Gates endelig færdig med universitetet

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Omsider blev verdens rigeste mand, Bill Gates, endelig færdig med sine studier på Harvard Universitetet. Gates benyttede blandt andet sin takketale til at prædike for menneskelige værdier.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1202



Så skulle hun også lige nævnes :P. Jeg respekterer Bil Gates 100%. Hvis vi ser på det, hvor ville vi også være uden MS. Hvis han nu ikke havde hoppet fra studierne. Jeg forstår ikke hvorfor han tager det færdigt han får nok aldrig brug for det.


Uden Microsoft ville vi have Apple på tronen over operativsystemer, med Linux og muligvis BSD som eneste konkurrenter. Det leder mig til at tro at vi tekonologisk ville være sådan cirka ligeså langt fremme som nu -- bare hvor opfindelserne var blevet gjort af andre.

Hvis det var mig, ville jeg da også komme tilbage før eller senere for at kræve mit bevis. For det første fordi det ser sært ud på CV'et at være en af verdens mest berømte programmøre(som ikke er 'hacker'), uden at have en formel uddannelse, og for det andet fordi der da et eller andet sted er et nostalgisk og respektfyldt nik til sine rødder i, at vende tilbage til det sted hvor det hele startede.



Hvilket OS tror ville været det populæreste hvis Microsoft aldrig ville eksisteret? Linux eller Mac?

Men btw. jeg vil altså også lige understrege at jeg ligesom jer aldre også respekterer meget Bill Gates med hans fantastiske talent både for programmering og markedssatsning. Men hans metoder er ikke lige mig



Som jeg skrev:
Uden Microsoft ville vi have Apple på tronen over operativsystemer


Men hans metoder er ikke lige mig

Isåfald skulle man tro du havde princip nok til ikke at støtte dem :)




Ja, han giver faktisk mere til velgørenhed end skandinavien sammenlagt giver til ulandende.
Er det efter BNP/BNI?



Indlæg senest redigeret d. 10.06.2007 20:58 af Bruger #11555
Jeg har nu altid haft stor respekt for Bill Gates og at han forlod sin universitets uddannelse for at starte et lille firma han kaldte for Microsoft. Det skal der altså både mod og talent til at kunne gøre. Jeg har tit hørt dårligt om Microsofts forretnings planer gennem årene men har egenligt aldrig kunnet se at de har gjort noget mere forfærdenligt end så mange andre firmaer rundt om i verden. Inderst inde er det nok mere et udtryk for misundelse når folk peger finger af Microsoft. Vi fik at vide i afsætning, på handelsskolen i sin tid, at virksomheder altid higer efter monopol status - og Microsoft var vel i sin tid bare lidt foran de fleste og lidt bedere til at lave skrive kontrakter med IBM end så mange andre. Det var jo trods alt IBM der i den grad var medfaktor i at skubbe Microsoft frem til den status de har i dag. Bill Gates formue kunne egenligt ikke interessere mig mindre men jeg bliver da altid glad for at høre at når nogen hjælper andre.



Søren:
Inderst inde er det nok mere et udtryk for misundelse når folk peger finger af Microsoft.


Prøv at LÆSE noget af alt det materiale som den frie software bevægelse har liggende ude på det store internet. Der findes faktisk en hel del valide pointer for, hvorfor meget af det som Microsoft foretager sig, er moralsk og etisk forkasteligt.

Det er naturligvis subjektive holdninger det hele, som man derfor kan være enig eller uenig i, men du giver ikke udtryk for at have gidet sætte dig det mindste ind i hvad folk der mener noget andet end dit elskede monopol, siger og gør.

Der er grunde til at nogle folk ikke kan lide Microsoft. Det gør ondt på mig når du kommer med den slags hånlige bemærkninger, endda på et grundlag der hedder, at du ikke har sat dig ind i sagerne.

Sæt dig ind i hvad der foregår, og vej begge sider, og tag så dit standpunkt -- du skal være mere end velkommen til at være uenig i nogle, flere eller alle af den frie software bevægelses pointer, og det skal da også stå dig frit for at tale i farvet(læs: lettere hånligt) sprog om disse -- sålænge du har sat dig ind i sagerne, og ved hvad du går ind til, og er klar over hvor mange mennesker du sårer på den konto.



Det var nu ikke fordi jeg ville håne nogen at jeg skrev den kommentar. Du har sikkert sat dig meget mere ind i sagerne end jeg har men det giver nu stadig ikke mig mindre ret til at give min holdning til emnet. Det kan måske være at jeg vil komme til at ændre holdning i fremtiden og måske endda fortryder nogle at mine udtalelser men det er nu så gar min hovedpine!



"Det er naturligvis subjektive holdninger det hele, som man derfor kan være enig eller uenig i, men du giver ikke udtryk for at have gidet sætte dig det mindste ind i hvad folk der mener noget andet end dit elskede monopol, siger og gør."

Personligt gider jeg som regel ikke at læse noget der bliver skrivet af Richard Stallman og andre Free Software folk, netop fordi det er så sort/hvidt som den kommentar der! "Dit elskede monopol"? Come on, manden har givet udtryk for at have respekt for Bill Gates, og har derudover tilladt sig at forsvare hans firma en lille bitte smule - straks betyder det at han "elsker Microsoft's monopol", og har udtalt sig hånligt om alle mulige andre? Per, jeg var fuld af respekt for dine udtalelser indtil den post, jeg synes virkelig at du overreagerer helt utroligt, og jeg har enormt svært ved at finde al den ondhed du tilsyneladende finder i Søren's post. At udtale sig om Microsoft's moral kræver altså ikke at man gennemlæser tusindvis af sider fra diverse Free Software sites - der ER andre kilder, og derudover har du jo i virkeligheden ikke nogen anelse om hvad Søren har læst og ikke har læst. Du antager blot at fordi han ikke er kommet til samme konklusion end dig, så har han læst de forkerte steder. Det siger mere om dig og dine kilder - sorry.

