Fagforening kæmper mod overvågning

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
It-fagforeningen Prosa sender en cd-rom til alle sine medlemmer med software, så man kan færdes anonymt på nettet.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30428



Overvågning er det alligevel rart, for hvordan ville man ellers skulle kunne forhindre f.eks. terror? Jeg har intet problem med det, fordi jeg ikke gør noget ulovligt og hvis det er relavante steder fair nok. På nettet kan jeg godt se at man helst ikke vil have ens chef til at læse ens mails, så må man jo også lade vær med at skrive dem i arbejdstiden, så vigtigt er det heller ik.



Overvågning er det alligevel rart, for hvordan ville man ellers skulle kunne forhindre f.eks. terror? Jeg har intet problem med det, fordi jeg ikke gør noget ulovligt og hvis det er relavante steder fair nok. På nettet kan jeg godt se at man helst ikke vil have ens chef til at læse ens mails, så må man jo også lade vær med at skrive dem i arbejdstiden, så vigtigt er det heller ik.


Det er ikke vigtigt at regeringen krænker vores personlige frihed mere og mere, og vil have større og større kontrol over vores privatliv?

Jeg synes det er ret vigtigt.

Men okay. Så ved jeg i hvert fald hvem jeg ikke skal tage seriøst næste gang der diskuteres rædselsregimer i andre lande. "For det er jo ikke så vigtigt hvad regeringen tillader sig."



Hmm, ved godt at terror slet ikke er grunden (var et eksempel som jeg ville bruge, da jeg ellers ville mene at det var det første folk ville bruge som forsvar imod det), men det er en af de meget betydningsfulde. Politikerne har da vedtaget terrorlovgivningen, som er et stort skridt mod et overvågningssamfund og fremfor alt en politistat.
En terrorist er så dårligt defineret i den lovgivning at selv greenpeace tit har gået ind under som en terror-gruppe. Og det ved vi da godt de ikke er!

Men altså mit budskab er altså bare at jeg hellere ville frygte noget vold, end at modtage denne mere eller mindre falske sikkerhed. Og jeg er ikke interesseret i at der sidder en mand i metroen og holder øje. Nej, der skal slet ikke være noget som helst der gør det. Vi spare penge, og får endna frihed.



Er det frihed at en stor gut tæsker dig i metroen, fordi der ingen overvågning er, og ingen der tør stå frem som vidner? Ja for ham er det - for dig er det knap så meget frihed! Sorry, men frihed er sgu snart lige så misbrugt et ord som terror er i den her debat. Du kan da udelukkende få mere frihed i en metro uden overvågning hvis den overvågning forhindrer dig i at gøre ting du ikke må, og så synes jeg ærlig talt ikke at du fortjener den. At sige at der spares penge ved manglende overvågning er da i øvrigt hamrende naivt - hvem pokker tror du betaler for at restaurere totaltsmadrede togvogne når en flok unge mennesker har været lidt for "glade" efter en nat i byen?

Dit eksempel med Greenpeace er også dårligt, for det er klart en gruppe der ikke er bange for at bøje loven for at få deres pointer frem. De bryder ind på atomkraftværker, sejler ind i hvalfangerskibe osv. Det er muligt at du sympatiserer med deres formål, hvilket er helt i orden med mig, men der er ingen grund til at hive dem frem som et skoleeksempel på en god og artig gruppe. At de skulle være omtalt som terrororganisation har jeg dog aldrig hørt noget om.

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 12 > >>
t