Sverige vil overvåge e-mail

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Den svenske regering har fremsat et lovforslag som vil åbne for aflytning af internet-kommunikation uden dommerkendelse.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30328



Til alle der er imod overvågning: Hvad har i at skjule? Hvis i har jeres på det rene, så kan i da være ligeglade!

I vil have der skal være overvågning, så man kan tage alle skurkene, men der må endelig ikke være noget overvågning. Paradoks?
Vil i af med overvågningen? Så sig til dem i kender, der gør noget ulovligt, at de skal få fingeren ud og være med til at gøre jeres hverdag bedre!


>>Til alle der er imod overvågning: Hvad har i at skjule? Hvis i har jeres på det rene, så kan i da være ligeglade!

Det der pis gider jeg bare ikke høre på. Jeg har intet at skjule, og netop derfor synes jeg det er noget forbandet svineri at mistænke mig for dette ved at underkaste mig overvågning.

>>I vil have der skal være overvågning, så man kan tage alle skurkene, men der må endelig ikke være noget overvågning. Paradoks?

Jeg har _ingen_ steder sagt at jeg vil have overvågning så vi kan tage alle skurkene. Det er noget _du_ alene åbenbart påstår. LAD VÆRE at lægge ord i munden på folk når det ikke har en fløjtende fis at gøre med sandheden.

Jeg synes _ikke_ der skal være overvågning. _Heller_ ikke så vi kan tage alle skurkene. Dem må vi tage på en anden måde.

Der er intet paradoks, for det er kun den sidste del af dit postulat der holder.

-- Næste gang du ønsker at flame andres holdninger, så sæt dig i det mindste ind i dem inden du går igang. Jeg gider virkelig ikke høre på folk der sviner mig for et holdningsparadoks jeg ikke er en del af.


Overvågningen er til, fordi der er personer der ikke kan opføre sig ordentligt. Hvis man, som privat person, tog hånd om det problem, før der bliver udført ulovlige handlinger, så ville overvågningen være overflødigt!
Hvis ingen udførte ulovligheder, så ville der ikke være overvågning! Har jeg ret eller har jeg ret? Vil du af med overvågningen, så må du fortælle alle dem der udføre ulovligheder, at de skal stoppe. Men du vil måske hellere sidde og brokke dig overfor alle os andre, end du vil brokke dig overfor pædofile, terrorister, narko-baroner osv.?



Fordi der sidder en eller anden i en grotte i Afghanistan og udtænker omfattende massemord, vil jeg ikke have at mine personlige samtaler skal aflyttes uden at der i det mindste ligger en dommerkendelse.

For mig at se er email-samtaler fuldstændigt ligeså private som telefonsamtaler, og jeg vil sgu heller ikke finde mig i hvis min telefon må aflyttes uden dommerkendelse.

Fordi andre begår kriminalitet, vil jeg ikke lægges under mistanke. Basta. Der må findes andre måder at fange synderne på, end at kigge alle over skulderen. Det er simpelthen umenneskeligt.

Ja, vi skal forsvare vores samfund imod kriminalitet og terror. Men hvis vi i forsøget mister vores menneskelighed, hvad har vi så tilbage at forsvare?

Hvad er samfundet værd hvis etik og moral ikke længere eksisterer? Hvis vi tillader os at være uhyrer overfor hinanden fordi de andre _måske_ bliver forbrydere på et tidspunkt?



I stedet for at brokke dig over systemet, bør du brokke dig over dig selv! Hvad gør du selv for at forhindre kriminalitet? Stopper du en tasketyv? Hjælper du en kvinde der er ved at blive voldtaget? Fortæller du dine venner at de skal holde sig fra kriminalitet?

Hvad gør DU for at forhindre kriminalitet?



I stedet for at brokke dig over systemet, bør du brokke dig over dig selv! Hvad gør du selv for at forhindre kriminalitet? Stopper du en tasketyv? Hjælper du en kvinde der er ved at blive voldtaget? Fortæller du dine venner at de skal holde sig fra kriminalitet?

Hvad gør DU for at forhindre kriminalitet?


Jeg gør hvad jeg kan for at forhindre kriminalitet, ja. Jeg kunne aldrig drømme om at blot passere forbi hvis nogen blev rullet på gaden. Jeg pressede min ven psykisk i 3 dage i træk, selvom det gjorde ondt på mig, for at få ham til at melde sig selv for det væbnede røveri han havde begået i en brandert.

Jo, jeg har f*ndme ret til at brokke mig over systemet. Systemet er til for at tilgodese sine borgere. Det er ikke borgerne der er til for at tilgodese systemet. Systemets ansvarsområde er at hjælpe befolkningen med at få deres ønsker ført ud i livet. Ikke at underkaste uskyldige mistanke.

Du lyder som om du ved alt om mine holdninger og hvad jeg gør for dit og dat. Hvor ved du alt dette fra? Jeg synes det er noget forbandet svineri at du udsætter mig for det ene flame efter det andet uden at have noget som helst at have det i.



<< < 12 > >>
t