Google vil værne om tyske gmail-brugers privatliv

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Google truer med at lukke sin tyske version af gmail, hvis det tyske parlament vedtager en lov, der giver tyske teleudbydere ret til at identificere landets mailbrugere.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=comon&id=1278



Den handling fra googles side, kunne jo også godt have noget at gøre med at det jo ikke var særlig længe siden at en rapport konkluderede at google lå rigtig langt nede vedrørende deres indsats for at beskytte privatlives fred.



Det er jo et tydeligt mediestunt. Siden hvornår er de begyndt rent faktisk at bekymre sig en skid for sine kunders privatliv?



Kan I to ikke være ligeglade med om google plejer sit image, eller om at det er et mediestunt. De kæmper jo her på jeres side. Eller holder I kun med de små og nødstedte som kæmper mod "big brother" =)



Kan I to ikke være ligeglade med om google plejer sit image, eller om at det er et mediestunt. De kæmper jo her på jeres side. Eller holder I kun med de små og nødstedte som kæmper mod "big brother" =)


Joh, det kunne vi vel nok, men ærlig talt så synes jeg Google får alt for lang snor i forvejen. De slipper sgu godt afsted med samtlige sine stunts, og det er ikke mere end en håndfuld mennesker rundt omkring, der stiller kritiske spørgsmål, overhovedet.

Derudover, så tvivler jeg meget opritigt på, at Google vil gå videre i kampen, end lige at gøre sig bemærket her. Det er tomme tønder der bulrer...



Hvis der kun er en lille håndfuld mennesker der stiller kritiske spørgsmål, er det mon så ikke fordi folk er ligeglade.



Hvis der kun er en lille håndfuld mennesker der stiller kritiske spørgsmål, er det mon så ikke fordi folk er ligeglade.


Jo, og det er netop problemet. Ligegyldigheden tager overhånd, og så har vi et samfund hvor det er dem der råber højest(læs: Google og Microsoft) der får sin vilje. Det er simpelthen bare ikke fedt. Der sidder alt for mange viljeløse lemminger rundt omkring, der tror på alt hvad giganterne fortæller dem, og hopper på hvert et mediestunt uden spørgsmål. Jeg synes det er for galt.



Helt korrekt, Per. Bare fordi man er stor, skal man ikke træde på de små, eller nærmere; Giganterne (Google, Microsoft, etc.) må ikke slippe af sted med alt.



"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing."

Jeg er til dels enig med dig, Per. Selvfølgelig skal man stille kritiske spørgsmål.
Du må bare acceptere at størstedelen af befolkningen ikke ser det som et problem.. Du har åbenbart en fobi for alt der bare minder om noget der kunne ligne overvågning.

Jeg ved slet ikke hvor du får det med de viljeløse lemminger fra.
Jeg tolker at du er negativ stemt overfor Google, og derfor er alt hvad Google gør pludselig dumt.



Jeg er ikke bange for det Google og Microsoft er ved. Jeg er heller ikke bange for at folk ikke vil gøre noget hvis det endelig sker at man vil til at overvåge _alt_. Den første politiker herhjemme, som siger "vi vil nu til at lave telefonovervågninger, mail overvågninger... Echelon osv", bliver halet ned. Dette er dog kun utopi tænkning, da jeg godt er indforstået med at sådanne ting kommer snigende, og før vi ved af det, så sidder vi i saksen. Men som Einstein sagde, så frygter jeg ikke al det onde. Jeg frygter heller ikke alle dem som ikke råber op over Googles "geni" streg, og jeg frygter heller ikke alle dem som siger at det er godt at lave telefonaflytninger eller andet. Jeg frygter alle de fra 80'er og pre 90'er generationen, som fik det hele serveret på et sølvfad, og derfor ikke forstår at råbe op, som 60er generationen gjorde. Jeg er selv en af dem, som fik det hele. Jeg råber ikke op, men jeg følger med i det, og vil råbe op hvis der sker noget dramatisk. Det er lige det modsatte jeg frygter. Jeg frygter de mennesker fra min årgang, som ikke har indblikket i hvordan man bare råber lidt op, fordi de ikke forstår magten ved data, og de ikke har et indblik i hvor meget personlig data der egentlig bliver flyttet rundt.
Jeg er også i den mening at dette emne kan man diskutere til evighed. Mit had ligger dog et helt andet sted, license og copyright. Det er det jeg vil kæmpe for, så vil jeg lade Per og alle de andre kæmpe for at vi får et samfund som ikke har øjne.



Jeg ved slet ikke hvor du får det med de viljeløse lemminger fra.
Jeg tolker at du er negativ stemt overfor Google, og derfor er alt hvad Google gør pludselig dumt.


Hvis man sidder over, og lader samfundet blive som det er ved at blive, uden at råbe op, så er man en viljeløs lemming. Hvis man ikke formår at mønstre den viljestyrke der skal til, for at sætte sig ind i nogle ting, danne sig en holdning, og udtrykke denne, så ødelægger man samfundet med sin tavshed.

Ethvert demokrati har brug for, at dets brugere engagerer sig. Det allermest ødelæggende, er borgere som er komplet ligeglade.

At have den holdning, at overvågning er i orden, er fint med mig -- man skal bare have dannet den på et sagligt og velovervejet grundlag, istedet for bare at snakke politikerne efter munden, og satse på at de har ret.

Jeg kan ikke lide Google, nej. Men derfor synes jeg sgu ikke alt hvad de gør er definitivt forkert. Jeg vil meget gerne have at I fjerner det stempel fra mig! Jeg finder det meget uretfærdigt, og som et direkte angreb imod mine holdninger -- ja et forsøg på at ugyldiggøre dem -- at det skal henkastes som 'det er jo bare fordi han ikke kan lide Firma X'.

Hvis du kigger ordenligt efter, vil du bemærke at jeg ikke bryder mig om Microsoft heller. Alligevel er jeg ikke bleg for at rose Bill Gates for hans initiativ med at donere penge til velgørenhed -- mediestunt eller ej. Alligevel skal jeg høre på den slags nedladende kommentarer, og det vil jeg ærlig talt ikke stå model til.

I må meget undskylde hvis jeg lyder pokkers gnaven, men der er altså intet ondt ment i det her. Jeg føler mig bare rakket ned på, og det synes jeg ikke jeg har fortjent.



<< < 12 > >>
t