, vel? Jeg tror ikke en hat på at 40% af de 8 millioner spillere som World of Warcraft har, er sygeligt afhængige af at spille det.

Det man derimod er "afhængig" af ved World of Warcraft er - Venskab. Ja, venskab. Du opnår ikke meget i World of Warcraft, hvis du ikke er social, og snakker med andre folk - Sådan er spillet bare udformet. At stoppe, fordi man er "afhængig" af World of Warcraft, er som at sige til sine venner "Jeg vil ikke se jer igen, nogensinde, fordi jeg er åbenbart 'afhængig' af jeres tilstedeværelse".



Indlæg senest redigeret d. 15.01.2007 21:24 af Bruger #2330
Well, i den virkelige verden bruger de færreste jo 15-20 timer om dagen på at lave det samme med deres venner - dag ud og dag ind :). At man udelukkende skulle være "afhængig" af sine WoW venskaber mener jeg er noget fis - du vil vel ikke påstå at disse venskaber nødvendigvis ville holde hvis der pludselig ikke var noget WoW længere, vel? Jeg mener bestemt at man får venner når man spiller et spil som WoW, men de fleste af dem er det man i den virkelige verden vil kalde for bekendtskaber - folk man fint kan omgåes under en specifik begivenhed, og så er der ikke meget mere i det.

Hvis man tager stoffer har man som regel også en masse venner når man gør det, folk som har samme interesse som en selv. Den dag man ikke har lyst til at være på stoffer længere, må man som regel også udelukke de "venner", og det er vel blot det samme der sker den dag man indser at hovedparten af ens vågne tid måske kunne investeres bedre end i et spil :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hvilken undersøgelse har vist at folk bliver afhængige af det spil? Det var dog en forfærdenlig gang pjat at lukke ud.

Afhængighed = din krop kræver at du får et kemisk stof. Hvordan kan World of Warcraft så gøre en afhængig - World of Warcraft er ikke et kemisk stof, er det?

Den eneste måde hvorpå World of Warcraft kan være en direkte afhængighed, er hvis du har en personlighed, som kan blive afhængig af tid - Men alle bliver jo heller ikke ludomaner, vel? Jeg tror ikke en hat på at 40% af de 8 millioner spillere som World of Warcraft har, er sygeligt afhængige af at spille det.

Det man derimod er "afhængig" af ved World of Warcraft er - Venskab. Ja, venskab. Du opnår ikke meget i World of Warcraft, hvis du ikke er social, og snakker med andre folk - Sådan er spillet bare udformet. At stoppe, fordi man er "afhængig" af World of Warcraft, er som at sige til sine venner "Jeg vil ikke se jer igen, nogensinde, fordi jeg er åbenbart 'afhængig' af jeres tilstedeværelse".


Og du har aldrig hørt om endorfiner?



Har du aldrig hørt om Phsygisk afhængighed? Det er noget af det værste og forekommer meget oftere end fysisk afhængighed. Forskere påstår også endda at det kan være på linje med fysisk.

Det ser man jo også med cannabis som betegne som et physgisk afhængihedsstof. For selve den fysiske del er enlig ikke ekstrem stor. Men idet cannabisintagelsen jo har det en venskablig del, for de fleste rygere, er det primært det der gør folk afhængige. Den phsygiske afhængighed opleves nemlig tidligere end den fysiske. Selv hvis der er stort mellemrum mellem vær dosis.

Men jeg kan da lige sige at psygisk afhængihed også er afhængigheden for venskab, så det har du jo til dels ret i. Og det kan jo også være en del af afhængiheden...



Men jeg kan da lige sige at psygisk afhængihed også er afhængigheden for venskab, så det har du jo til dels ret i. Og det kan jo også være en del af afhængiheden...


Så.... Du mener altså at det at have venner i virkeligheden også er en "afhængihed"? Hmm... ;)



Siden debatten er drejet over mod afhaengighed vil jeg da lige skynde mig at indskyde at jeg saa et program ("Viden om") paa DR's online omkring afhaengighed. Der mener de praecist at man kan blive afhaengig af ALT. Og basale ting som at indtage MAD, havde sociale forhold med andre ogsaa videre er en afhaengighed. Fordi at hjernen producere et stof som faar kroppen til af slappe og foele sig godt til pas naar man har gjort noget "godt"! Her et link, hvis nogen har lyst til at se programmet: http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Programmer/Viden+Om+med+Ann+Marker/Programmerne/20061018082613.htm

Naa, men for at vende tilbage til WOW. Saa ser det ud til at man godt kan blive afhaengig af det spil. De fleste fra min vennekreds, her i England, dumpede sidste aars unversitets 2 semestere paa grund af det spil. Naa ja, det er vel egenligt ogsaa oplagt naar man taenker paa at vi alle tager et spil relaterede uddannelse! :D

Der kan bare se!



<< < 12 > >>
t