World of Warcraft runder otte millioner brugere

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Det populære onlinespil World of Warcraft har nu rundet otte millioner brugere - de fleste kommer fra Kina.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29685



Hmm ja, hvis venner menes socials liv.
Alle mennelsker har mehov for socialt samværd. Det er en af trinne i Maslows behovspyramide. Se:

http://www.mettelise.dk/question/maslow.html

Og et behov er jo en afhænghed. Du er afhængig af at du får noget at spise ellers dør du, som eksempel!

Nå men det er jo ikke computer snak mere.



Der findes to typer afhængighed som der før er fortalt. Dog er begge en del af en kemisk proces.

Fysisk afhængighed er fx stoffer som går ind og producerer dopamin i hjernen og derfor kan ikke selv længere producere nok.

Psykisk afhængighed kommer af at du har en hobby fx, som gør dig glad. Dvs at det naturligt går ind og producerer dopamin i hjernen. Og dette dopamin boost bliver du afhængig af, uanseet om det er kemisk eller naturligt.



Interessant diskussion, synes jeg :)

Søren's kommentar om at folk fra hans studie dumper pga. WoW skræmmer mig dog alligevel, selvom det ikke overrasker mig synderligt. Jeg forstår ikke at folk foretrækker at spilde deres tid på WoW i stedet for at opnå noget, bare et eller andet, med den tid.

Det skal siges at jeg aldrig har prøvet WoW. Jeg har tidligere overvejet det, på trods af at den slags spil normalt ikke siger mig noget, men når jeg ser folk man snakker dagligt med på IRC pludselig forsvinde i et år, fordi WoW er blevet hele deres liv, så ved jeg at jeg aldrig skal prøve det - jeg tør ganske enkelt ikke :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Man taler også om at der er utrolig mange mennelsker som enlig er afhængige i at besvare forums på nettet, så som udvikleren.dk, for at få socialstatus, føle sig klog og for at hjælpe folk. Er du afhængig af det?
Et tydeligt kendetegn på afhængighed er at man tjekker trådene for opdateringer med minimalt interval selvom at man hved at der uden tvivl ikke er kommet et svar.

Jeg kan da godt allerede selv siger at jeg måske godt kan se dette afhængighedstræk hos mig selv. Jeg skal bare altid lige ind og kigge. OG det er jo også en afhængighed.



Så med den logik vi har gang i her, er alt man almindeligvis gør i sin hverdag, en afhængighed. Men betegner vi dem almindeligvis som sådan? Jeg gør ihvertfald ikke.



Kevin Johansen > Endorfiner er de midler i hjernen der dæmper smertestimulanserne; de har intet med afhængighed at gøre. Derimod kan World Of Warcraft godt stimulere belønningscentret i hjernen, og man kan derved udvikle psykisk afhængighed :) Udover at have programmering som min hobby har jeg også rusmidler og hjernen generelt ;)



jeg spiller selv wow og jeg syntes at det er et godt spil. problemet er bare at det for mange, måske også mig selv, bliver en for stor del af hverdagen.



<< < 12 > >>
t