Sverige vil overvåge e-mail

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Den svenske regering har fremsat et lovforslag som vil åbne for aflytning af internet-kommunikation uden dommerkendelse.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30328



At politikere overhovedet bruger tid på disse forslag undre mig stadigvæk...



Godt jeg ikke bor i Sverige!



Indlæg senest redigeret d. 10.03.2007 16:36 af Bruger #5097
Jeg havde endda overvejet at flytte til sverige for at slippe for den stigende overvågning i Danmark...

Godt nok skal jeg gå på gymnasie derovre i 3 år, men mon ikke jeg kan begrænse mit email-forbrug til kun at sende/læse når jeg er hjemme i Danmark? :roll:



og hvad har de så tænkt sig at gøre med krypterede mails/trafik? Forbyde det? næppe! Primtals faktorisering er et eksponentielt problem, og med store nok nøgler, så kan de måske gøre sig forhåbninger om at afkode et to-cifret antal nøgler om året... idioter!!

Jeg skal helt sikkert have en svensk buddy at skrive krypteret sammen med, blot for at irretere dem:D

De kunne selvfølgelig også bare udvikle en stor nok kvantecomputer og factorisere med Shor's algoritme... Men da det ikke er lykkedes amerikanerne endnu, så tager nok også et par år for svenskerne.



De må sgu godt se min mail trafik. Tror at jeg, medd vilje, vil kryptere (gid man kunne) al indgående spam trafik, bare for at være en pain in the asssssh. Eller bare sende krypteret mail ud som faktisk ikke betyder noget.



Til alle der er imod overvågning: Hvad har i at skjule? Hvis i har jeres på det rene, så kan i da være ligeglade!

I vil have der skal være overvågning, så man kan tage alle skurkene, men der må endelig ikke være noget overvågning. Paradoks?
Vil i af med overvågningen? Så sig til dem i kender, der gør noget ulovligt, at de skal få fingeren ud og være med til at gøre jeres hverdag bedre!



Til alle der er imod overvågning: Hvad har i at skjule? Hvis i har jeres på det rene, så kan i da være ligeglade!

I vil have der skal være overvågning, så man kan tage alle skurkene, men der må endelig ikke være noget overvågning. Paradoks?
Vil i af med overvågningen? Så sig til dem i kender, der gør noget ulovligt, at de skal få fingeren ud og være med til at gøre jeres hverdag bedre!


>>Til alle der er imod overvågning: Hvad har i at skjule? Hvis i har jeres på det rene, så kan i da være ligeglade!

Det der pis gider jeg bare ikke høre på. Jeg har intet at skjule, og netop derfor synes jeg det er noget forbandet svineri at mistænke mig for dette ved at underkaste mig overvågning.

>>I vil have der skal være overvågning, så man kan tage alle skurkene, men der må endelig ikke være noget overvågning. Paradoks?

Jeg har _ingen_ steder sagt at jeg vil have overvågning så vi kan tage alle skurkene. Det er noget _du_ alene åbenbart påstår. LAD VÆRE at lægge ord i munden på folk når det ikke har en fløjtende fis at gøre med sandheden.

Jeg synes _ikke_ der skal være overvågning. _Heller_ ikke så vi kan tage alle skurkene. Dem må vi tage på en anden måde.

Der er intet paradoks, for det er kun den sidste del af dit postulat der holder.

-- Næste gang du ønsker at flame andres holdninger, så sæt dig i det mindste ind i dem inden du går igang. Jeg gider virkelig ikke høre på folk der sviner mig for et holdningsparadoks jeg ikke er en del af.



hold da op !, det kan da være ligemeget :D, jeg bor ikke i sverige :P



hold da op !, det kan da være ligemeget :D, jeg bor ikke i sverige :P


Det kan da også være ligemeget at små sultne børn dør som fluer hver eneste dag i Afrika... Jeg bor der jo ikke...

Det er da også ligemeget at små piger bliver narret af pædofile på internettet, og tvinges til sex... Det er jo ikke mig det går ud over..

Kan du godt høre hvorfor jeg synes det argument lyder dårligt?



Indlæg senest redigeret d. 12.03.2007 13:17 af Bruger #8223
Jeg er imod overvågning. Jeg er ligeglad med om jeg bliver filmet på gaden, eller i min indkørsel. Det må de for min skyld godt filme og gemme. Jeg er ikke en celeb eller anden stor fyr hvor man kan bruge mine mindste gøremål mod mig. Det jeg er imod, som det lyder til de vil gøre, er at de vil gemme dataer. Plain data som ikke er krypteret gør ikke noget, men får de først fingre i krypteret data, så bliver jeg ked af det, da de jo her har muligheden for at bryde det. Og det vil jeg være ked af skulle ligge og flyde på en computer et eller andet sted, da det her ville være nemt at komme til for andre personer der måske kunne finde på at hijacke det.




<< < 12 > >>
t