Mvh.

Kasper (TSW)



Kasper, når han skriver:
Jeg har tit hørt dårligt om Microsofts forretnings planer gennem årene men har egenligt aldrig kunnet se at de har gjort noget mere forfærdenligt end så mange andre firmaer rundt om i verden. Inderst inde er det nok mere et udtryk for misundelse når folk peger finger af Microsoft.


Så kan jeg ikke tolke det anderledes, end at han ikke kender andet til sagen, end hvad han lige er stødt på af kommentarer fra folk på nyhedssites, eller sites som dette. Det er for så vidt okay, men når han i samme ombæring kommer med, hvad jeg ser som, en grov beskyldning om at folk der ikke kan lide Microsoft, bare er misundelige, så tænder jeg af. Jeg ser naturligvis at min post er skrevet i affekt og er en overreaktion, men jeg mener nu stadig at mine pointer er valide, hvor grovkornet de så end er indpakket.

Ja, der er andre kilder, men jeg vil kun reklamere for de kilder jeg kan stå inde for. Jeg er iøvrigt helt med på at FSF's officielle tekster er meget sort/hvide, og generelt ikke lægger op til så meget debat som til heksejagt, og er på flere områder direkte uenige med den hårde kerne af FSF-folk(til den der ikke ved det, så står FSF for Free Software Foundation). Et eksempel kan trækkes ved at jeg her så sent som igår var tæt på at opnå kickban status, fordi jeg kaldte GPL'en for beaukratisk på #gnu på IRC-netværket freenode.

Ikke desto mindre føler jeg mig trådt på, når alle de pointer og indsigelser jeg og mine medmennesker har imod Microsofts måde at føre forretning på, nedgøres til et simpelt spørsgmål om misundelse.

Kasper, når jeg siger:
Dit elskede monopol
hentyder jeg til hvad jeg synes er en romantisering af jagten på monopolstatus i Sørens reference til sin skoleundervisning. Han får det, i mine partiske øjne, til at lyde som om det er en ubetinget god ting at Microsoft har opnået monopol, og der intet kritisabelt er ved deres brug af dette samme. Det synes jeg er meget sort/hvidt. Ligesom jeg synes det er meget sort/hvidt at du har respekt for mine udtalelser, lige til og med det øjeblik at jeg erklærer en pointe du ikke er enig i.

Kan man ikke have _vidt_ forskellige holdninger til tingene, ja nærmest sort vs. hvid, uden at respektere den andens samme holdning? Som jeg skrev, respekterer jeg hvis man mener noget andet mht. Microsofts monopol, hvis man har taget sin beslutning på et sagligt og velovervejet grundlag. Mit problem er Microsoft, ikke de folk der arbejder for dem, har stiftet dem, eller dem der støtter dem. Sidstnævnte gruppe er der dog en del af, der går mig på, netop fordi de ikke har overvejet årsagen til at støtte, godt nok -- ifølge mine standarder.

Søren: Du må meget undskylde den voldsomme reaktion fra min side; det var ikke min mening at være så frembrusende. Men selve min pointe står stadig: Jeg vil gerne have at du sætter dig ind i tingene, eller i det mindste forsøger at læse lidt op på hvad den anden fløj mener, inden du kalder dem misundelige.



Per, jeg synes som sagt at du overreagerer, og det indrømmer du jo i virkeligheden også selv. Jeg synes praktisk talt at du lægger ord i munden på Søren, for at have en gyldig grund til at fare i flæsket på ham. For mig at se er Søren's post betydeligt mere uskyldig end du gør den til. Det kan du tolke som du har lyst til i øvrigt.

>Ligesom jeg synes det er meget sort/hvidt at du har respekt for mine udtalelser, lige til og med det øjeblik at jeg erklærer en pointe du ikke er enig i.

Det er så der du misforstår det 100% :). Jeg er meget uvant med at være enig med dig herinde, hvilket kun er fint - det er altid uhyre interessant at høre fra mennesker der brænder for noget. Der er dog forskel på at brænde for noget og være direkte fanatisk. I den største andel af denne diskussion synes jeg at du kommer med nogle gode og nuancerede pointer - du anerkender Bill Gates for det han har gjort, på trods af at du ikke bryder dig om hans firma og hans måde at køre det på. Det er den slags jeg kan respektere. Jeg mister ikke denne respekt for dig fordi vi når et punkt hvor vi ikke længere er helt så enige mere, jeg mister den fordi jeg synes du retter et alt, alt for kraftigt angreb mod en person der kommer med en, i mine øjne, ganske uskyldig udtalelse. Pludselig er nuancerne væk, og vi kan ikke længere udtale os uden at have tjekket de seneste FSF bashings. Det synes jeg er totalt forkert.

Men cool at du kommer med en undskyldning - hatten af for det, og lad os så fortsætte den ellers interessante diskussion, hvis der da ellers er mere tilbage i den, på et lidt lavere "lydniveau" :)

Mvh.

Kasper (TSW)



<< < 12 > >>
t