Fornærmet franskmand truer Microsoft i Vista-strid

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Betal en kompensation, eller vi mødes i retten. Sådan truer lyder truslerne fra en franskmand, som hævder at have registreret Vista-varemærket allerede i 2003.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1179



Dobbeltmoral er dobbelt så godt, I guess.


Ja, det mener jeg da helt sikkert ;)

Spøg til side, men nu mindes jeg ikke at have kommenteret meget på M$'s seneste anklager vedrørene patenter og varemærker?

Hvis du hentød til det omkring pengesum og tidspunktet for anklagen, ja så kan jeg godt se hvad du mener. Men, desværre, er det jo sådan verdenen hænger sammen, ikke sandt?



Indlæg senest redigeret d. 06.06.2007 01:32 af Bruger #2330
Hvis manden ikke har klaget tidligere, velvidende at microsoft ville bruge navnet Vista, så har han skudt sig selv i foden. Han har ingen særlig stor chance for at vinde en retsag i dag, da der er gået så lang tid. Microsofts advokater vil argumentere med "Hvor har du været i to år? Marianer graven?".
Hvis jeg sad med et navn som jeg opdager en stor virksomhed vil bruge, så vil jeg da være ude og brokke mig i selvsamme øjeblik jeg opdagede det, jeg vil sgu da ikke vente i 2-3 år!

Og hvad er der med al den microsoft-had? Er det janteloven der skinder igennem her?



Det er klogt af franskmanden at klage nu - hvis han vinder.

Om nogen af os synes det er godt eller dårligt, er vel ligegyldigt? Hvis han vinder er det sket indenfor loven, og så kan man altid bagefter tale om retfærdighed eller ej.

Jeg har ikke noget til overs for anti-ms folkene. Det eneste argument ser ud til at være at de har været bedre til at sælge end Linux.



>Ja, det mener jeg da helt sikkert

Lidt I samme stil som når man vil gøre sig bemærket med "Og nej, jeg samler _ikke_ på Udvikler Point." i sin signatur, efter at have arbejdet hårdt for at tjene knap 10.000 af dem netop ved at besvare spørgsmål? :D
Lidt off-topic, jeg har blot undret mig over det i meget lang tid :|

>Spøg til side, men nu mindes jeg ikke at have kommenteret meget på M$'s seneste anklager vedrørene patenter og varemærker?

Well, nu skriver du jo "M$", så jeg antager at du ikke er positivt stemt overfor firmaet. Derudover mindes jeg at du tidligere har kommenteret på selv samme firmas moral i andre situationer, men det kan naturligvis være jeg husker forkert eller blot tænker på en anden person. Kommentaren var egentlig også lidt mere generel - mange herinde ville sikkert sige som dig, at de ville tage muligheden for at skampule MS for nogle millioner hvis de kunne, samtidig med at de råber op om firmaets dårlige etiske sans igennem tiden. Det giver selv sagt stof til eftertanke :)

>Hvis du hentød til det omkring pengesum og tidspunktet for anklagen, ja så kan jeg godt se hvad du mener. Men, desværre, er det jo sådan verdenen hænger sammen, ikke sandt?

Jo det er det vel - man kan acceptere det eller lade være, bare man husker det næste gang man ønsker at kritisere et firma som MS, Apple eller et andet stort firma :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Lidt I samme stil som når man vil gøre sig bemærket med "Og nej, jeg samler _ikke_ på Udvikler Point." i sin signatur, efter at have arbejdet hårdt for at tjene knap 10.000 af dem netop ved at besvare spørgsmål? :D
Lidt off-topic, jeg har blot undret mig over det i meget lang tid :|


Man har vel lov til at ændre meningen? Jeg havde ikke i sinde at gøre mig specielt bemærket ved at skrive min signatur som jeg har gjort, og jeg undskylder mange gange, hvis den er blevet opfattet sådan.


Well, nu skriver du jo "M$", så jeg antager at du ikke er positivt stemt overfor firmaet. Derudover mindes jeg at du tidligere har kommenteret på selv samme firmas moral i andre situationer, men det kan naturligvis være jeg husker forkert eller blot tænker på en anden person. Kommentaren var egentlig også lidt mere generel - mange herinde ville sikkert sige som dig, at de ville tage muligheden for at skampule MS for nogle millioner hvis de kunne, samtidig med at de råber op om firmaets dårlige etiske sans igennem tiden. Det giver selv sagt stof til eftertanke :)


Ah hehe, min "skampuling" af Microsoft var nu egentlig mest ment som en joke, men skulle vidst have formuleret det anderledes. Undskyld for den.

Men ja, jeg er imod M$.


Jo det er det vel - man kan acceptere det eller lade være, bare man husker det næste gang man ønsker at kritisere et firma som MS, Apple eller et andet stort firma :)


Kan jeg kun nikke ja til.

Det giver indeed stof til eftertanke Kasper :) Tak.



Indlæg senest redigeret d. 06.06.2007 10:50 af Bruger #2330
Hey The-Freak,

>Man har vel lov til at ændre meningen? Jeg havde ikke i sinde at gøre mig specielt bemærket ved at skrive min signatur som jeg har gjort, og jeg undskylder mange gange, hvis den er blevet opfattet sådan.

Naturligvis har man det! Jeg ved heller ikke om det er andre end mig der har bidt mærke i den, jeg har bare lidt svært ved at forstå ideen bag den :). Skal det forståes som at du direkte afviser at tjene point eller skal det forståes som at du bare ikke går så meget op i det? Og hvorfor føler du at det er vigtigt at give udtryk for? Igen, jeg er blot nysgerrig her - det er ikke en kritik, og du behøver ikke nødvendigvis at svare, hvis du ikke har lyst :)

>Kan jeg kun nikke ja til. Det giver indeed stof til eftertanke Kasper Tak.

