Firefox frem i Europa, tilbage i Danmark

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Mens næsten 25 procent af Europa nu bruger Firefox med voksende interesse, går det den stik modsatte vej i Danmark, hvor udbredelsen er under 14 procent.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30755



Ligeså vel som IE ikke skal beskyldes for at være ophavsmand til al den spyware og adware og andet møg man får, så skal IE altså heller ikke have credit for at vise siderne bedre end Firefox.

Det er udelukkende nogle komplet ignorante webdesignere, der kategorisk nægter at understøtte andre browsere end IE. Det er dårligt webdesign, ikke en IE-feature.


Det jeg klar over.



> Jeg har da heller ikke indtrykket af at sikkerhed er hovedtemaet i denne diskussion?

Det var heller ikke hvad jeg mente. Jeg ville bare stille spørgsmålstegn ved hvorfor det altid skal nævnes.

Emner som sikkerhed og webstandarder er vigtige, men det er nok ikke det folk tænker på, når de vælger en browser, og det er jo folks valg af browser nyheden handler om.



> Jeg har da heller ikke indtrykket af at sikkerhed er hovedtemaet i denne diskussion?

Det var heller ikke hvad jeg mente. Jeg ville bare stille spørgsmålstegn ved hvorfor det altid skal nævnes.

Emner som sikkerhed og webstandarder er vigtige, men det er nok ikke det folk tænker på, når de vælger en browser, og det er jo folks valg af browser nyheden handler om.


Hvis ikke folk bekymrer sig om webstandarder, fair nok. Men ens personlige sikkerhed burde nu alligevel være noget alle, hvis ikke prioriterede højest så i hvert fald, tog med i sin betragtning når der skal vælges produkt.

Det nyheden mest af alt fortæller er derudover næppe hvor mange der har *valgt* IE frem for Firefox, men hvor mange der bare bruger det som er installeret som default, og hvor mange der undersøger sagen og opdager at der er alternativer. Godt nok ikke det der er vinklen, klart, men det er nu engang min mening om sagen.



Jeg synes IE er en udemærket browser da jeg aldrig har fået lavet noget dumt i den. Når jeg ser på IE ser jeg den som browseren der kan vise websider, vise ftp servere og ikke noget andet. Dog har den nye IE7 fået en lille smule mér funktionelitet.

Når jeg der i mod ser på FF, kommer der hurtig mere funktionelitet. Jeg gider ikke og remse en hel liste op over ting som i FF kan, men den har ihvertfald flere funktioner.
Nu sider jeg selv og laver hjemmesider i TSW webcoder, som ikke er lige som dreamweaver, eller andre programmer som siger de kan lave deres hjemmesider selv. Nej her koder man meget af hjemmesiden selv, og TSW er rigtig god til at gøre ens programmering bedre. Det er her at FF virkelig har nogle gode hjælpe midler efter min mening.

Mvh
Jacob



Når jeg der i mod ser på FF, kommer der hurtig mere funktionelitet. Jeg gider ikke og remse en hel liste op over ting som i FF kan, men den har ihvertfald flere funktioner.


Nu er det jo en nem måde at gardere sig ved at sige man ikke lige gider remse en liste op ;)

Men tror nu ikke du har ret. Du kender bare ikke til funktionerne i IE, eller hvor du skal lede for at få dem :)

Dog synes jeg at FF skal have credit for deres utrolig dejlige nemme tilgang til addons! Helt klart en dejlig feature ved FF, men samtidigt synes jeg så også at det er synd at de ikke har valgt at bruge OpenSearch "standarden".



Jeg synes også at i skal prøve at putte klistermærker på jeres sko, så I kan se hvilke der passer bedst. Tænk på at man går med sko på hver eneste dag..



<< < 12 > >>
t