Jeg ved ikke om du er et sarkastisk bæst lige nu, men hvis det ikke er tilfældet, så var det da så lidt :D

Mvh.

Kasper (TSW)



Naturligvis har man det! Jeg ved heller ikke om det er andre end mig der har bidt mærke i den, jeg har bare lidt svært ved at forstå ideen bag den :). Skal det forståes som at du direkte afviser at tjene point eller skal det forståes som at du bare ikke går så meget op i det? Og hvorfor føler du at det er vigtigt at give udtryk for? Igen, jeg er blot nysgerrig her - det er ikke en kritik, og du behøver ikke nødvendigvis at svare, hvis du ikke har lyst :)


Svares skal der da :).

Primært er det fordi jeg ikke går så meget op i point mere. Det gjorde jeg førhen, men har efterhånden ændret sig. Indirekte, kan man jo så sige, at jeg afviser point, ved at markere alle mine indlæg som 'kommentar' frem for 'svar'.

Jeg følte at det var nødvendigt at jeg gav udtryk for det, netop fordi jeg valgte at ændre mening. Som du selv hentød til, så har jeg trods alt en god stak UP, så man kunne sagtens fristes til at tro at jeg samler på UP, hvilket jo ikke er tilfældet mere.

Skal dog ikke forstås som en kritik af systemet, det er en god ide. Jeg føler bare, at med den begrænsede hjælp jeg smider rundt med for tiden, i forhold til tidligere ihvertfald, at så vil jeg hellere lade dem som skaber Udvikleren.dk, få pointsne.

Jeg ved ikke om du er et sarkastisk bæst lige nu, men hvis det ikke er tilfældet, så var det da så lidt :D


Nope, den var god nok :)



>Svares skal der da .

Så kan jeg jo også roligt svare igen :P

>Primært er det fordi jeg ikke går så meget op i point mere. Det gjorde jeg førhen, men har efterhånden ændret sig. Indirekte, kan man jo så sige, at jeg afviser point, ved at markere alle mine indlæg som 'kommentar' frem for 'svar'.

Okay, det var også lidt det stykke information jeg ledte efter :)

>Jeg følte at det var nødvendigt at jeg gav udtryk for det, netop fordi jeg valgte at ændre mening. Som du selv hentød til, så har jeg trods alt en god stak UP, så man kunne sagtens fristes til at tro at jeg samler på UP, hvilket jo ikke er tilfældet mere.

Okay, det virkede nærmest bare som et politisk statement, inspireret af Bertel Brander. Forskellen er blot at han ligesom har kørt stilen fuldt ud - han har aldrig ville tage imod point, så det har været lidt lettere for mig at forstå :P.

>Skal dog ikke forstås som en kritik af systemet, det er en god ide. Jeg føler bare, at med den begrænsede hjælp jeg smider rundt med for tiden, i forhold til tidligere ihvertfald, at så vil jeg hellere lade dem som skaber Udvikleren.dk, få pointsne.

Tjah, jeg synes, hvis jeg nu skal være helt ærlig, at det er fjollet. Med det antal point du har tjent i foraerne, så har du i DEN grad været med til at skabe Udvikleren.dk. Om du svarer lidt eller meget for tiden gør dig imo ikke mindre fortjent til at modtage point. Du har ligesom bevist at du er en stor hjælp, og det er der jo absolut ingen grund til at være flov over :). Der er bestemt heller ikke nogen grund til at være flov over at samle point, når man gør det på ærlig vis. Du har samlet dine på den "hårde måde", så du burde hellere være stolt over at have hjulpet så mange mennesker, og fortsætte stilen, uanfægtet af hvor meget tid du har til at hjælpe :)

Men hey, det er blot min holdning, og jeg har jo allerede fået mit svar, så jeg burde nok bare tie stille, det er jo trods alt dit eget valg ligemeget hvad :P

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 06.06.2007 15:14 af Bruger #1
Men hey, det er blot min holdning, og jeg har jo allerede fået mit svar, så jeg burde nok bare tie stille, det er jo trods alt dit eget valg ligemeget hvad


Næ, at tie kommer man ingen vejne med.

Tjah, jeg synes, hvis jeg nu skal være helt ærlig, at det er fjollet. Med det antal point du har tjent i foraerne, så har du i DEN grad været med til at skabe Udvikleren.dk. Om du svarer lidt eller meget for tiden gør dig imo ikke mindre fortjent til at modtage point. Du har ligesom bevist at du er en stor hjælp, og det er der jo absolut ingen grund til at være flov over :). Der er bestemt heller ikke nogen grund til at være flov over at samle point, når man gør det på ærlig vis. Du har samlet dine på den "hårde måde", så du burde hellere være stolt over at have hjulpet så mange mennesker, og fortsætte stilen, uanfægtet af hvor meget tid du har til at hjælpe :)


Pointsne er, in my opinion, til for at bruges. Kan selvfølgelig ikke vide om dette også var din oprindelige plan, men sådan har jeg altid betragtet dem. Jeg får dem nok ikke brugt alligevel, så jeg lader andre folk, som sikkert har mere brug for dem, beholde dem. Kan sådan set sammenlignes med penge - Hvad skal man med dem, hvis man ikke har noget at bruge dem til?



Okay, så er jeg ved at være med. Tak for alle svarene, og fortsæt endelig det gode arbejde med at hjælpe folk - point eller ej :)

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 12 > >>
t